Gå til innhold

Hun har staff..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke spesielt dyrekjær og har alltid vært allergisk mot de fleste pels-dyr. Jeg liker best rolige dyr, som hilser og lar meg være i fred når jeg er på besøk.

Men så har jeg en venninne, som har en to-tre år gammel staff. Den er klin gal, og alle som har møtt den, sier det samme. Den hopper på deg når du kommer, tar rennefart og satser høyt liksom, så du kjenner klørne gjennom huden når den sklir ned.

Var på besøk med sønnen min på 8 år, for ett par dager siden, og vi begge ble "angrepet" når vi kom inn. Den bjeffer og klorer og hopper hovedsaklig. Sitter man i sofaen, kan den plutselig hoppe på deg da og, små-bite og sleika i ansiktet og oppfører seg bare helt vilt.

Når sønnen min og jeg dusjet samme kveld, svei det i huden pga kloremerker som har begynt å blø på oss begge.

Venninna mi prøver å passe på bikkja når jeg er på besøk, fordi hun vet jeg er litt redd hunder. Og jeg forstår at det er slitsomt for henne også, å ta så mye hensyn når jeg og sønnen min er der. Men hun skylder på at hunden er sånn, fordi jeg reagerer så sterkt, og at jeg overfører frykten til sønnen min. Jeg ser den, men samtidig, jeg har ALDRI opplevd en så vill hund før.

Det må da gå an å oppdra hunder også, ikke bare mennesker. Jeg orker nesten ikke å gå på besøk dit, for jeg blir så stressa av den hunden. Venninna mi sammenligner det å ha hund med å ha barn, så det er vanskelig å snakke med henne om hvor slitsomt jeg synes det er.

Er dette kjent for denne rasen? Er dette normalt? Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 54053...410

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle hunder kan holdes i bånd når man har besøk for å ta hensyn. 

Hilsen hundeeier.

Anonymkode: 39926...559

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Be henne lukke hunden inn på et annet rom når dere er der, evt ha hunden i bånd

Anonymkode: ab763...5c6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner klørene igjennom huden faktisk? 

Jeg er selv hundeeier of hundeelsker. Men dette høres jo helt over styr ut. Hun kan ikke ha en slik hund om hun ikke mestrer det. 

Anonymkode: dd4b6...840

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner noen som har staffe og den er helt rolig. Den kommer luskende og hilser og ferdig med det.

Det høres ut som venninnen din ikke skulle hatt hund i det hele tatt.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be henne lukke hunden inn på et annet rom når dere er der, evt ha hunden i bånd

Anonymkode: ab763...5c6

Hadde jeg foreslått det, hadde hun sagt "hadde du latt sønnen din sitte på rommet mens jeg besøkte deg?"

Hun har hatt hund i alle år, men ikke denne rasen, så de forrige hundene har vært roligere og jeg har ikke slitt med de.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg foreslått det, hadde hun sagt "hadde du latt sønnen din sitte på rommet mens jeg besøkte deg?"

Hun har hatt hund i alle år, men ikke denne rasen, så de forrige hundene har vært roligere og jeg har ikke slitt med de.

Hva om du får sønnen din til å klatre på henne, klore henne og sleike henne i ansiktet - siden hun mener det er akseptabel oppførsel og at barn og hunder er likestilt?

• Liker 21
Skrevet

Kjenner staffer som er supersosiale og overstrømmende glade ved besøk. Skjønner også at det er ubehagelig dersom man er litt redd for hunder i utg.punktet. 

Hva om dere heller tar hilsesekvensen utendørs? Hun tar seg en liten tur ut med hunden rett før dere kommer,så blir dere bare med de inn,uten noe mer oppstyr. Som regel blir det en mer naturlig og avslappet setting da,enn ved bruk av ringeklokke=maks fokus på besøket

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Staffer er ivrige og hunden er midt i sin mest pubertale alder. Den er tenåring. Det blir bedre.

Anonymkode: ba50b...f2a

Skrevet

Dit hadde ikke jeg giddet å dra på besøk, rett og slett, og jeg er generelt veldig glad i hunder.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke typisk staff, det er typisk uoppdragen hund. Det er ikke noe galt med den.

