dummedumle Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Hei! Har det siste året opplevd en hodesmerte som jeg ikke finner mye info om på nettet. Tenkte jeg skulle sjekke ut her og høre om noen har opplevd det samme, og hvis dere evt dro til legen, hvordan det ble tatt hånd om. Er en plutselig intens trykksmerte alltid på høyre side av hodet, fra øret og bakover tror jeg, så ikke ett lite bestemt sted, er mer som et større område som blir presset på. Det varer ca tre-fire sekunder og i løpet av denne tiden er jeg ikke i stand til å gjøre noe da trykket er så intenst. Har prøvd å tenke over i hvilke situasjoner dette oppstår, da jeg hadde mistanke om at dette kommer av stress/spenning i nakke. Men dette kan komme når som helst, mens jeg tar det helt rolig, på jobb, lager mat eller trener. Jeg er helt fin etterpå, opplever ingen kvalme, svimmelhet o.l. Smertene kommer ikke ofte, kanskje opptil to ukers mellomrom. Så, noen som har opplevd dette? Og hvis dere gikk til legen, hva sa han/hun? Takk!
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Du venter ikke i et år før du går til legen. Du går til legen NÅ! Jeg har hatt migrene i mange år. Og av den grunn har jeg vært gjennom alle tenkelige undersøkelser. Migrene - selv om det oftere er på høyre enn på venstre side hos meg, er det likevel veksling fra side til side av hodet, i motsetning til en rekke andre langt farligere tilstander som skyldes at noe inne i hodet presser mot nervene på samme sted hver gang. Derfor går man til lege for å utelukke disse. Og man venter ikke i et år.
dummedumle Skrevet 11. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2018 16 minutter siden, Blondie65 skrev: Du venter ikke i et år før du går til legen. Du går til legen NÅ! Jeg har hatt migrene i mange år. Og av den grunn har jeg vært gjennom alle tenkelige undersøkelser. Migrene - selv om det oftere er på høyre enn på venstre side hos meg, er det likevel veksling fra side til side av hodet, i motsetning til en rekke andre langt farligere tilstander som skyldes at noe inne i hodet presser mot nervene på samme sted hver gang. Derfor går man til lege for å utelukke disse. Og man venter ikke i et år. Takk for svar! Vet det er helt dust at jeg har ventet så lenge😳Bare hater å gå til legen, føler jeg ikke blir tatt seriøst. Hva om jeg får piller isteden for å bli sjekket (f.eks. MR) Kan jeg fortsatt få tatt det om jeg vil det? Eller får jeg gjort MR privat om legen mener jeg ikke behøver det?
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 49 minutter siden, dummedumle skrev: Takk for svar! Vet det er helt dust at jeg har ventet så lenge😳Bare hater å gå til legen, føler jeg ikke blir tatt seriøst. Hva om jeg får piller isteden for å bli sjekket (f.eks. MR) Kan jeg fortsatt få tatt det om jeg vil det? Eller får jeg gjort MR privat om legen mener jeg ikke behøver det? Hvis legen din er en dust som ikke gidder å ta deg seriøst så bytter du fastlege. Privat MR har ikke så mye for seg siden noen må tolke funnene. Jeg foreslår at du går til legen og forteller at du vil ha utredning for hodepinen siden du er redd for at det kan være alvorlig sykdom.
Duff Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 Dette høres ikke ut som stresshodepine så du bør forvente at legen sender deg til mr. Det kan være nerver i klem eller en cyste som klemmer. Bør uansett tas alvorlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå