Gå til innhold

Barnevakt om natten- betaling

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har barnevakt på natt i forbindelse med turnusarbeid? Hvor mye betaler dere per natt?

Jeg jobber fra 20-08, barna er hhv 10 og 11 år gamle, ordner seg selv, legger seg til fast tid, er dusjet og klare og klær for morgendagen er klargjort før jeg drar på jobb.

Det dreier seg om max 5 netter per måned, barnepasser må be ungene legge seg og få dem opp til kl 7 om morgenen, etter det klarer de seg selv. 

Hva ville du betalt for dette per måned? 

Anonymkode: ef51d...1a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

200kr natten kanskje? Spørs helt hvem som er barnevakt.  

Anonymkode: abbe3...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Om det er snakk om en ungdom ville jeg vel kanskje tenkt at rundt 300 per natt hadde vært greit. Om det er snakk om en voksen så tenker jeg 500-700. Man kan jo ikke betale over evne heller. Men det er klart at dette er noe man må avtale på forhånd.

Anonymkode: 9de77...a53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, avtale blir gjort på forhånd, tenkte det var greit å høre hva andre ville betalt, slik at jeg ikke er på ville veier. 

Jeg tenkte selv rundt 500kr natten da det vil samsvare med lønn hos en hvilende nattevakt. Personen er over 20 år, ufør. Er vel også begrenset hva man har lov å tjene som ufør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, avtale blir gjort på forhånd, tenkte det var greit å høre hva andre ville betalt, slik at jeg ikke er på ville veier. 

Jeg tenkte selv rundt 500kr natten da det vil samsvare med lønn hos en hvilende nattevakt. Personen er over 20 år, ufør. Er vel også begrenset hva man har lov å tjene som ufør. 

Grensen for årlig inntekt ved siden av uføretrygd er 0,4 G, tilsvarende 38-39 000 kroner ca. 

500 kr pr natt fem netter i mnd er 30 000 i året og dermed trygt innafor. Det er den prisen jeg synes er fair også, 2500 for å gi opp egen seng en hel arbeidsuke og ha ansvar for leggetid og skolebarn om morgenen. 

Om du går lavere så ikke gå under 350 kr natta. Minimumstimelønn I mange yrker er over 150 kr, og det er et par timer våkent arbeid/ansvar her... 

Men, du må sjekke om du må melde inn at du lønner noen såpass mye.det er ikke jeg sikker på. 

Anonymkode: f4441...29f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg jobbet i 15 år i en barnehage og ja, jeg jobber i ett område hvor folk kan betale. Bærum, Oslo Vest, etc. 

Jeg tar ikke mindre enn 250 kroner timen med ban våkne, 150 per time barna sover. 

Anonymkode: ec9f9...990

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg jobbet i 15 år i en barnehage og ja, jeg jobber i ett område hvor folk kan betale. Bærum, Oslo Vest, etc. 

Jeg tar ikke mindre enn 250 kroner timen med ban våkne, 150 per time barna sover. 

Anonymkode: ec9f9...990

Jeg synes det høres hinsides ut å skulle betale ca 10 000kr i mnd. for å kunne dra på jobb, da tjener man ikke på å jobbe, og kan i bunn og grunn si opp jobben. Jeg står jo selvfølgelig fritt til å gjøre det, men det er altså ikke et alternativ :) Har nå fått noens tanker om pris jeg kan foreslå, takk for hjelp og svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange netter i mnd må du ha barnevakt? 

Anonymkode: 91143...e98

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er fem netter i uka, og du betaler 500 kr natta, så blir jo det rundt 15.000 kr i mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange netter i mnd må du ha barnevakt? 

5 netter i mnd😊 Max. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er fem netter i uka, og du betaler 500 kr natta, så blir jo det rundt 15.000 kr i mnd. 

5 netter per måned :)

Skrevet (endret)

Det er vel greit med 500 els 

Endret av MLy92
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 netter per måned :)

Ok :) 

AnonymBruker
Skrevet

Min datter var barnepike og passet både på kveldstid og natt. Fra 16-21: 300 kr, fra 20 til 08: 200-300 kr, fra 16-08: 600 kr

Mor var alenemor og lege, med forskjellige vakter. Derfor varierte det sterkt hvordan hun jobbet. Det var snakk om 6-7 ggr i mnd. Jenta var i 2-4 klasse. 

Jenta la seg til vanlig tid, så da brukte datteren min tiden til skolearbeid el film på pc. Det fulgte ansvar, men ikke så mye arbeid med dette. 

Min datter gjorde dette fra 16-18 års alderen. Så flyttet hun for videre studier 

Anonymkode: f2317...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...