Gå til innhold

Utredning, kan dette stemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk kort samtale med psykoog, deretter masse oppgaver som lignet iq-tester og spørsmål. Det var alt?! Jeg trodde man måtte si mer om seg selv, for de spørsmålene jeg fikk sier jo ikke nok om. Meg.

Anonymkode: baa41...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat

Du skal nok komme tilbake. Utredningen inneholder flere timer hvor dere går gjennom kartleggingsskjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk kort samtale med psykoog, deretter masse oppgaver som lignet iq-tester og spørsmål. Det var alt?! Jeg trodde man måtte si mer om seg selv, for de spørsmålene jeg fikk sier jo ikke nok om. Meg.

Anonymkode: baa41...080

De spørsmålene gir et grunnlag for psykologen om din mentale helse og bakgrunn. Og om du faktisk er ærlig med deg selv(mye av det du svarte på om depresjon etc vil psykologen avdekke under timene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADHD utredning eller utredning for personlighetsforstyrrelser? Det står ingenting om hva du utredes for i innlegget ditt! 

Anonymkode: 3b33b...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass forresten på at du er hos en bra psykolog. Har ei venninne som fikk en diagnose som selv jeg som nær bekjent visste ikke stemte overhodet. Enkelte psykologer er sykt raske til å gå direkte på visse PF, ganske utrolig at en diagnose som vil forfølge deg videre og har innvirkning på behandling "avdekkes" på så kort tid, så vær skeptisk. Har og en bror som fikk en diagnose jeg er litt sjokkert over. Rart psykologen ikke ringte nærmeste familie. Vi ser ham ofte, kjenner ham godt og den passer ikke i det hele tatt. Mye overdiagnosering virker det som. 

Anonymkode: 3b33b...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på psykologen, er min erfaring. Jeg fikk diagnose basert på et par timer med spørreskjema. Vet at mange med samme diagnose gikk gjennom WAIS osv

Anonymkode: 947ce...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har svart på skjema. Jeg har ikke inntrykk av at psykologen min tilla dette skjemaet vekt i særlig grad videre. Jeg var deprimert, og psykologen forsto dette, uavhengig av denne «testen”. Det psykologen min foreløpig kunne utelukke på bakgrunn av denne relativt enkle testen, var for eksempel at jeg verken hadde paranoide eller psykotiske tanker.

Anonymkode: 20312...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Du skal nok komme tilbake. Utredningen inneholder flere timer hvor dere går gjennom kartleggingsskjema.

tydelgvis ikke??? 

Anonymkode: baa41...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...