Gå til innhold

Trenger råd.....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg er en jente i 20 årene. Jeg har en tung fortid bak meg som jeg er ferdig med. Jeg har en fantastisk kjæreste som jeg har vært sammen med en god stund. Vi ønsker oss barn, men det er ikke gjort på en, to, tre. Jeg har problemer med å bli gravid og det gjør det til at ønsket om å bli gravid er større enn noen gang nå. Men jeg trenger råd. Gjerne fra noen som jobber i barnevernet eller som har vært i samme situasjon. Som sagt har jeg en tung fortid bak meg. Jeg har tydd til rus og har vært innlagt i langstidbehandling i over et år. Der tok jeg jevnlige urinprøver. Alle var selvfølgelig negative! Har vært rusfri i tre år. Bor noen timer unna hvor jeg er i fra. Spørsmålet mitt er: burde jeg ta urinprøver for å ha det på mitt rene? Jeg tenker at det ikke er vits nettopp fordi jeg er helt ferdig med det... Samtidig er jeg redd for barnevernet som bruke fortiden min mot meg.. Samtidig er jeg redd for at noen skal «hevne seg» på meg.. 😢 Vil også legge til at jeg sliter med angst, men går i behandling for det.. Vi har mange rundt oss som er snille og støtter oss.

Anonymkode: 48385...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som ber deg om det da?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

Er det noen som ber deg om det da?

Nei, det er det ikke. Jeg tok urinprøver gjevnlig da jeg var innlagt på langtidsbehandling.. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Jeg tok urinprøver gjevnlig da jeg var innlagt på langtidsbehandling.. 

Jeg forstår ikke hvorfor du skulle gjort det nå plutselig igjen? Nei, jeg ville ikke tenkt at det var nødvendig. Så lenge du viser at du er en god og trygg mor, er det ingen som hindrer deg i det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta en anonym telefon til barnevernet, så får du samtidig roet deg ned litt. Forstår at du er redd.

Anonymkode: e0bfe...d32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg jobber i barnevernet. Ut fra det jeg leser her tenker jeg ikke at det er nødvendig å starte med prøver igjen. Jeg forstår at du grubler på dette, men det viktigste er at du har fått hjelp og at det er noe som hører fortiden til. Vi ‘bruker’ aldri fortiden mot noen, men noen ganger utgjør fortiden en betydelig risikofaktor. Jeg vet ingenting om deg og din fortid, men vi i barnevernet er til for å sikre at barn har det trygt og godt. Du må heller tenke at barnevernet er her for å gi råd og veiledning, og at vi ikke er noen etterforskere som skal ta noen. Du kan også ta en anonym telefon til barnevernet slik at du kanskje blir enda mer beroliget :) Bare spør om du har flere spørsmål!

Anonymkode: 9073e...e1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg jobber i barnevernet. Ut fra det jeg leser her tenker jeg ikke at det er nødvendig å starte med prøver igjen. Jeg forstår at du grubler på dette, men det viktigste er at du har fått hjelp og at det er noe som hører fortiden til. Vi ‘bruker’ aldri fortiden mot noen, men noen ganger utgjør fortiden en betydelig risikofaktor. Jeg vet ingenting om deg og din fortid, men vi i barnevernet er til for å sikre at barn har det trygt og godt. Du må heller tenke at barnevernet er her for å gi råd og veiledning, og at vi ikke er noen etterforskere som skal ta noen. Du kan også ta en anonym telefon til barnevernet slik at du kanskje blir enda mer beroliget :) Bare spør om du har flere spørsmål!

Anonymkode: 9073e...e1a

Tusen takk for et utfyllende svar ☺️ Jeg kan også legge til at jeg vurderer å søke ufør for noen år, men ikke 100%. Kjæresten min jobber og har en stor og fin familie. Min familie har jeg ikke så mye kontakt med, da jeg er den mest oppegående av oss alle, dessverre. Jeg ønsker meg barn slik at jeg kan forme min egen familie og sørge for at noen i familien går en annen vei enn de andre 💕 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...