Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe andres hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med sosial angst og angst for mennesker så er vanskelig å prate med andre mennesker.

Jeg har veldig lyst til å hjelpe andres hunder som trenger akutt hjelp? Som feks. Eieren må akutt på sykehus eller blitt akutt syk eller ett midlertidig hjem for hunder fra gatehunder. Men nå er ikke gatehunder lov lengre. Hvor finner jeg folk som trenger hjelp med hunden sin? Folk som er i nød eller ikke har penger til kennel eller en annen grunn?

Uten å måtte forholde meg så mye til mennesker? Har telefonskrekk og skrekk i det å prate med andre og jeg er elendig på smalltalk. Så hvis noen eiere vil intervjue meg og å snakke mye med meg for å bli kjent med meg og å vurdere hvor bra person jeg er og om jeg er bra nok for å passe på hunden deres. Vet at de fleste tenker sånn og at de krever det.

Jeg kommuniserer best på SMS eller Mail eller på Facebook ol. Skriftlig. Men muntlig er jeg helt totalt ubrukelig og jeg skjønner at folk merker at det er noe galt med meg siden jeg ikke forstår det sosiale.

Men jeg elsker hunder og jeg har ikke angst for dem om de ikke er aggressive mot mennesker da men det er noe annet.

Anonymkode: 19f44...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke legge ut annonse på Facebook og skrive at du ønsker kontakt skriftlig? Hvis de ønsker å ha deg på intervju kan du jo eventuelt si at du har sosial angst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei gruppe på FB, som heter ''Matmor trenger en hjelpende hånd''. Du kan jo melde deg inn i gruppa og poste et innlegg der?

Det er nok veldig viktig at du da er åpen og ærlig på at du har angst. Noen eiere plasserer hunder til ukjente hundepassere på dagen ( de ville jeg forresten styrt unna ), men de aller fleste vil nok møte deg for å se hvordan du og hunden/e går sammen.

Har du passet hunder før? Da kan du jo kanskje be noen stille som referanse for deg?

Anonymkode: 8f336...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være fosterhjem for forskjellige organisasjoner, for eksempel Fant/Dyrebeskyttelsen eller lignende. Husker dessverre ikke hvor vi var før dessverre. Evt. lag deg en facebookside: "hundepasseren" eller slikt og forklar situasjonen.

Når det er sagt, skulle du ha passet min hund hadde det ikke vært aktuelt hvis jeg ikke kunne hilst på deg og sett hvordan du har det hjemme. Hundene mine er det mest dyrebare jeg har.

Anonymkode: 43bd4...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...