Gå til innhold
hobbykokken

Benjamin saken

Anbefalte innlegg

hobbykokken

Jeg kan ikke fatte at to av de dømte i Benjamin saken lever tilsynelatende normale liv idag. Bare Google navnet på jenta og på Kvisler. Kvisler er på LinkedIn 😶😶

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hårstrikk79

Hva mener du? Har de ikke sonet straffen sin da? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HalldirV2

Nei, det kan ikke jeg fatte heller. Jeg kan heller ikke fatte at flere tidligere fremmedkrigere som kjempet for IS nå har sluppet fri. Vi tar for lett på ekstremisme i dette landet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madame Butterfly

Det er vanskelig å forstå seg på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haribo
På 12.7.2018 den 21.20, hobbykokken skrev:

Jeg kan ikke fatte at to av de dømte i Benjamin saken lever tilsynelatende normale liv idag. Bare Google navnet på jenta og på Kvisler. Kvisler er på LinkedIn 😶😶

Jenta har vel ny identitet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hobbykokken
41 minutter siden, Haribo skrev:

Jenta har vel ny identitet?

Nei. Google navnet hennes, hun jobber som advokatsekretær eller juridisk ett eller anna. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

pinnelinn

Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Dette er rettssystemet vi har valgt her til lands.

Senest etter 22. juli gikk statsministeren ut og skrøt av det humane straffesystemet i Norge. Noe som betyr at ABB kan søke om løslatelse allerede i 2021. Han kan altså i teorien være en fri mann om tre år. Og selv om han ikke skulle bli løslatt om tre år må fortsatt ofre og etterlatte må bite negler hver gang han søker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hobbykokken
1 time siden, pinnelinn skrev:

Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Dette er rettssystemet vi har valgt her til lands.

Senest etter 22. juli gikk statsministeren ut og skrøt av det humane straffesystemet i Norge. Noe som betyr at ABB kan søke om løslatelse allerede i 2021. Han kan altså i teorien være en fri mann om tre år. Og selv om han ikke skulle bli løslatt om tre år må fortsatt ofre og etterlatte må bite negler hver gang han søker.

Det som overrasker meg et at de har jobber og tydeligvis ferdes ute i samfunnet som en annen person som ikke har liv på samvittigheten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
T-Rex

Arnfinn Nesset lever et tilsynelatende normalt liv ute i det fri (han har byttet navn).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HalldirV2
1 time siden, pinnelinn skrev:

Og? Det samme gjelder vel for omtrent samtlige land i verden. Ta USA f.eks, hvor det i flere stater bare er å søke guvernøren om frifinnelse, i teorien kan man bli løslatt. Det betyr jo ikke at man blir det, like lite som at Brevik blir det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Absurdah
17 minutter siden, T-Rex skrev:

Arnfinn Nesset lever et tilsynelatende normalt liv ute i det fri (han har byttet navn).

Han har jeg truffet mye i mine yngre dager. Hyggelig han ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pinnelinn
8 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Og? Det samme gjelder vel for omtrent samtlige land i verden. Ta USA f.eks, hvor det i flere stater bare er å søke guvernøren om frifinnelse, i teorien kan man bli løslatt. Det betyr jo ikke at man blir det, like lite som at Brevik blir det. 

Og? Det er fortsatt det straffessytemet vi har valgt. Uansett hvilken forbrytelse man har begått er målet alltid at den dømte skal tilbake til samfunnet. Da kan man ikke bli sjokkert når de faktisk kommer tilbake til samfunnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HalldirV2
2 minutter siden, pinnelinn skrev:

Og? Det er fortsatt det straffessytemet vi har valgt. Uansett hvilken forbrytelse man har begått er målet alltid at den dømte skal tilbake til samfunnet. Da kan man ikke bli sjokkert når de faktisk kommer tilbake til samfunnet.

Målet er ikke alltid at den dømte skal tilbake til samfunnet, det er derfor vi har sikring. I praksis kan en fengslet sitte livet ut dersom han/henne fortsatt utgjør en fare for samfunnet. 

Endret av HalldirV2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Tibbie

Jeg hørte radiodokumentaren om denne saken for noen dager siden faktisk. Veldig interessant! Anbefaler veldig å høre den. Der får vi høre hele historien fra begge sin side. Også moren til Benjamin.

Han som knivstakk Benjamin var ikke fri da dokumentaren ble laget, men hun jenta var det. Hun ble visst helt rusfri og har ikke vært i nærheten av miljøet hun var i siden. Så fengselet fungerte veldig bra på henne.

Ellers har det kanskje litt å si at disse to var veldig unge da dette skjedde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tuxy
On 7/12/2018 at 9:20 PM, hobbykokken said:

Hvorfor startet du denne tråden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pipaluk
2 timer siden, hobbykokken skrev:

Nei. Google navnet hennes, hun jobber som advokatsekretær eller juridisk ett eller anna. 

Med ny identitet så har hun fått to nye navn. Hun heter selvfølgelig ikke Veronika lenger. Spørsmålet er hvor lenge hun kan skjule det for omgivelsene, at hun har vært innblandet i drap

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her