AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 Er det sunnere å drikke kokt vann? Føler jeg blir mindre oppblåst. Og her jeg bor må jeg koke vannet, eller kjøpe flaske vann. Men generelt sett, er kokt vann sunnest? Anonymkode: d05ad...ab3
stan Skrevet 10. juli 2018 #2 Skrevet 10. juli 2018 Mange opplever magetrøbbel om de drikker kaldt vann. Rett og slett fordi magen og tarmen kjøles ned. Selv foretrekker jeg vann med romtemperatur, særlig om jeg ønsker å drikke mye. Kokt vann får også litt annen smak, og noen former for klor blir mindre fremtredende. Rent ernæringsmessig er det ingen forskjell. Spør du en kineser, så vil du få som svar at varmt vann, "rø sjuei", hjelper for alt. Den mest fantastiske universal medisin.
Million Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 (endret) Det er ingen forskjell i sunnhet på kokt vann og vanlig kranvann fra et vannverk som er i rute og i drift. Koke vann bør man gjøre noen ganger når det kommer fra usikre eller forurensede kilder, der man er usikker på om det inneholder parasitter etc. Eller hvis vannverket varsler at det bør gjøres pga en midlertidig forurensing (en gangs tilfelle f.eks.) Norge har noe av verdens beste og sunneste vann! Endret 10. juli 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 3 minutter siden, Million skrev: Det er ingen forskjell i sunnhet på kokt vann og vanlig kranvann fra et vannverk som er i rute og i drift. Koke vann bør man gjøre noen ganger når det kommer fra usikre eller forurensede kilder, der man er usikker på om det inneholder parasitter etc. Eller hvis vannverket varsler at det bør gjøres pga en midlertidig forurensing (en gangs tilfelle f.eks.) Norge har noe av verdens beste og sunneste vann! Bor ikke i i Norge. Men tenkte generelt sett. Anonymkode: d05ad...ab3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor ikke i i Norge. Men tenkte generelt sett. Anonymkode: d05ad...ab3 Hvis du bor et sted der vannet bør kokes før det drikkes, er det jo helt klart sunnere å koke vannet. I Norge, med mindre man får vannet fra brønn, tror jeg ikke det har større betydning. Anonymkode: 51c00...bff
Rinta90 Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 Vann er vann. "Sunt" er det uansett. Med mindre drikkevannet må kokes pga bakterier da det er dårlig filtrering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå