Gå til innhold

Hvilke land synes du har de beste matbutikkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilke land som du har vært i, synes du hadde det beste utvalget i matbutikkene? Og hvor synes du det var billigst å handle mat og drikke?

Anonymkode: 98f14...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

USA. Stort utvalg av alt! Har vært i noen land, men Polen er rimelig billig, men USA har også relativt billig matpriser. Og nok engang, utvalget er enestående! Meny gange 100

Anonymkode: 36068...0a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg bruker ikke kjedebutikker for å handle mat hvis jeg kan slippe, så tatt det i betraktning er det enklest og best å handle mat slik jeg liker å gjørde det i Italia, Frankrike og England. Det er også mulig i USA, men det varierer mye fra stat til stat.

Whole Foods i USA er vel en bra kjede, men det kan jo ikke være noe tvil om at det først og fremst er et markedsføringskonsept som lurer folk til å tro at de tar så sunne valg. Når det er sagt finner jeg alltid varer på Whole Foods som jeg virkelig liker.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munchitos❤️ Derfor Spania.

Anonymkode: e24b9...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania, USA og Sverige ❤️

Anonymkode: 65177...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

USA har mye, men synes det er mye dårlig mat der også. Bor i Storbritannia og det er større utvalg her på en del varer, men det er også mange ting jeg savner av ting vi har i Norge (tyttebærsyltetøy, sukkerkulør og fiskekrydder er de jeg har måttet gi opp :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritt

I Frankrike er utvalget og kvaliteten på frukt og grønt utrolig bra.

 

Utvalget er jo enormt i USA, men det er også utmattende, typisk 3x10 meter bare med yoghurt eller cereals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter i pris, så fortrekker butikkene i Norge.

Anonymkode: 6294d...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge selvsagt! Ingen land i verden har strengere regler, enn Norge. 

Anonymkode: 4b93d...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Kritt skrev:

I Frankrike er utvalget og kvaliteten på frukt og grønt utrolig bra.

 

Utvalget er jo enormt i USA, men det er også utmattende, typisk 3x10 meter bare med yoghurt eller cereals.

Hvis du går inn på en slakter i Frankrike ligger fjærkre med hue, føtter og fjær i disken. Det er motbydelig. Markeder er ekle, og skitne. Jeg hater Frankrike, de torturerer dyr der. 

Anonymkode: 4b93d...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går inn på en slakter i Frankrike ligger fjærkre med hue, føtter og fjær i disken. Det er motbydelig. Markeder er ekle, og skitne. Jeg hater Frankrike, de torturerer dyr der. 

Anonymkode: 4b93d...fec

Ja, det er så mye bedre at slakting skjer et sted man ikke ser det, og at kjøttet blir pent porsjonert og vakumpakket før man putter det i handlevognen 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som veganer må jeg si Tyskland :)

Anonymkode: e2953...c77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge selvsagt! Ingen land i verden har strengere regler, enn Norge. 

Anonymkode: 4b93d...fec

Og hva har det med saken å gjøre? 

Dessuten: Du tar fullstendig feil. I EU er det pålagt å merke hvert eneste produkt med hvor det er produsert. Da er det fort gjort å finne frem til produsent dersom noen blir syke. 

I Norge er er det kun pålagt å fortelle hvem som "markedsfører" produktet. Så det tar vinter&votter før man kan spore evt. smittekilde (listeria og annet). 

Mat-trygghet i Norge? Nei

Jeg tok dette opp med Mattilsynet for noen år siden. Og hva sa de? "Dette er produsentens/importørens ansvar". Javel, men hvorfor skal det da ta vinter&votter før man finner ut om f.eks. spekematprodukter er farlige? 

Hvorfor nekter Norge å følge EU-reglene om at hvert eneste produkt skal merkes med eksakt hvor det er produsert? 

Anonymkode: e545a...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva har det med saken å gjøre? 

Dessuten: Du tar fullstendig feil. I EU er det pålagt å merke hvert eneste produkt med hvor det er produsert. Da er det fort gjort å finne frem til produsent dersom noen blir syke. 

I Norge er er det kun pålagt å fortelle hvem som "markedsfører" produktet. Så det tar vinter&votter før man kan spore evt. smittekilde (listeria og annet). 

Mat-trygghet i Norge? Nei

Jeg tok dette opp med Mattilsynet for noen år siden. Og hva sa de? "Dette er produsentens/importørens ansvar". Javel, men hvorfor skal det da ta vinter&votter før man finner ut om f.eks. spekematprodukter er farlige? 

Hvorfor nekter Norge å følge EU-reglene om at hvert eneste produkt skal merkes med eksakt hvor det er produsert? 

Anonymkode: e545a...570

Åj, du er jaggu vranglært. Woopsy..

Anonymkode: 6294d...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...