AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Lagt ved et bilde her jeg har hoftene så langt opp jeg klarer.. Jeg er ingen nybegynner på trening, men begynte nylig med hipthrust da. Men setet blir ikke aktivert skikkelig med så stramme hofter.. Hjelp? Gode øvelser? Hvor ofte osv? Bilde: https://ibb.co/h03cK8 Anonymkode: f9808...0dc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Du ser ikke at sånn som jeg står, så er det såvidt jeg får rumpa i været? Det er en bøy der enda for musklene er så stramme 😅 Og da får jeg ikke til hipthrust, for jeg får den ikke nok opp til å "knipe til" skikkelig øverst 😅 Anonymkode: f9808...0dc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Komemr du virkelig ikke lengre opp? Anonymkode: ef84c...45c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Gammel er du? Hvor lenge har du trent? Hva har du trent før? Anonymkode: 761bd...34e
Gjest Minesveiper Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 Kanskje du kan bli mer bevegelig om du gjør litt bevegelighetstrening? Du finner sikkert en del informasjon om det på nettet eller youtube Tok en kjapp titt og fant dette. Kan egentlig ikke så mye om dette, men du kan jo lete litt rundt å se om du finner noe som er til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #8 Skrevet 15. juli 2018 På bildet ser det ut som du har en anterior pelvic tilt, har du forsøkt å se om du klarer å tilte bekkenet andre veien? Du vil ha posterior pelvic tilt når du gjør denne øvelsen. Anonymkode: 2ab59...37f
Inwe Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 På 15.7.2018 den 13.44, AnonymBruker skrev: På bildet ser det ut som du har en anterior pelvic tilt, har du forsøkt å se om du klarer å tilte bekkenet andre veien? Du vil ha posterior pelvic tilt når du gjør denne øvelsen. Anonymkode: 2ab59...37f Dette! Om du ikke får det til selv kan en kiropraktor hjelpe deg med å få bekkenet tilbakestilt. Jeg gikk med bekkene forover i mange mange år, til jeg ødela ryggen min på trening. Viste seg at den egentlig ikke var ødelagt, bare jeg som hadde gått feil i mange år. Kiropraktoren rettet det opp for meg, men jeg må fortsatt passe på så jeg ikke kjører frem bekkenet igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #11 Skrevet 29. august 2018 Herlighet, dere er noen engler altså! Rotet bort passordet mitt og alt til denne siden så har ikke fått svart etter jeg spurte.. Men så mange gode tips! Jeg er 27 år og trent styrke i 10 år. Men som sagt, først nå jeg har begynt med hipthrust da! Akkurat dette har vært litt på vent, har begynt med pilates nå, men vet ikke om akkurat denne delen har blitt så mye bedre. Ga det opp litt.. Anonymkode: f9808...0dc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #12 Skrevet 29. august 2018 På 24.7.2018 den 15.00, Inwe skrev: Dette! Om du ikke får det til selv kan en kiropraktor hjelpe deg med å få bekkenet tilbakestilt. Jeg gikk med bekkene forover i mange mange år, til jeg ødela ryggen min på trening. Viste seg at den egentlig ikke var ødelagt, bare jeg som hadde gått feil i mange år. Kiropraktoren rettet det opp for meg, men jeg må fortsatt passe på så jeg ikke kjører frem bekkenet igjen. Jeg må bare spørre, hva gjorde kiropraktor da han tilbakestilte bekkenet ditt? Fy, det høres vondt ut.. Jeg har jo helt angst for sånn knekkelyder.. 😶 Anonymkode: f9808...0dc
Inwe Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare spørre, hva gjorde kiropraktor da han tilbakestilte bekkenet ditt? Fy, det høres vondt ut.. Jeg har jo helt angst for sånn knekkelyder.. 😶 Anonymkode: f9808...0dc Det var ikke vondt. Vet ikke nøyaktig hva han gjorde, men han knakk i hofteleddet mitt iallefall.
debattanten Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Gjør de strekkeøvelsene og søk mye rundt på hip flexor øvelser, er mye bra der ute. Du kan også ha stramme lårmuskler så se på det også. Har du tiltet bekken kan det selvølgelig være et problem det også i seg selv, men det forårsakes gjerne av stramme hoftebøyere og svak kjernemuskelatur og svak rumpe. Oppskriften for å fikse skjevstilling i bekkenet er ofte å styrke rumpe, kjerne og det å tøye ut og få mer bevegelighet i hoftebøyerne og lårmuskler. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 10 timer siden, debattanten skrev: Gjør de strekkeøvelsene og søk mye rundt på hip flexor øvelser, er mye bra der ute. Du kan også ha stramme lårmuskler så se på det også. Har du tiltet bekken kan det selvølgelig være et problem det også i seg selv, men det forårsakes gjerne av stramme hoftebøyere og svak kjernemuskelatur og svak rumpe. Oppskriften for å fikse skjevstilling i bekkenet er ofte å styrke rumpe, kjerne og det å tøye ut og få mer bevegelighet i hoftebøyerne og lårmuskler. I en video om dette så sa de at man ikke skulle strekke hoftebøyeren for mye, det KAN gjøre ting verre (faktisk). Fant noen abs/core-øvelser som ikke innbærer aktivering av hoftebøyer som skulle hjelpe litt.. Har bestilt meg legetime for å få sjekket det ordentlig før jeg gjør noe som kan gjøre vondt verre nå.. Siden det var så mye forskjellig på nettet Anonymkode: f9808...0dc
debattanten Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I en video om dette så sa de at man ikke skulle strekke hoftebøyeren for mye, det KAN gjøre ting verre (faktisk). Fant noen abs/core-øvelser som ikke innbærer aktivering av hoftebøyer som skulle hjelpe litt.. Har bestilt meg legetime for å få sjekket det ordentlig før jeg gjør noe som kan gjøre vondt verre nå.. Siden det var så mye forskjellig på nettet Anonymkode: f9808...0dc Det frarådes ofte å gjøre kun det alene har jeg lært. Man har ofte en svak kjernemuskelatur og da hjelper det ikke alene å gjøre de øvelsene. Ofte er det best å fokusere mest på muskler i kjerneregionen, men litt fleksibilitetstrening/bevegelsestrening hjelper nok mange. Ofte er disse stive pga mye sitting og inaktivitet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå