Gå til innhold

Fett vs muskelmasse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener mye for tiden og ligger litt i kaloriunderskudd for ønsker å få ned fettprosenten og øke muskelmassen. Jeg har gått ned 3 kilo, men syntes det virker som at jeg har gått ned mer enn det. Jeg har gått ned 2 cm rundt magen, 2 cm rundt midjen, 2 cm på overarmene, 1 cm på leggen, 3 cm over rumpa og 2 cm på låra osv osv.... det må jo være mer enn 3 kilo ? Blir jo ganske så mange cm fordelt på hele kroppen! Vil det si at jeg kanskje har økt en del i muskelmasse Og egentlig gått ned mer fett enn 3 kilo ? 

Anonymkode: 9feed...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

3 kg rent kroppsfett hører mer eller mindre logisk ut. Det er en overdrivelse at muskelmassen øker så mye tidlig i treningen at den veier opp for flere kg kroppsfett.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter muskelmasse veier mer en 1 liter fett. Så man kan faktisk gå ned i størrelse og opp i vekt. 

Viktig å ikke bare se på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Overrasket skrev:

3 kg rent kroppsfett hører mer eller mindre logisk ut. Det er en overdrivelse at muskelmassen øker så mye tidlig i treningen at den veier opp for flere kg kroppsfett.

Så 3 kilo fett høres logisk ut i forhold til målene ? 

Anonymkode: 9feed...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så 3 kilo fett høres logisk ut i forhold til målene ? 

Anonymkode: 9feed...90c

Fett, muskler og vekt er veldig individuelt. Så man må vite mer om deg for å være bombastisk. Men det høres ikke helt på viddene ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Overrasket skrev:

Fett, muskler og vekt er veldig individuelt. Så man må vite mer om deg for å være bombastisk. Men det høres ikke helt på viddene ut.

Jeg er 165 cm og veide 70 kilo, veier nå 67. Men folk sier at det ser ut som at jeg har gått ned 10 kilo, og det kan jeg vel si meg enig i! Føler meg ekstremt mye bedre og ser 100 ganger slankere ut og man kan "se" at jeg trener... for 3 mnd siden var jeg faktisk feit, bare fett.... nå er jeg ganske stram og mye mindre i størrelse. 

Anonymkode: 9feed...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne kan ikke legge på seg mange kilo muskler i løpet av et år. Jeg hørte at vi kan legge på oss 5 kg muskler det første året om vi trener kjempehardt. Resterende år er det toppen 2 kg. 

Når det er sagt strammer du opp kroppen din ved styrketrening uansett, så du kan gå ned cm uten å gå ned kg til tross for at muskelmassen er omtrent den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...