Gå til innhold

WhatsApp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skjønt at WhatsApp er en meldingstjeneste, men kjenner ikke til den utover det. Er det noen som bruker denne appen? Er det noe poeng å ta den i bruk, i tillegg til vanlig sms, Snap og Messenger?

Anonymkode: 8e7ad...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker WhatsApp utelukkende for å kommunisere med venner i Sør-Afrika. Der er den veldig utbredt, virker som det er den vanligste meldingstjenesten der nede. Kjenner ingen i Norge som bruker den appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg bruker WhatsApp utelukkende for å kommunisere med venner i Sør-Afrika. Der er den veldig utbredt, virker som det er den vanligste meldingstjenesten der nede. Kjenner ingen i Norge som bruker den appen.

Så merkelig, nesten alle jeg vet om bruker WhatsApp... 

Anonymkode: 5cc7a...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it

Bruker WhatsApp med venner fra andre steder i verden, samme med Telegram. I Norge virker det som om de fleste foretrekker Facebook Messenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den til å være utro. Sletter appen når jeg er hjemme 

Anonymkode: 6bcfe...b5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker den kun for meldinger til venner fra utlandet der det tydeligvis er en populær app... Aldri brukt den i Norge. 

Fatter ikke at resten av verden bare ikke bruker fb Messenger :P

Anonymkode: 0f4a5...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker den kun for meldinger til venner fra utlandet der det tydeligvis er en populær app... Aldri brukt den i Norge. 

Fatter ikke at resten av verden bare ikke bruker fb Messenger :P

Anonymkode: 0f4a5...350

Bruker den flittig. Sendt over 500000 meldinger med den bare til folk i Norge:-)

Anonymkode: cd8e8...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhatsApp ble kjøpt av Facebook for noen år siden og har siden fått en god del oppmerksomhet i media av den uheldige sorten.

WhatsApp krever tilgang til enhetens kontaktliste. Man kan ikke opprette en egen kontaktliste i appen.

For to år siden annonserte Facebook at de ville samle inn informasjon fra brukere av WhatsApp. Motivet skulle visstnok være skreddersydd reklame på Facebook basert på ens bruk av WhatsApp. Noen europeiske lands myndigheter var ikke særlig begeistret for hvordan WhatsApp behandler informasjon om sine brukere. Etter politisk press valgte Facebook å suspendere datasporingen i Storbritannia. Tyske og britiske myndigheter har vært veldig kritiske til WhatsApp.

Man kan jo tenke seg at et motiv Facebooks har med WhatsApp er å få tilgang til folks kontaktliste på mobil/datamaskin for å supplere kontaktene folk har på Facebook.

Min oppfatning er at WhatsApp er ganske lik Viber i det at de først og fremst er populære i andre deler av verden - særlig U-land - og begge krever tilgang til enhetens kontaktliste. Jeg velger å styre unna begge disse, og heller bruke Skype, Facebook Messenger og Signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...