Gå til innhold

Hva synes dere om rasistisk humor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett mange prøve å imitere Melania kona til Trump ved å snakke gebrokkent. :angry: Blir provosert når man latterliggjør noen bare fordi de er innvandrere. 

Anonymkode: dfad3...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig synes jeg det er greit å tulle med det meste, men alle tenker selvsagt ikke sånn.

Anonymkode: 43e87...3fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare morsomt da. Det høres utrolig dumt ut. 

Anonymkode: 5b5f5...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Har ingen regler over hva som ikke kan spøkes med det, og anser folk som har det som komplette idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Personlig synes jeg det er greit å tulle med det meste, men alle tenker selvsagt ikke sånn.

Anonymkode: 43e87...3fb

Enig  i at man kan tulle med det meste, men visse ting tuller man ikke med. Dumt med humor som går på stigmatisering, latterliggjøring, krenking og generelt ufølsomhet. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, det finnes langt verre rasisthumor enn å gjøre narr av aksenten til en innvandrer(noe som neppe kvalifiserer som rasisthumor). Jeg tror du provoseres av at det er kona til Trump som latterliggjøres.

Anonymkode: 16d16...4e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
Just now, AnonymBruker said:

Enig  i at man kan tulle med det meste, men visse ting tuller man ikke med. Dumt med humor som går på stigmatisering, latterliggjøring, krenking og generelt ufølsomhet. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Dette er en så typisk ting å si. Og det låter så flott og moralsk høyverdig, men egentlig handler det bare om at man ikke tåler humor som rammer en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle amerikanere som ikke tilhører urbefolkningen, er innvandrere - da er det ikke lov å gjøre narr av noen av dem, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rasist i den forstand at jeg bare liker mørk humor.

Anonymkode: f6735...fe1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

TS, det finnes langt verre rasisthumor enn å gjøre narr av aksenten til en innvandrer(noe som neppe kvalifiserer som rasisthumor). Jeg tror du provoseres av at det er kona til Trump som latterliggjøres.

Anonymkode: 16d16...4e0

Ja, finnes nok verre former for humor. Men å gjøre narr av aksenten til innvandrere er med på å hindre integreringen. Mange som sliter med å få jobber pga fordommer til de som ikke snakker "perfekt norsk". 

Synes også at kona til en politiker burde skjermes. Hun er ikke politiker. Man kan gjøre narr av Trump, men skjerm familien hans!

2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull said:

Dette er en så typisk ting å si. Og det låter så flott og moralsk høyverdig, men egentlig handler det bare om at man ikke tåler humor som rammer en selv.

Ingenting galt i å være moralsk, snarere tvert om.  Jeg er for øvrig etnisk norsk så det er ikke meg de gjør narr av når de tyr til rasistisk humor. Likevel reagerer jeg fordi visse ting er bare galt. 

 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingenting galt i å være moralsk, snarere tvert om.  Jeg er for øvrig etnisk norsk så det er ikke meg de gjør narr av når de tyr til rasistisk humor. Likevel reagerer jeg fordi visse ting er bare galt. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Det rammer en eller annen kjepphest som du har, og derfor reagerer du. La oss ikke late som at "man spøker ikke med ditt og datt" - holdningen ikke er 100% egosentrisk motivert.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig  i at man kan tulle med det meste, men visse ting tuller man ikke med. Dumt med humor som går på stigmatisering, latterliggjøring, krenking og generelt ufølsomhet. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Vel, der er jeg uenig. Jeg synes det er greit å tulle med nesten alt, det betyr ikke at jeg synes alt er morsomt eller liker humoren, men jeg synes ikke det er galt å gjøre det.

Anonymkode: 43e87...3fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, HerrBæsjerumpehull said:

Det rammer en eller annen kjepphest som du har, og derfor reagerer du. La oss ikke late som at dette ikke er 100% egosentrisk motivert.

Jeg er i mot egoisme så det er 100% feil. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er i mot egoisme så det er 100% feil. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Ok...det her er nytteløst. For et modig standpunkt du har tatt der, forresten.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Ichiko said:

Alle amerikanere som ikke tilhører urbefolkningen, er innvandrere - da er det ikke lov å gjøre narr av noen av dem, da?

Nei, man gjør ikke narr av noen pga deres etnisitet. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, man gjør ikke narr av noen pga deres etnisitet. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Skal vi se... Melania er, i likhet med sin mann, av europeisk opprinnelse; de er såkalt "hvite". Man kan være raus nok til å si at de da tilhører ca.samme etnisitet. Men i og med at hun ikke kommer fra et engelskspråklig land, snakker hun engelsk med aksent - det er dette som latterliggjøres, ikke etnisiteten.

Hårfrisyren og -fargen til Trump får gjennomgå hver dag, det blir jo faktisk mer rasistisk med humor som går på utseende enn på språk: som er to forskjellige ting. Språk kan endres fullstendig - det er mer begrenset hva som kan endres av utseende, og etnisiteten vil uansett forbli den samme.

Det er forresten i all hovedsak amerikanere som gjør narr av presidentfruens aksent, sånn sett er det humor mellom innvandrere, muligens flest europeiskættede/hvite. Da blir det misvisende å kalle det rasistisk humor, men jeg ser at du ønsker å kalle det for dét, av dine egne grunner.

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i mot egoisme så det er 100% feil. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Hvordan kan din påstand om at andre tar 100% feil, ikke være egoistisk motivert?

Anonymkode: 16d16...4e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til Trump kommer heldigvis aldri til å høres like latterlig ut som det stabile geniet hun er gift med.

Anonymkode: 24366...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal vi se... Melania er, i likhet med sin mann, av europeisk opprinnelse; de er såkalt "hvite". Man kan være raus nok til å si at de da tilhører ca.samme etnisitet. Men i og med at hun ikke kommer fra et engelskspråklig land, snakker hun engelsk med aksent - det er dette som latterliggjøres, ikke etnisiteten.

Hårfrisyren og -fargen til Trump får gjennomgå hver dag, det blir jo faktisk mer rasistisk med humor som går på utseende enn på språk: som er to forskjellige ting. Språk kan endres fullstendig - det er mer begrenset hva som kan endres av utseende, og etnisiteten vil uansett forbli den samme.

Det er forresten i all hovedsak amerikanere som gjør narr av presidentfruens aksent, sånn sett er det humor mellom innvandrere, muligens flest europeiskættede/hvite. Da blir det misvisende å kalle det rasistisk humor, men jeg ser at du ønsker å kalle det for dét, av dine egne grunner.

Hvordan kan din påstand om at andre tar 100% feil, ikke være egoistisk motivert?

Anonymkode: 16d16...4e0

Synes ikke det er greit å gjøre narr av hårfrisyren eller fargen til Trump. 

TS

Anonymkode: dfad3...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...