Gå til innhold

Måle kroppssammensetting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å prøve en sånn vekt som måler kroppssammensetning, på treningssenteret. Man får også gjennomgått resultatene med en PT. Er det noen her som har gjort det? Hva fikk dere ut av det? 

Anonymkode: 7d2f3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt ikke korrekt måling, men man kan jo gjøre det for gøy. Om du vil vite fettprosenten korrekt så må du gå til lege eller ernæringsfysiolog og måle med fettklype

Anonymkode: 9febb...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt ikke korrekt måling, men man kan jo gjøre det for gøy. Om du vil vite fettprosenten korrekt så må du gå til lege eller ernæringsfysiolog og måle med fettklype

Anonymkode: 9febb...74c

Takk for svar. Det er ikke bare en vanlig, flat vekt, men en sånn som på bildet under. Gjelder svaret ditt da også?

TS

1721021-11-1367504074150-n400.jpg

Anonymkode: 7d2f3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det er ikke bare en vanlig, flat vekt, men en sånn som på bildet under. Gjelder svaret ditt da også?

TS

1721021-11-1367504074150-n400.jpg

Anonymkode: 7d2f3...176

Ja, svaret gjelder for denne. Den måler fettprosenten generelt for kvinner til å være lavere enn den egentlig er og motsatt for menn. 

Anonymkode: 9febb...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Det er ikke bare en vanlig, flat vekt, men en sånn som på bildet under. Gjelder svaret ditt da også?

TS

1721021-11-1367504074150-n400.jpg

Anonymkode: 7d2f3...176

Høyst unøyaktig metode. Bortkasta penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, drue said:

Høyst unøyaktig metode. Bortkasta penger.

Jeg har tidligere brukt denne da jeg i løpet av ett år begynte å trene og spise sunnere. Dersom man bruker samme maskin for å måle forskjellene vil den likevel være nyttig, til tross for at tallene kanskje ikke er nøyaktige i forhold til fettprosent etc. Du vil se nøyaktig nedgang. 

Feks. Du måler deg til 29% fettprosent ved første måling. I virkeligheten har du kanskje 32%. Ved andre måling viser den 25%, men i virkeligheten er det 28%. Det er uansett 4% nedgang i fettprosent. 

Anonymkode: ac543...e1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2018 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Ja, svaret gjelder for denne. Den måler fettprosenten generelt for kvinner til å være lavere enn den egentlig er og motsatt for menn. 

Anonymkode: 9febb...74c

 

På 14.7.2018 den 19.37, drue skrev:

Høyst unøyaktig metode. Bortkasta penger.

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tidligere brukt denne da jeg i løpet av ett år begynte å trene og spise sunnere. Dersom man bruker samme maskin for å måle forskjellene vil den likevel være nyttig, til tross for at tallene kanskje ikke er nøyaktige i forhold til fettprosent etc. Du vil se nøyaktig nedgang. 

Feks. Du måler deg til 29% fettprosent ved første måling. I virkeligheten har du kanskje 32%. Ved andre måling viser den 25%, men i virkeligheten er det 28%. Det er uansett 4% nedgang i fettprosent. 

Anonymkode: ac543...e1f

Takk for svar! Tror jeg sparer de pengene da. :) 

TS

Anonymkode: 7d2f3...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...