AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Hei, jeg er en 16 år gammel jente og har noen spørsmål som jeg lurer på. Så det er ikke alltid jeg og kjæresten bruker kondom når vi har sex. Dette er fordi noen ganger har vi ikke tilgjengelig, mens andre ganger glemmer vi det rett og slett. Jeg går på p-piller og er ekstremt nøye med dem, tar dem på nøyaktig samme tidpunkt hver dag. Jeg stresser uansett noen ganger med tanken «tenk hvis jeg er blitt gravid». Når jeg og kjæresten har sex sier jeg alltid ifra om at han ikke skal komme inni meg, så han gjør aldri det. Jeg vet også selvfølgelig at kondom beskytter mot kjønnsykdommer, men vi er første partneren til hverandre. - Har jeg egentlig noe å stresse over når jeg går på p-piller, som jeg er veldig nøye med og at han ikke kommer inni meg? Anonymkode: 4a1b5...c88
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Om du leser pakningsvedlegget kan du sikkert se at det er under 1% sannsynlighet for svangerskap på p-piller. Anonymkode: bc8c2...85b
Inwe Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Om du går på p-piller trenger du verken kondom eller å hoppe av i svingen for å ikke bli gravid. Nå har dere jo allerede hatt sex uten kondom så regner med at kjønnssykdommer er utelukket.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Det går faktisk an å bli gravid på p-pillen, den er ikke 100% sikker. Er du ikke voksen nok til å ta ansvar hvis du blir gravid er du strengt tatt ikke voksen nok til å ha sex. Anonymkode: fffd8...4e1 1
ValarMorghulis Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Du KAN bli gravid på p-pillen, ingen prevensjonsmidler er 100 % sikker (med unntak av sølibat). Men sjansen er utrolig liten. Fant et sted at det er 0,2% sjanse for å bli gravid på pillen, og at dette trolig gjelder de som ikke er like flinke til å ta pillen til samme tidspunkt hver dag. Når man går på p-pillen trenger man ikke kondom, og kjæresten kan fint komme inni deg. Høres veldig tungvindt ut for hans del at han må trekke seg ut hver gang. Har faktisk aldri hatt sex med kondom selv (har ikke tilfeldig sex, og får alltid fyren til å sjekke seg for kjønnssykdommer før vi ligger sammen. Sjekker meg selv også når forhold tar slutt). Gått på p-pillen siden jeg var 15, og er også veldig nøye med å ta den til samme tidspunkt hver dag.
Sphynx Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 2 av mine nærmeste venninner ble gravid selv om de brukte p-piller. Da jeg var ung brukte jeg også p-piller, men var bekymret for graviditet uansett. Vi pleide egentlig ikke å bruke kondom, men å hoppe av i svingen, var noe som gjorde meg tryggere iallefall.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 På 13.7.2018 den 9.39, AnonymBruker skrev: Det går faktisk an å bli gravid på p-pillen, den er ikke 100% sikker. Er du ikke voksen nok til å ta ansvar hvis du blir gravid er du strengt tatt ikke voksen nok til å ha sex. Anonymkode: fffd8...4e1 Jeg vil ikke sagt at jeg ikke er voksen nok til å ha sex. Jeg har jo tatt ansvar ved å begynne på p-piller som er et prevansjonsmiddel, men å bekymre seg for noe i blant gjør vell alle? Anonymkode: 4a1b5...c88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå