AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Del Skrevet 10. juli 2018 Hei, jeg finner ingen svar på dette andre steder men kanskje noen her vet? Nå finnes det mange uoriginale mopeder, og vanskelig å finne en som er orginal. Hvis man kjører pent og i fartsgrensene som er skiltet opp selvom mopeden kanskje går fortere en den skal og man blir stoppa, mister man også lappen på bil da? Vil da ikke tro det er så strengt om man har klasse B i bakgrunnen og man kjører fint og til fartsgrensene eller under? Noen som har erfaringer? Jeg er ei jente som gjerne vil prøve gir moped, og har allerede lappen på bil. Har kjørt scooter tidligere frem til jeg fikk bil lappen men automat da, vil kanskje prøve noe nytt men utsetter ikke bil lappen kommentarer som er ufyselige eller ikke hører hjemme her trenger ikke kommenteres. Anonymkode: 1b96b...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #2 Del Skrevet 10. juli 2018 Hvis mopeden er trimmet mister du lappen ved kontroll. Det er ditt ansvar som fører å ha kontroll på at kjøretøyet du fører er lovlig. Anonymkode: f281c...d03 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #3 Del Skrevet 10. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis mopeden er trimmet mister du lappen ved kontroll. Det er ditt ansvar som fører å ha kontroll på at kjøretøyet du fører er lovlig. Anonymkode: f281c...d03 Tull!, man mister ikke lappen men får forenklet forelegg og tre prikker på førerkortet. Mopeden må også fremstilles for teknisk kontroll. Ikke uttal deg om sånt hvis du ikke har peiling. Til TS: Hvis du kjører pent og ikke over 45km/t er det liten sjanse for å bli stoppet, men det beste er å fjerne trimmingen og tilbakestille mopeden til original stand. En annen ting er hvis du kommer ut for en ulykke med trimmet moped så kan du få avkortning på forsikringen og eventuelt stor regress hvis det er en alvorlig ulykke, det kan fort bli VELDIG dyrt. Anonymkode: b7dbd...b39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #4 Del Skrevet 10. juli 2018 Tusentakk for svar! Jeg vil ikke utsette bil lappen for noe, men husker jo disse moped tidene der jeg omtrent ble presset av veien fordi det går for sakte. Skulle ønske de kunne endret farten litt opp for oss som allerede har bil lappen :// Anonymkode: 1b96b...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McFlurry Skrevet 10. juli 2018 #5 Del Skrevet 10. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull!, man mister ikke lappen men får forenklet forelegg og tre prikker på førerkortet. Mopeden må også fremstilles for teknisk kontroll. Ikke uttal deg om sånt hvis du ikke har peiling. Til TS: Hvis du kjører pent og ikke over 45km/t er det liten sjanse for å bli stoppet, men det beste er å fjerne trimmingen og tilbakestille mopeden til original stand. En annen ting er hvis du kommer ut for en ulykke med trimmet moped så kan du få avkortning på forsikringen og eventuelt stor regress hvis det er en alvorlig ulykke, det kan fort bli VELDIG dyrt. Anonymkode: b7dbd...b39 Korrekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #6 Del Skrevet 10. juli 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg finner ingen svar på dette andre steder men kanskje noen her vet? Nå finnes det mange uoriginale mopeder, og vanskelig å finne en som er orginal. Hvis man kjører pent og i fartsgrensene som er skiltet opp selvom mopeden kanskje går fortere en den skal og man blir stoppa, mister man også lappen på bil da? Vil da ikke tro det er så strengt om man har klasse B i bakgrunnen og man kjører fint og til fartsgrensene eller under? Noen som har erfaringer? Jeg er ei jente som gjerne vil prøve gir moped, og har allerede lappen på bil. Har kjørt scooter tidligere frem til jeg fikk bil lappen men automat da, vil kanskje prøve noe nytt men utsetter ikke bil lappen kommentarer som er ufyselige eller ikke hører hjemme her trenger ikke kommenteres. Anonymkode: 1b96b...89f Bare glem å kjøp moped som er trimmet, de bråker forferdelig mye og skjønner ikke hvorfor det ikke har blitt forbud mot moped i Norge, dere er irriterende og trafikkfarlige. Mange er ikke modne nok til å slippes i trafikken som bare 16 år. Anonymkode: e5b25...39d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #7 Del Skrevet 10. juli 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare glem å kjøp moped som er trimmet, de bråker forferdelig mye og skjønner ikke hvorfor det ikke har blitt forbud mot moped i Norge, dere er irriterende og trafikkfarlige. Mange er ikke modne nok til å slippes i trafikken som bare 16 år. Anonymkode: e5b25...39d «Dere er irriterende og trafikkfarlige?» DU hør nå her, jeg er 20 og har bil lappen så den tonen der kan du legge fra deg. Jeg på min tid har kun hatt rolig gående scooter! Mye av grunnen til at det blir trafikk farlig er oss med bil lappen som tar farlige valg i trafikken pga mopeder, grensen for fart på dem skulle vært satt opp. Anonymkode: 1b96b...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. juli 2018 #8 Del Skrevet 10. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye av grunnen til at det blir trafikk farlig er oss med bil lappen som tar farlige valg i trafikken pga mopeder Hvis du slutter å ta farlige valg i trafikken pga mopeder, er mye løst. Slapp av og ikke hiss deg opp når du kjører bil Bytt ut mopeden med motorsykkel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #9 Del Skrevet 10. juli 2018 10 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hvis du slutter å ta farlige valg i trafikken pga mopeder, er mye løst. Slapp av og ikke hiss deg opp når du kjører bil Bytt ut mopeden med motorsykkel! Jeg tar ikke farlige valg, men dessverre mange som gjør det. Har tenkt på det, men har ikke råd Anonymkode: 1b96b...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #10 Del Skrevet 10. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar ikke farlige valg, men dessverre mange som gjør det. Har tenkt på det, men har ikke råd Anonymkode: 1b96b...89f Desverre, så er nok du en sv de som tar farlige valg, du også blant mange andre! Har nå kjørt noen mil på svenske veier, og èn ting skiller seg ut, når det er en hindring på ”sin side”, driter alle som en av oss nordmenn i å vike for møtende trafikk. Bare presser seg forbi det som beveger seg sakte. Møtte på èn som la seg ut like foran meg, vedkommende skulle ha holdt sin vikeplikt for møtende trafikk, men neeiiida....der kom han Ola Dunk!!! Han skulle fram! Svenskene har et bedre forhold til denne regelen, heldigvis!! Anonymkode: 98f7d...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #11 Del Skrevet 10. juli 2018 Anonymkode: 2f217...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #12 Del Skrevet 10. juli 2018 Anonymkode: 2f217...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #13 Del Skrevet 10. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Desverre, så er nok du en sv de som tar farlige valg, du også blant mange andre! Har nå kjørt noen mil på svenske veier, og èn ting skiller seg ut, når det er en hindring på ”sin side”, driter alle som en av oss nordmenn i å vike for møtende trafikk. Bare presser seg forbi det som beveger seg sakte. Møtte på èn som la seg ut like foran meg, vedkommende skulle ha holdt sin vikeplikt for møtende trafikk, men neeiiida....der kom han Ola Dunk!!! Han skulle fram! Svenskene har et bedre forhold til denne regelen, heldigvis!! Anonymkode: 98f7d...ea8 Dette var vanskelig å tolke, litt for mye taxfree innabords eller?. TS tar ikke farlige valg om hun følger fartsgrensen, ligger midt i sitt kjørefelt og kjører til side for å slippe forbi andre der det er mulighet. Mopedister skal ikke ligge til høyre i sitt felt men bruke hele kjørefeltet, ligger man til høyre i stedet for midt på så er det flere som tar en farlig sjanse på å kjøre forbi når det egentlig ikke er plass. Anonymkode: b7dbd...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #14 Del Skrevet 10. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Desverre, så er nok du en sv de som tar farlige valg, du også blant mange andre! Har nå kjørt noen mil på svenske veier, og èn ting skiller seg ut, når det er en hindring på ”sin side”, driter alle som en av oss nordmenn i å vike for møtende trafikk. Bare presser seg forbi det som beveger seg sakte. Møtte på èn som la seg ut like foran meg, vedkommende skulle ha holdt sin vikeplikt for møtende trafikk, men neeiiida....der kom han Ola Dunk!!! Han skulle fram! Svenskene har et bedre forhold til denne regelen, heldigvis!! Anonymkode: 98f7d...ea8 Nå skjønner jeg ikke hvor du vil her? Jeg tok nylig lappen for litt over et halvt år siden, jeg har lappen på både moped og bil og møter syklister mm til daglig. Hvordan kan du si at jeg er en av de som presser meg frem og hindrer møtende trafikk fordi jeg la ut et innlegg der jeg vurderte moped? Tror du skal lese om igjen jeg, den kommentaren jeg skrev med «oss bilister» så regna jeg med alle bilister, men ikke alle som kjører slik forbi folk. Regnet ikke med meg selv i den kommentaren som en av de som er idiot bak rattet. Anonymkode: 1b96b...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #15 Del Skrevet 10. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var vanskelig å tolke, litt for mye taxfree innabords eller?. TS tar ikke farlige valg om hun følger fartsgrensen, ligger midt i sitt kjørefelt og kjører til side for å slippe forbi andre der det er mulighet. Mopedister skal ikke ligge til høyre i sitt felt men bruke hele kjørefeltet, ligger man til høyre i stedet for midt på så er det flere som tar en farlig sjanse på å kjøre forbi når det egentlig ikke er plass. Anonymkode: b7dbd...b39 Skjønte ingenting av den kommentaren selv. Virker som han siterer meg som en råkjører 😂 Anonymkode: 1b96b...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå