Gå til innhold

Psykisk sliten av varmen. Flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg plages litt med depresjoner og angst. Varmen har gjort at depresjonen har blusset opp igjen. Flere som også plages med det samme? 

Anonymkode: 1a25b...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men tror ikke det er været egentlig, men monotonien når været er likt hver eneste dag. 

Anonymkode: 4d8f3...19d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages litt med depresjoner og angst. Varmen har gjort at depresjonen har blusset opp igjen. Flere som også plages med det samme? 

Anonymkode: 1a25b...500

Jepp, her også.

Gleder meg til regnfulle dager med 10 grader igjen!

Anonymkode: 4bd2a...f8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskyet og 13 grader her, velkommen til bergen forlkens!

Anonymkode: fe6e4...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages litt med depresjoner og angst. Varmen har gjort at depresjonen har blusset opp igjen. Flere som også plages med det samme? 

Anonymkode: 1a25b...500

jeg blir hissig av varmen. det er som om noe kravler i hodebunnen på det varmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bipolar 2 og kroppen min er ikke bygget for varme. Kjenner jeg må være veldig påpasselig på å ikke begynne å tenke meg nedover. Varmen passivisere meg og det har jeg ikke godt av. tankemessig. Dessuten er det deprimerende at varmen varer og varer. Må lete bevist etter lyspunkt gitt. Gleden kommer ikke  av seg selv akkurat nå.

Anonymkode: f5da9...590

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bipolar 2 og syntes også det er vanskelig med denne varmen. Bor i en liten leilighet som det blir 30 grader i, i løpet av dagen.. Er som å bo i en badstue og føler meg veldig utmattet.

Kjenner også på mye ensomhet og vonde følelser nå på sommeren, når jeg føler «alle» er på ferie, er sosiale, nyter livet ekstra mye pga fint vær.. Styrer unna sosiale medier om dagen😜

Anonymkode: 638fb...788

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sliten og lei ja. Synes det er beste er å jobbe om sommeren og heller ta ferie i august/september siden sommeren går fortere da. Savner mørke kvelder og snø akkurat nå.

Anonymkode: 86474...f6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages litt med depresjoner og angst. Varmen har gjort at depresjonen har blusset opp igjen. Flere som også plages med det samme? 

Anonymkode: 1a25b...500

Dersom jeg er lei meg over noe så blir det som oftest litt ekstra tungt dersom det er varmt ute. 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sliten av varmen og jeg sover også ekstra dårlig når det er så varmt. Da blir det ekstra vanskelig å holde de negative tankene på avstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det derfor jeg føler meg så deprimert for tiden?

Jeg sliter egentlig mest om vinteren jeg normalt sett. Med mørket. Men har også kjent det på sommeren. Nå, i det siste er jeg så trøtt og føler meg til tider helt fjern. Og jeg lurer derfor selv på om varmen slår meg ut rett og slett, og er jeg sliten så blir jeg også fortere deprimert. Litt sånn som om vinteren, da man ikke får sett nok dagslys, og blir trøtt, så kan denne varmen har litt samme " effekt" siden den har vært så voldsom. I starten følte jeg meg pigg og nesten litt glad. Derfor skjønner jeg ingenting nå. Noen andre som kjenner seg igjen i det? Jeg kan også føle meg ensom. Men jeg har nettopp blitt sammen med eksen igjen, så jeg burde jo være glad for det, for det var noe jeg virkelig ønsket skulle skje. Men, nei, jeg føler meg ikke glad for noe, og det er kjempe frustrerende. :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter og en del, jeg er både fysisk og psykisk syk. Og på vinteren så er jeg mer eller mindre fange i mitt hjem, og jeg bare gleder meg til våren og sommeren. Da pleier jeg å være mer ute, gå en tur hver dag. Men nå som det er så varmt, så orker jeg ikke, da ligger jeg bare rett ut i sofaen hjemme, og får ikke gjort noe. Dermed blir jeg mer deprimert.

Anonymkode: 67485...b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Becka said:

Er det derfor jeg føler meg så deprimert for tiden?

Jeg sliter egentlig mest om vinteren jeg normalt sett. Med mørket. Men har også kjent det på sommeren. Nå, i det siste er jeg så trøtt og føler meg til tider helt fjern. Og jeg lurer derfor selv på om varmen slår meg ut rett og slett, og er jeg sliten så blir jeg også fortere deprimert. Litt sånn som om vinteren, da man ikke får sett nok dagslys, og blir trøtt, så kan denne varmen har litt samme " effekt" siden den har vært så voldsom. I starten følte jeg meg pigg og nesten litt glad. Derfor skjønner jeg ingenting nå. Noen andre som kjenner seg igjen i det? Jeg kan også føle meg ensom. Men jeg har nettopp blitt sammen med eksen igjen, så jeg burde jo være glad for det, for det var noe jeg virkelig ønsket skulle skje. Men, nei, jeg føler meg ikke glad for noe, og det er kjempe frustrerende. :( 

Det kan stemme med varmen og inaktivitet og depresjon. Jeg har det på samme måte, men det har lysnet litt da jeg drar på ferie i morgen, til et sted som er litt kjøligere. Jeg blir også trett og ufokusert i varmen og har følt meg litt fanget og isolert. Alle dager er like og varmen bare varer og varer. Husarbeid blir utsatt og mat blir bestilt hjem levert på døra. Så du er nok ikke alene om å føle det sånn. 

Ts

Anonymkode: 1a25b...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sliter og en del, jeg er både fysisk og psykisk syk. Og på vinteren så er jeg mer eller mindre fange i mitt hjem, og jeg bare gleder meg til våren og sommeren. Da pleier jeg å være mer ute, gå en tur hver dag. Men nå som det er så varmt, så orker jeg ikke, da ligger jeg bare rett ut i sofaen hjemme, og får ikke gjort noe. Dermed blir jeg mer deprimert.

Anonymkode: 67485...b3c

Jeg bruker å gå tur tidlig på morgenen, men det har glidd ut når man ikke kan legge seg før varmen har gitt seg litt. Tror det beste man kan gjøre er å gjøre litt, små musesteg av gangen og klappe seg på skuldra når man har utført noe som er bra selv om det er en  liten ting.

Ts

Anonymkode: 1a25b...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, emilie123 said:

Jeg blir sliten av varmen og jeg sover også ekstra dårlig når det er så varmt. Da blir det ekstra vanskelig å holde de negative tankene på avstand.

Jeg sover godt takket være en ice-cooler jeg kjøpte på Clas Ohlson i vår. Men nå er de kanskje utsolgt for alt av vifter. Et råd er å ta en kald dusj og på med en våt t-skjorte både på dagen og før du legger deg. 

Ts

Anonymkode: 1a25b...500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allrid en slags sommrrdepresjon, sliter psykisk i utgangspunktet og endeløse dager med finvær gjør det bare verre.. Har vært på ferie men har noen dager hjemme nå og går rett ned i kjelleren med mindre jeg har planer med noen. Griner mye og kjenner på ensomhet og mye skyldfølelse og at jeg bare er et null. At jeg vil ha kjæreste gjør ikke saken bedre når man føler man bare ser lykkelige par i sommervarmen hele tiden. Er ofså sensitiv for denne varmen, spesielt at det er så klamt. Føler jeg aldri kommer meg unna varmen og blir helt passiv. Sitter bare i leiligheten, sover dårlig og gjør lite.. Tror ikke jeg er alene om å kjenne på ensomheten. Føles som at alle har noen nå og jeg blir sint og irritert og bitter på det.. Spesielt at man liksom ikke har lov til å si at man blir lei av sol og varme hele tiden. Sa til en venn at jeg var lei meg en dag, da fikk jeg tilbake:hvordan kan du være lei deg i finværet?? 

Anonymkode: c0576...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært uvanlig langt nede den siste uka. Jeg klarer ikke varmen. Jeg blir fortere irritert, og tenker fortere negative tanker. Folk irriterer meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjonen min er ganske ok, jeg er ikke nedfor psykisk akkurat nå. Men jeg sliter skikkelig i denne varmen. Er konstant slapp, varm og så svetter jeg masse. Blir ganske tiltaksløs da jeg holder meg inne når varmen er verst. Får heller ikke sove fordi det er ekstremt varmt inne i leiligheten. Jeg drømmer om masse regn og kaldt vær akkurat nå :(

Anonymkode: 3362b...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Depresjonen min er ganske ok, jeg er ikke nedfor psykisk akkurat nå. Men jeg sliter skikkelig i denne varmen. Er konstant slapp, varm og så svetter jeg masse. Blir ganske tiltaksløs da jeg holder meg inne når varmen er verst. Får heller ikke sove fordi det er ekstremt varmt inne i leiligheten. Jeg drømmer om masse regn og kaldt vær akkurat nå :(

Anonymkode: 3362b...2a7

Dette. En hel uke med gråvær og regn har sjeldent før vært så etterlengtet.. Men jeg blir og langt nede. Får flere økte plager i varmen😔

Anonymkode: d7ab6...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler varmen svært dårlig. Mest pga det fysiske. Svetter, sliten osv. 

Føler det klaustrofobisk av å lese at heten kan vare ut august.... 😣

Anonymkode: 98dda...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...