Anonymkode: d2419...b9e

• Liker 14
Skrevet

Jeg har en venninne med en vill og gal hund. Når hun får besøk av meg så må hunden inn i buret for jeg takler ikke den hoppinga og det at den stikker meg i ansiktet. Det synes venninna mi er helt greit. Ofte så går vi ut med bikkja på en lengre tur for det er lettere å skravle sammen når den e får gå ute og så er den så mye roligere når vi kommer inn igjen.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aksepterer hun om du kliper bikkja eller slår den?

fordi det er jo hva hun ber deg akseptere nå, at ungen din kommer hjem med fysiske skader av en hund. Hunden dominerer jo totalt og hun har åpenlyst ingen kontroll.

Du bør aldri ta med sønnen din dit igjen, det kan du bare si ifra om til venninna di. Du risikerer at han blir permanent redd for hunder, Når han utsettes for dette. Dessuten kan han finne på i redsel å gjøre noe som trigger bikkja, som hun åpenlyst ikke har kontroll på.

Prioriter barnet ditt slik hun åpenlyst gjør med bikkja si. Barnet ditt skal ikke utsettes for dette igjen!  

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en venninne som er livredd hund. Når hun er på besøk sover hundene på soverommet. Null stress. Jeg lufter dem med gjevne mellomrom og de har det helt topp for seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, veggteppe skrev:

Aksepterer hun om du kliper bikkja eller slår den?

fordi det er jo hva hun ber deg akseptere nå, at ungen din kommer hjem med fysiske skader av en hund. Hunden dominerer jo totalt og hun har åpenlyst ingen kontroll.

Du bør aldri ta med sønnen din dit igjen, det kan du bare si ifra om til venninna di. Du risikerer at han blir permanent redd for hunder, Når han utsettes for dette. Dessuten kan han finne på i redsel å gjøre noe som trigger bikkja, som hun åpenlyst ikke har kontroll på.

Prioriter barnet ditt slik hun åpenlyst gjør med bikkja si. Barnet ditt skal ikke utsettes for dette igjen!  

Hun mener at jeg skaper redselen hos sønnen min, fordi jeg viser at jeg selv er redd, når hunden hopper på meg. Den er liten, men tung, og når vi var der sist, gikk vi i kjole/shorts, så klart at da gjør det jo enda mer vondt å bli hoppa på å skrapet opp. Da kan jeg ikke bare late som at jeg ikke blir stressa av det..

Gjest padawan
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle hunder kan holdes i bånd når man har besøk for å ta hensyn.

eh, nei. det er jo nesten dyremishandling.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å dra på besøk til min vennine som har staff. Det er bare styr

Anonymkode: 57bad...ca9

Skrevet (endret)
7 minutter siden, padawan skrev:

eh, nei. det er jo nesten dyremishandling.

Dyremishandling å holde en hund i bånd over kortere tid? Da er det særdeles mye dyremishandling rundt om i de tusen hjem. Det er da ikke snakk om å henge hunden opp etter veggen i dette båndet!

Endret av Traktor
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare sluttet å dra på besøk. Jeg finnes ikke redd noen hunder, men jg HATER når eierne ikke har oppdratt dem. 

Anonymkode: abf1c...1b6

• Liker 5
Skrevet

Staffer er livlige hunder, men dem er også meget gode familiehunder, så selve rasen er en veldig flott rase. 
Men så har man individene. Du har møtt ett ufordragelig individ av rasen, som ikke får nødvendig oppfølging/trening av eieren sin. 
Selv om den er ungdommelig og kanskje litt opprørsk i alder, så bør den kunne håndteres bedre! Dersom hunden "bare er sånn" så må hun faktisk ta forhåndsregler siden hun ikke kan kontrollere den, for eksempel legge den i bur, på eget rom eller ha den i bånd når det er besøk. 
Jeg ville bare droppet dra dit så lenge hunden ikke oppfører seg, så får hun heller bare bli sur. 
Hun sammenligner det med å ha barn? Ja, jeg gidder heller ikke besøke noen som har barn som er så ville og ukontrollerbare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...