Gå til innhold

Cerazette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Brukte Cerazette for en del år siden, og da ble jeg blødningsfri etterhvert - bortsett fra litt brun utflod en sjelden gang. Nå har jeg brukt den igjen, men denne gangen fikk jeg regelmessig mens og blødninger på opptil 16-17 dager om gangen😣 Det gadd jeg ikke, og sluttet med pillen. Sluttet å blø etter 2-3 dager. Er det noen andre som har vært borti dette med Cerazette? Lurer på om det er noen vits i å gi den et tredje forsøk, eller skal jeg manne meg opp og få lagt inn en hormonspiral?

Anonymkode: e4fa6...042

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen min sa at cerazette er en pekepinn på åssen man handterer pstav, psprøyte, spiral osv, hvis en småblør på cerazette, vil en blø ellers og :( men jeg leste på nettet at gynekologer i usa noen ganger skriver ut dobbel dose cerazette i noen dager fordi det får det til å slutte å blø for de som spotter. Skal til legen neste uke og spørre om den teorien selv. Går på cerazette og blør en del :(

Anonymkode: 520f6...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk daglige mellomblødninger når jeg gikk på den billige versjonen (som de foreslår på apoteket, desogestrel eller noe slikt). Vanlig mens for meg er mellom 14-19 dager så vet ikke om jeg har sett noen sammenheng om det har skjedd meg også. Nå går jeg i alle fall på den vanlige Cerazetten og har ikke hatt noen menstruasjoner og har bare spottet totalt fire dager på et helt år. Prøv å bytt merke.

Anonymkode: d32a3...c65

• Liker 1
Gjest Senil
Skrevet

Aldri blødd på cerazette. Gått på de nå i 8 år. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk daglige mellomblødninger når jeg gikk på den billige versjonen (som de foreslår på apoteket, desogestrel eller noe slikt). Vanlig mens for meg er mellom 14-19 dager så vet ikke om jeg har sett noen sammenheng om det har skjedd meg også. Nå går jeg i alle fall på den vanlige Cerazetten og har ikke hatt noen menstruasjoner og har bare spottet totalt fire dager på et helt år. Prøv å bytt merke.

Anonymkode: d32a3...c65

Samme her, på det billige alternativet de tilbyr på apoteket, blør jeg stadig, og kroppen er helt på tur. 

På originalen, altså cerazette, har jeg så og si ingen blødninger. Men jeg må gi det litt tid når jeg først begynner på den, kan blø en del i begynnelsen, så forsvinner til slutt mensen :)

Anonymkode: 418e6...d0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må holde ut lengre. Jeg småblødde 1-2 år. Etter år 3 så har jeg sluttet å blø totalt. 

Anonymkode: 083cc...9bc

Skrevet

Ja! Da jeg brukte Cerazette i to år blødde jeg ikke i det hele tatt, men ble gravid, så jeg byttet.

Neste gang jeg prøvde Cerazette (fordi jeg ville ikke blø) blødde jeg masse og spottet...

Jeg bruker Diane nå (har prøvd Loette, Marvelon, Synfase og Yasmin i tillegg) og har bare mensen tre-fire ganger i året, og det er helt greit!

Jeg ville ikke gitt det en ny sjanse, for å være ærlig. Det som tidligere har fungert trenger ikke å fungere nå... Prøv en annen p-pille? 🙂

AnonymBruker
Skrevet
På 13.7.2018 den 19.55, Colorama skrev:

Jeg ville ikke gitt det en ny sjanse, for å være ærlig. Det som tidligere har fungert trenger ikke å fungere nå... Prøv en annen p-pille? 🙂

Kan dessverre ikke bruke noe som inneholder østrogen, så det blir vel å prøve Cerazette igjen eller å sette inn hormonspiral. Ønsker ikke kobberspiral da jeg allerede har kraftig nok mensblødning...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dessverre ikke bruke noe som inneholder østrogen, så det blir vel å prøve Cerazette igjen eller å sette inn hormonspiral. Ønsker ikke kobberspiral da jeg allerede har kraftig nok mensblødning...

Du kan jo også prøve ut Conludag, en minipille som inneholder Noretisteron, et hormon som heter gestagen (som også er i Cerazette, men da heter det Desogestrel) 🙂

Skrevet

Jeg er blødningsfri på cerazette, kan til og med gå en uke uten de og fortsatt ikke få blødninger. Desogestrel kan jeg ikke ha, blødningene starter med en gang på de. Apoteket protesterte på at det var mulig men det er det. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Colorama skrev:

Du kan jo også prøve ut Conludag, en minipille som inneholder Noretisteron, et hormon som heter gestagen (som også er i Cerazette, men da heter det Desogestrel) 🙂

Er det like mye blødningsforstyrrelser med den som med Cerazette? Stopper Conludag også mensen hos de heldige? Kunne jo være verdt å prøve ut.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det like mye blødningsforstyrrelser med den som med Cerazette? Stopper Conludag også mensen hos de heldige? Kunne jo være verdt å prøve ut.

Det er trolig en større risiko for blødningsforstyrrelser med minipiller, men som med alle systemiske prevensjonsmidler, er det helt individuelt. Amenoré (manglende menstruasjonsblødning) er en «bivirkning» også på Conludag, men du kan aldri forutsi hvordan det blir for deg. Men jeg tenker at det er mindre drastisk å prøve nye piller som du kan stoppe å ta om det ikke funker for deg, enn å få satt inn spiral. Men det er bare min mening.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...