Gå til innhold

Benjamin saken


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fatte at to av de dømte i Benjamin saken lever tilsynelatende normale liv idag. Bare Google navnet på jenta og på Kvisler. Kvisler er på LinkedIn 😶😶

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det kan ikke jeg fatte heller. Jeg kan heller ikke fatte at flere tidligere fremmedkrigere som kjempet for IS nå har sluppet fri. Vi tar for lett på ekstremisme i dette landet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 21.20, hobbykokken skrev:

Jeg kan ikke fatte at to av de dømte i Benjamin saken lever tilsynelatende normale liv idag. Bare Google navnet på jenta og på Kvisler. Kvisler er på LinkedIn 😶😶

Jenta har vel ny identitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Haribo skrev:

Jenta har vel ny identitet?

Nei. Google navnet hennes, hun jobber som advokatsekretær eller juridisk ett eller anna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Dette er rettssystemet vi har valgt her til lands.

Senest etter 22. juli gikk statsministeren ut og skrøt av det humane straffesystemet i Norge. Noe som betyr at ABB kan søke om løslatelse allerede i 2021. Han kan altså i teorien være en fri mann om tre år. Og selv om han ikke skulle bli løslatt om tre år må fortsatt ofre og etterlatte må bite negler hver gang han søker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pinnelinn skrev:

Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Dette er rettssystemet vi har valgt her til lands.

Senest etter 22. juli gikk statsministeren ut og skrøt av det humane straffesystemet i Norge. Noe som betyr at ABB kan søke om løslatelse allerede i 2021. Han kan altså i teorien være en fri mann om tre år. Og selv om han ikke skulle bli løslatt om tre år må fortsatt ofre og etterlatte må bite negler hver gang han søker.

Det som overrasker meg et at de har jobber og tydeligvis ferdes ute i samfunnet som en annen person som ikke har liv på samvittigheten..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pinnelinn skrev:

Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Dette er rettssystemet vi har valgt her til lands.

Senest etter 22. juli gikk statsministeren ut og skrøt av det humane straffesystemet i Norge. Noe som betyr at ABB kan søke om løslatelse allerede i 2021. Han kan altså i teorien være en fri mann om tre år. Og selv om han ikke skulle bli løslatt om tre år må fortsatt ofre og etterlatte må bite negler hver gang han søker.

Og? Det samme gjelder vel for omtrent samtlige land i verden. Ta USA f.eks, hvor det i flere stater bare er å søke guvernøren om frifinnelse, i teorien kan man bli løslatt. Det betyr jo ikke at man blir det, like lite som at Brevik blir det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, T-Rex skrev:

Arnfinn Nesset lever et tilsynelatende normalt liv ute i det fri (han har byttet navn).

Han har jeg truffet mye i mine yngre dager. Hyggelig han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Og? Det samme gjelder vel for omtrent samtlige land i verden. Ta USA f.eks, hvor det i flere stater bare er å søke guvernøren om frifinnelse, i teorien kan man bli løslatt. Det betyr jo ikke at man blir det, like lite som at Brevik blir det. 

Og? Det er fortsatt det straffessytemet vi har valgt. Uansett hvilken forbrytelse man har begått er målet alltid at den dømte skal tilbake til samfunnet. Da kan man ikke bli sjokkert når de faktisk kommer tilbake til samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pinnelinn skrev:

Og? Det er fortsatt det straffessytemet vi har valgt. Uansett hvilken forbrytelse man har begått er målet alltid at den dømte skal tilbake til samfunnet. Da kan man ikke bli sjokkert når de faktisk kommer tilbake til samfunnet.

Målet er ikke alltid at den dømte skal tilbake til samfunnet, det er derfor vi har sikring. I praksis kan en fengslet sitte livet ut dersom han/henne fortsatt utgjør en fare for samfunnet. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte radiodokumentaren om denne saken for noen dager siden faktisk. Veldig interessant! Anbefaler veldig å høre den. Der får vi høre hele historien fra begge sin side. Også moren til Benjamin.

Han som knivstakk Benjamin var ikke fri da dokumentaren ble laget, men hun jenta var det. Hun ble visst helt rusfri og har ikke vært i nærheten av miljøet hun var i siden. Så fengselet fungerte veldig bra på henne.

Ellers har det kanskje litt å si at disse to var veldig unge da dette skjedde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2018 at 9:20 PM, hobbykokken said:

Jeg kan ikke fatte at to av de dømte i Benjamin saken lever tilsynelatende normale liv idag. Bare Google navnet på jenta og på Kvisler. Kvisler er på LinkedIn 😶😶

Hvorfor startet du denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hobbykokken skrev:

Nei. Google navnet hennes, hun jobber som advokatsekretær eller juridisk ett eller anna. 

Med ny identitet så har hun fått to nye navn. Hun heter selvfølgelig ikke Veronika lenger. Spørsmålet er hvor lenge hun kan skjule det for omgivelsene, at hun har vært innblandet i drap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg hørt på podkasteb Hele Historien.

Føler meg litt som ts. Lurer på om de som har blitt kjent med Jahr og Andreassen etter at de fikk ny identitet, vet hvem de egentlig er. Det er jo en profilert sak, og bilder av alle tre ble offentliggjort. Altså..hvordan fortsetter man et liv etter å ha drept noen?

Stakkars Benjamln♡ med hele sitt liv foran seg. (Og før noen troll kryper fram, JA, jeg syns like synd i alle andre som lider en sånn grusom skjebne)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...