Gå til innhold

Pappa ble akutt syk, alt er så uvisst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare lufte ut litt og kanskje få noen trøstende ord akkurat nå.

Pappa fikk et alvorlig hjerteinfarkt på onsdag kveld. Det ble heldigvis oppdaget og behandlet raskt. Før vi rakk å tenke noe særlig var han allerede operert, og operasjonen var vellykket. I går ble han overført til lokalsykehuset, men fikk noen komplikasjoner utpå kvelden. Han ble litt surrete pga. manglende oksygen til hjernen og diverse. De tok CT av hodet og fant heldigvis ikke noe galt. 

Pga. diverse omstendigheter har jeg ikke rukket å besøke ham på sykehuset enda, men jeg fikk statusrapport i går kveld (stabil) og jeg fikk vekslet noen få ord med ham på telefonen og ønsket god bedring. Det gjorde godt, og han hørtes helt klar ut i samtalen. Tenkte å besøke ham på sykehuset i morgen.

Men uff … akkurat nå er ting så uvisst. Det er vondt å ikke vite. Det er fortsatt tidlig etter infarktet, og det er jo gjerne i denne fasen at ting kan oppstå. Merker at jeg er stressa og ukonsentrert. 

Jeg klamrer meg til håpet om at pappa klarer seg. Han er ikke fylt 60 engang, og han er jo pappan min! Den glade, positive, barnslige pappan min som jeg nærmest har sett på som udødelig. Han fortjener så inderlig mange flere, gode år, en fin pensjonisttilværelse og forhåpentligvis barnebarn om et par år. Jeg må bare krysse det som krysses kan…

Anonymkode: a5de7...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykdom kjenner dessverre ingen alder. Vondt gjør det, likevel. Både for den som er rammet, og for pårørende. 

Hvilken situasjon er du selv i, og hvor gammel er du? Har du barn selv? Er du i arbeid, eller er har du ferie fra studier?

Min mann sin far hadde hjerteinfarkt flere ganger før han gikk bort. Det er tøft når det står på. 

Det lille positive i dette, hvis jeg kan få si det slik, er at det virker som om at du er i nær avstand til ham geografisk sett. Det gjør det mye lettere for deg å delta i det å bli med på sykehuset, gi noen ekstra klemmer, og hjelpe ham med tiden etterpå dersom det trengs. :kose:

Anonymkode: d2ce7...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min døde da han var 40, jeg var 17 år. Den store forskjellen var at han døde av kreft, så det var en lang periode han fungerte ganske normalt, før han ble skikkelig syk.

Lærdommen eller livsfilosofien jeg har trukket fra det er at man aldri kan vite hva som skjer rundt neste sving. Plutselig blir man skadet eller omkommer i en ulykke, eller man får en eller annen alvorlig sykdom. Et aktuelt eksempel: Kikkan Randal vant OL-gull i sprintstafett i februar, i går kom nyheten om at hun har fått bryskreft.

Siden alt kan skje rundt neste sving gjelder det å sette pris på det man har mens man har det. Jeg håper du og faren din har hatt mange fine stunder sammen, og at dere får flere fine stunder. Men en gang sier det stopp, det kan komme plutselig, eller det kan komme gradvis slik at det er ventet når det skjer.

Derfor er det så viktig å gjøre noe meningsfylt hver dag, og ikke kaste bort tida og tro at livet skal starte bare man får gjort det ene eller det andre først.

Anonymkode: 3a22a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg ville ha kastet meg rundt og besøkt han..det hjelper på redselen du føler 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...