Gå til innhold

Tips til symaskin, begynner


Sorceress

Anbefalte innlegg

Har noen gode forslag til kjøp av relativt enkel og rimelig symaskin til jente 15 år? Hun er noe kjent med maskinsying fra før, men helt enkle greier. Liker å fikse på klær, og det er omsying og slikt hun kommer til å drive med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kjøp maskin der vekt ikke er oppgitt i beskrivelsen, de er har elendig byggkvalitet og varighet, og ikke gå noe enklere enn Feks. Denne

https://www.symaskiner.no/symaskiner/janome-symaskiner/janome-symaskin-920-idun-m-automatisk-nalitredar

du vil ha en maskin som tåler å sy lag med jeansstoff og har noen sømmer å velge i

Anonymkode: e7abb...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil annbefale husqvarna viking emerald. Det er den de bruker på alle skoler osv fordi den er billig og hardfør. Den kommer i 116, 118, og 122. Større tall jo flere forskjellige sømmer. Ville gått for minst 118 da en annen ting er at de har større motor som tåler å sy i jeans. Samt andre tilleggsfunksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Husqvarna emerald 116. Veldig førnøyd. Syr gjennom alle typer stoff. Forskjellen på 116, 118 og 122 er bare flefe sømmer. Du trenger ikke noe fancy. 

Anonymkode: f4722...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2018 at 6:51 AM, Bestevenninna di said:

Vil annbefale husqvarna viking emerald. Det er den de bruker på alle skoler osv fordi den er billig og hardfør. Den kommer i 116, 118, og 122. Større tall jo flere forskjellige sømmer. Ville gått for minst 118 da en annen ting er at de har større motor som tåler å sy i jeans. Samt andre tilleggsfunksjoner.

Hvis du ser på en disse, så se etter en jubeleumsmodell, hvis den fortsatt selges. Den er lik 122 i funksjonalitet men koster som 116, altså billigere. http://www.symaskinhuset.no/productdetails.php?product=169 - det er denne men se hva den koster også hos andre butikker.

Jeg har 118, det er helt grei nybegynner maskin men jeg synes den er dyr for hva man får. Altså, det er en maskin man risikerer å vokse fort fra, hvis sying faktisk blir hobbyen. Men igjen, elektroniske maskiner er ennå dyrere. Hva med å se etter en brukt eller en demo maskin? Demomaskin kan være en kupp, da man ofte får samme 5 års garanti men redusert pris.

Anonymkode: 2791b...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg?  Er det eventuelt aktuelt å vurdere å kjøpe en maskin brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

For en jente på 15 år som er nybegynner vi jeg anbefae den maskina jeg har, Smart by pfaff 260c. Dette er en enkel og robust maskin som også brukes rundt på mange skoler. Der jeg kjøpte symaskinen har de samme modellen nå på tilbud som en jubileum maskin.

https://www.somsenteret.no/pfaff/106117/pfaff-smarter-by-pfaff155-anniversary-elektronisk

Anonymkode: d0361...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...