Gjest da Vinci Skrevet 8. mars 2005 #21 Skrevet 8. mars 2005 Bildene er klisjéer, ikke kunst. Men hun utgir dem ikke for å være kunst heller, bare norgesreklame i form av fotograferte naturmotiver. Men det var nok dårlig dømmekraft å stille ut det som kun var ment som amatørbilder for å gi Norge PR i et kunstgalleri.
Gjest Melk Skrevet 8. mars 2005 #22 Skrevet 8. mars 2005 Stedet hun stiller ut heter Scandinavian House og har tidligere vist både design, reklame og annet tilknyttet Skandinavia, ikke bare kunst. Tviler forøvrig sterkt på at Sonja har trumfet dette igjennom, tenker nok at hun er forespurt.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #23 Skrevet 8. mars 2005 Kan hun ikke bare få stille ut bildene sine? Helt enig med deg i at hu burde få stille ut sine bilder også..Men hu som faktisk ska representere Norges befolkning i andre land, burde nok tatt med bildene tel våre "beste fotografer" i tillegg.. Men je er absolutt for at hu har like mye rett tel å vise sine sider innen kunsten...
Dragongoth Skrevet 8. mars 2005 #24 Skrevet 8. mars 2005 Kan hun ikke bare få stille ut bildene sine? Hva synes dere? Jeg synes forresten at bildene var fine jeg. Je er absolutt enig med deg i at hu burde få lov tel å vise fram sine "bilder" i tillegg..Men hu som ska representere Norges befolkning i andre land, burde tatt med bilder fra våre "beste fotografer/kunstnere" også... Syns det er viktig å huske sin rolle i vårt land når du har en tittel som dronning.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #25 Skrevet 8. mars 2005 Dette er dronningens måte å fortelle hvordan HUN opplever og ser det norske landskapet. Også de kongelige bør ha rett til å formidle sine opplevelser.
Dødspingvinen Skrevet 8. mars 2005 #26 Skrevet 8. mars 2005 Dronning Sonja har da aldri påstått at hun er en kunstner. Bildene ble egentlig tatt med i første rekke fordi hun skulle ha foredrag for amerikanske turistnæringen etc om Norge. Så ble det en egen utstilling. Norge som dronningen ser det. Kan ikke skjønne hva som er galt med det. Det er reisebilder for pokker. Ikke høykunst. Og ingen har prøvd å påstå at det skal være det heller. Bortsett fre kunstkritikkeren, naturligvis.
Krølltoppen Skrevet 8. mars 2005 #27 Skrevet 8. mars 2005 Jeg er skikkelig irritert over diskusjonen i media de siste dagene om Sonjas bilder. Jeg visste ikke at det fantes så mange kunstsnobber her i landet! Folk med nesa i sky som mener at hun ikke kan stille ut i et studio fordi hun ikke er kunstner!!! Hallo????? Hvem pokkern er det som skal definere hva som er kunst og hva som kan henges hvor? Er det de få som har kunst og håndverksskolen og som tviholder på tittelen sin i redsel for at de skal finnes en flink amatør? Fy flate så forbannet jeg blir. Jante lenge leve! (Og bedre blir jo ikke saken av at Sonja ikke mener hun har bedrevet kunst og at stedet hvor bildene henger ikke bare viser kunst).
Gjest gjesta Skrevet 8. mars 2005 #28 Skrevet 8. mars 2005 Syns hun skal få stille ut. Ikke sammen med gode fotografer, for det gjør skam på galleriet og fotobransjen. Men et eget sted, der folk kan se nyyydelige Norge..
*Kaisa* Skrevet 9. mars 2005 #29 Skrevet 9. mars 2005 Som Dronningen sa selv ; Meningen med utstillingen var å vise fram vårt vakre land. Ikke å vise fram kunst. For hun er ingen kunstner og ingen profesjonell fotograf. Dette poengterte hun veldig. Jeg tror at Dronningen nådde sitt mål!! Jeg synes hun er en fantastisk fin ambasadør for landet sitt. Tror hun kan betraktes som en liten lidsjel for Norge og landets natur!!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #30 Skrevet 9. mars 2005 Som Dronningen sa selv ; Meningen med utstillingen var å vise fram vårt vakre land. Ikke å vise fram kunst. For hun er ingen kunstner og ingen profesjonell fotograf. Dette poengterte hun veldig. Men hvorfor skal en amatør få lov å bruke opp plass for seriøse kunstnere som faktisk trenger et levebrød. Hun hadde jo aldri fått lov til dette dersom hun ikke var dronning. Jeg kan ikke se at disse amatørbildene tilfører verden noe som helst.
*Kaisa* Skrevet 9. mars 2005 #31 Skrevet 9. mars 2005 Men hvorfor skal en amatør få lov å bruke opp plass for seriøse kunstnere som faktisk trenger et levebrød. Hun hadde jo aldri fått lov til dette dersom hun ikke var dronning. Jeg kan ikke se at disse amatørbildene tilfører verden noe som helst. Sant nok! At hun er dronning er nok ikke noe minus i denne sammenhengen. Men uansett; Så om ikke hun tilførte verden noe, så er det bra norges-reklame og kommer kanskje til å tilføre norsk næringsliv litt i form av turisme.... Ikke så dumt.
Gjest Melk Skrevet 9. mars 2005 #32 Skrevet 9. mars 2005 Bruke opp plass...? Vi snakker om ganske få bilder sammen med dronningens øvrige malersamling, bildene er også med i dronningens foredrag. Alt er gjort for å trekke turister til Norge. Selvfølgleig kommer det flere folk og ser slikt enn om det var Kari Hansen som holdt foredrag og hang opp bilder.
*Kaisa* Skrevet 10. mars 2005 #33 Skrevet 10. mars 2005 Bruke opp plass...? Vi snakker om ganske få bilder sammen med dronningens øvrige malersamling, bildene er også med i dronningens foredrag. Alt er gjort for å trekke turister til Norge. Selvfølgleig kommer det flere folk og ser slikt enn om det var Kari Hansen som holdt foredrag og hang opp bilder. enig med du!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå