AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #21 Skrevet 10. juli 2018 3 minutter siden, Overrasket said: Jeg synes bare "Guiden" er et kort, enkelt og fengende navn. Men det er klart, det er myyyyye bedre å bare utelukke et helt kjønn. Men hvorfor ha menn egentlig valgt å ha profil på Kvinneguiden? Et nettsted som i sin tid ble annonsert som "en startside for kvinner" - hvorfor kom dere menn hit? Har dere ikke nok plass ellers på nettet? Jeg er ikke motsatander av forum som er tilgjengelig for begge kjønn, men jeg undres virkelig over hvorfor kvinner ikke får ha noen areaner for seg selv? Noen ganger vil vi bare "henge med jentene", akkurat som dere menn kan trenge å "henge med gutta". Det finnes flere nettfora som har en vinkling mot mannlige brukere, hvorfor er dere ikke der? Det er jo sånn overalt: Samme hva kvinner gjør for å ha et fellesskap med andre kvinner, er det bare et tidsspørsmål for menn melder sin ankomst og krever oppmerksomhet. Dette ser jeg både i det vanlige liv og på nett. det er som om menn bare ikke klarer å la kvinner holde på med noe som helst i uten at de er der. Anonymkode: 6d71f...5b1 4
UnderCover Skrevet 10. juli 2018 #22 Skrevet 10. juli 2018 Har sett masse dritt på kvinneguiden, spesielt siste året. Selv på sørge-forumet får etterlatte hat-kommentarer, ta-deg-sammen, du er patetisk-kommentarer. Også mye idiotiske krangler om ingenting, mye drittslenging, tråder der ts aldri får relevante svar, mye tulletråder, og veldig helt på trynet sex-prat. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #23 Skrevet 10. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor ha menn egentlig valgt å ha profil på Kvinneguiden? Et nettsted som i sin tid ble annonsert som "en startside for kvinner" - hvorfor kom dere menn hit? Har dere ikke nok plass ellers på nettet? Jeg er ikke motsatander av forum som er tilgjengelig for begge kjønn, men jeg undres virkelig over hvorfor kvinner ikke får ha noen areaner for seg selv? Noen ganger vil vi bare "henge med jentene", akkurat som dere menn kan trenge å "henge med gutta". Det finnes flere nettfora som har en vinkling mot mannlige brukere, hvorfor er dere ikke der? Det er jo sånn overalt: Samme hva kvinner gjør for å ha et fellesskap med andre kvinner, er det bare et tidsspørsmål for menn melder sin ankomst og krever oppmerksomhet. Dette ser jeg både i det vanlige liv og på nett. det er som om menn bare ikke klarer å la kvinner holde på med noe som helst i uten at de er der. Anonymkode: 6d71f...5b1 Veldig godt sagt og jeg er 100% enig med deg. Selv når de synes at sakene som diskuteres er pateiske og uinteressante skal de presse seg inn likevel fordi vi ikke skal få drive med noe uten dem, og så tar de over og dominerer hele tråden. Anonymkode: dd92b...d99 4
Zoey Skrevet 10. juli 2018 #24 Skrevet 10. juli 2018 Jeg liker også navnet forumet har, men om det skulle byttet navn så måtte det blitt Familieforum eller noe sånt, for fora her inne er veldig familie/kvinneorientert. Jeg leser også navnet som tittelen på en bok. Det sier noe om innholdet, men ikke om lesere/brukere. Derfor gjør det ingenting at menn (eller andre kjønn, for å være super-politisk korrekt) deltar.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #25 Skrevet 10. juli 2018 Mannemusaguiden? Anonymkode: de42a...a4e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #26 Skrevet 10. juli 2018 Vi kan jo bare legge til en undertittel: Kvinneguiden Et forum for kvinner og andre kjerringer Anonymkode: dd92b...d99 2
Gjest Overrasket Skrevet 10. juli 2018 #27 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor ha menn egentlig valgt å ha profil på Kvinneguiden? Et nettsted som i sin tid ble annonsert som "en startside for kvinner" - hvorfor kom dere menn hit? Har dere ikke nok plass ellers på nettet? Jeg er ikke motsatander av forum som er tilgjengelig for begge kjønn, men jeg undres virkelig over hvorfor kvinner ikke får ha noen areaner for seg selv? Noen ganger vil vi bare "henge med jentene", akkurat som dere menn kan trenge å "henge med gutta". Det finnes flere nettfora som har en vinkling mot mannlige brukere, hvorfor er dere ikke der? Det er jo sånn overalt: Samme hva kvinner gjør for å ha et fellesskap med andre kvinner, er det bare et tidsspørsmål for menn melder sin ankomst og krever oppmerksomhet. Dette ser jeg både i det vanlige liv og på nett. det er som om menn bare ikke klarer å la kvinner holde på med noe som helst i uten at de er der. Anonymkode: 6d71f...5b1 Jeg nekter å delta i en samtale som kategoriserer mennesker i bare to kategorier. Det er må på å bygge opp under krig og splid mellom medmennesker når man koker menneskeheten ned til to motstående og stridende kategorier. Jeg vil ikke ha en merkelapp på meg som er laget for å opprettholde kamp og å distansere seg fra hverandre. Alltid må noen komme å konstruere opp dere-mot-oss-fiendebilder. Endret 10. juli 2018 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #28 Skrevet 10. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi kan jo bare legge til en undertittel: Kvinneguiden Et forum for kvinner og andre kjerringer Anonymkode: dd92b...d99 Anonymkode: 1aee3...35a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #29 Skrevet 10. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde ikke kvinneguiden skifte navn? Side det ikke bare er kvinner her? Anonymkode: 16ff7...7fe Jakt & Fiske feks? Anonymkode: 8b6d9...445
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #31 Skrevet 10. juli 2018 Eller Spåkula ettersom det er så mye overtro her Anonymkode: 8b6d9...445
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #32 Skrevet 10. juli 2018 Guiden for stramme jeans og hat mot uføre Anonymkode: 0853f...c17 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #33 Skrevet 10. juli 2018 7 minutter siden, Overrasket said: Jeg nekter å delta i en samtale som kategoriserer mennesker i bare to kategorier. Det er må på å bygge opp under krig og splid mellom medmennesker når man koker menneskeheten ned til to motstående og stridende kategorier. Jeg vil ikke ha en merkelapp på meg som er laget for å opprettholde kamp og å distansere seg fra hverandre. Alltid må noen komme å konstruere opp dere-mot-oss-fiendebilder. Om dette handler om at det finnes uendelig med kjønnskategorier så kan vi vel ta den debatten i en annen tråd? Det er greit å ikke føle seg som hverken mann eller kvinne, men det trenger vel ikke tas i alle trådene hvor det nevnes menn og kvinner? Anonymkode: 1aee3...35a 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #34 Skrevet 10. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Eller Spåkula ettersom det er så mye overtro her Anonymkode: 8b6d9...445 Det burde i hvert fall være eget underforum. Anonymkode: 1aee3...35a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #35 Skrevet 10. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde i hvert fall være eget underforum. Anonymkode: 1aee3...35a Og et eget (skjult) forum for underbuksehumor (les barnehagehumor om prump etc) Anonymkode: 8b6d9...445
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #36 Skrevet 10. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og et eget (skjult) forum for underbuksehumor (les barnehagehumor om prump etc) Anonymkode: 8b6d9...445 Dette rommet kunne jo hete småbarnsavdelingen Anonymkode: 8b6d9...445
Lykkehjerte Skrevet 10. juli 2018 #37 Skrevet 10. juli 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan jo bare legge til en undertittel: Kvinneguiden Et forum for kvinner og andre kjerringer Anonymkode: dd92b...d99 🤣Takk for den svært gode latteren du ga meg! 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #38 Skrevet 10. juli 2018 Dette har vært diskutert flere ganger før. Bl.a. her: Anonymkode: d5961...b6f 1
UnderCover Skrevet 10. juli 2018 #40 Skrevet 10. juli 2018 Må bare tilføye at man like gjerne kan gå inn på hønehjørnet på facebook å spørre, om man er ute etter svar. Etter hva jeg leser der, så engasjerer dem seg i det minste, og svarer på de rareste ting man spør om 😆
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå