Gå til innhold

Litt for liten eller litt for stor BH?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt dilemma er at den ene BH størrelsen er litt for liten i cupen og presser puppene veldig sammen på midten som i og for seg er et pluss men puppene spesielt den ene tyter da litt utenfor cup kanten så det blir en minivalk der mot midten av brystet. Neste størrelse dekker og støtter puppene fint men de ser mindre ut siden de ikke blir presset mot midten som i en mindre cup, og når jeg bøyer meg eller ikke retter opp skuldrene så blir det et lite hulrom med ekstra plass mellom cup og pupp.

Hvilken av størrelsene bruker dere når det er sånn? Litt for liten eller litt for stor? 

Anonymkode: c884f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken av størrelsene bruker dere når det er sånn? Litt for liten eller litt for stor? 

 

Du må finne rett størrelse.

Anonymkode: d1ee8...5a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som noe annet enn bare feil størrelse. Dette handler like mye om feil passform. Du må finne riktig størrelse og passform til akkurat dine pupper, og da må du prøve hver eneste BH før du kjøper.

Hvis dette er BH-er du allerede har og vil slippe å kaste, så vil jeg foreslå at du tar den som virker litt for stor og prøver å fylle i cupen med ekstra innlegg. Dobbeltpupp er ikke verken fint eller behagelig, så den BHen som er for liten bør du kvitte deg med snarest.

Anonymkode: da24a...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må finne rett størrelse.

Anonymkode: d1ee8...5a9

Jeg er tydeligvis midt mellom to størrelser. Eller vil si den største av de passer best men den jeg får finest kløft i (sett bort fra dobbeltpupp) er den i mindre størrelse.... Ingen er ubehagelige å ha på seg men det er irriterende at jeg kan se puppene blir litt for store i en størrelse og akuratt litt for små i størrelsen over. 

Det gjelder alle vanlige fasonger og V fasonger. Og balcony bh faller brystvortene ut av. 

I følge måling er jeg akuratt på grensa mellom størrelsene og har investert i større bher for å unngå dobbeltpupp men da syntes jeg at jeg får mindre pupper i størrelsen over fordi de skvises ikke sammen som i den gamle størrelsen min. 

Anonymkode: c884f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er tydeligvis midt mellom to størrelser. Eller vil si den største av de passer best men den jeg får finest kløft i (sett bort fra dobbeltpupp) er den i mindre størrelse.... Ingen er ubehagelige å ha på seg men det er irriterende at jeg kan se puppene blir litt for store i en størrelse og akuratt litt for små i størrelsen over. 

Det gjelder alle vanlige fasonger og V fasonger. Og balcony bh faller brystvortene ut av. 

I følge måling er jeg akuratt på grensa mellom størrelsene og har investert i større bher for å unngå dobbeltpupp men da syntes jeg at jeg får mindre pupper i størrelsen over fordi de skvises ikke sammen som i den gamle størrelsen min. 

Anonymkode: c884f...9ac

Størrelse er ikke bare cupstørrelse, vet du.

Anonymkode: d1ee8...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gå opp en størrelse på båndbredden med den minste cupen.  Aller helst bør du søke råd i en butikk, Prøv flere typer BH

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her : jeg har prøvd å gå opp i omkretsen men da får jeg alltid vondt i hodet og ryggreimen sklir oppover og legger et slags trykk på skuldrene mine... har tatt mål mange ganger etter bhkalkulatorer på nett og omkretsen blir den samme hver gang men cup str er jeg midt i mellom 

Anonymkode: c884f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ulike merker og modeller og finn den som kler deg

:)

Det er på samme måte som med klær, størrelsene varierer mellom ulike merker - og ikke minst - hvordan skålene er utforma og plassert på båndet på de ulike modellene. For akkurat som kropper - så er ikke pupper plassert likt på brystkassa heller. Noen har puppene tettere sammen enn andre, noen har mer mellomrom, små pupper langt til sidene, svære pupper som nesten ikke får plass på brystkassa osv osv. Noen pupper er tunge og henger, andre pupper sitter høyt og er fulle på toppen osv osv. Det er mange flere variabler som skal stemme overens, enn kun målet under bysten og midt over puppene :) 

Tar meg både tid og råd til en tur i undertøysbutikk med godt utvalg innimellom - og prøver _masse_!! Selv om starter med ta ,med et utvalg i "min størrelse" på prøverommet, trengs det alltid hjelp til å finne en større eller mindre størrelse underveis, og betjeningen hjelper med å finne andre modeller som kanskje kan passe akkurat meg litt bedre utfra åssen de ser at de sitter på meg. 

Og jeg har f.eks nokså store pupper, smal brystkasse - og _hver eneste_ gang insisterer de i butikken på at Bella Donna er perfekte merket for meg - de er visst veldig flinke på stor byste. Men jeg veit at det merket ikke funker på meg likevel, og hver gang blir butikkfolka like forbauset over at den gir meg dobbeltpupp og puppeskvis 😛

Anonymkode: 1e1de...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt deg? For eksempel på change? 

Anonymkode: a04ab...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Har du målt deg? For eksempel på change? 

Anonymkode: a04ab...8e3

Ikke i butikk men mange ganger hjemme etter forskjellige bh kalkulatorer (bla til triumph og change)

Anonymkode: c884f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke i butikk men mange ganger hjemme etter forskjellige bh kalkulatorer (bla til triumph og change)

Anonymkode: c884f...9ac

Gå i butikk. Akkurat som med klær må du teste ulike merker og ulike modeller 

Anonymkode: 3bb08...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke kjøpe BHer på H&M hvis du trenger ekstra hjelp og veiledning. Dra på en undertøyforretning hvor de kan ta mål av deg og gi deg riktig størrelse, deretter kan du jo handle på billig butikker. 

Anonymkode: b45f5...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid den som er litt for stor, helst kun sportsbh. 

Anonymkode: c3f7f...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...