AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Sambleren min stoppet meg for å vaske klær siden kl var etter 23. Vaskemaskinen vår er nede i kjelleren og den er da vegg i vegg med hun som bor under. Det er veldig lytt. Får ikke jeg lov til det, går det innunder «husro etter 23 reglen»?🙈 Anonymkode: a4888...235
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Vaskemaskiner er bråk ja. Det er drit irriterende å måtte ligge å høre på se trigugering hvis man ønsker å sove eller generelt ha ro når det faktisk skal være ro. Anonymkode: ae4a6...398 11
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vaskemaskiner er bråk ja. Det er drit irriterende å måtte ligge å høre på se trigugering hvis man ønsker å sove eller generelt ha ro når det faktisk skal være ro. Anonymkode: ae4a6...398 Oj. Klikk tastatur. Skulle så klart stå sentrifugering Anonymkode: ae4a6...398 1
Guppy88 Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 (endret) Du sier jo selv at det er veldig lytt, er det da virkelig nødvendig å spørre om andres mening? Bor du i enebolig gjør du som du vil (med unntak av høylytt musikk og festing). Bor du vegg i vegg med andre, tar du hensyn når du vet at det er lytt. Flink samboer! Endret 9. juli 2018 av Guppy88 23
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Ja hvis det er lytt går det vel innunder husro-regelen. Men om det er lov eller ikke er ikke så nøye, jeg tenker at man bør ta hensyn. Jeg har selv leieboer og vasker ikke klær så sent av hensyn til henne. Anonymkode: e64af...776 1
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 For å vise hensyn til hun som bor under ville jeg latt være.. Det er mange andre timer i døgnet du kan vaske klær på, selv om jeg forstår at det er først på kveldstid det kanskje lar seg gjøre. Mitt tips er at du gjør klar maskinen og setter den på dagen etter, da er det lettvint for deg, samtidig som det ikke forstyrrer naboen 😀 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 Nei men hun er våken hver natt. Jeg har baby så er ofte våken om natten. Jeg ligger nå i sengen og hører hun under meg romsterer med ting. Tror hun speeder, virker som hun aldri sover, så derfor tenkte jeg det ikke gjorde noe men samboer vil ikke forstyrre sent. Men ja, er fult enig med at det er irriterende å høre på om du har lagt deg. Anonymkode: a4888...235
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 Det skal ikke vaskes klær etter kl 22 i de fleste borettslag og sameier. Dette på grunn av økt brannfare og krav om ro og stilletider på kveld og natt. Bor du i enebolig er du mer fri til å vaske om natt, men selv da vil støyen forstyrre barn og andre som skal sove. Anonymkode: 20225...99a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei men hun er våken hver natt. Jeg har baby så er ofte våken om natten. Jeg ligger nå i sengen og hører hun under meg romsterer med ting. Tror hun speeder, virker som hun aldri sover, så derfor tenkte jeg det ikke gjorde noe men samboer vil ikke forstyrre sent. Men ja, er fult enig med at det er irriterende å høre på om du har lagt deg. Anonymkode: a4888...235 Det er forskjell på å være våken og holde på med ting så stille man kan. Maskiner skal uansett ikke benyttes på natten. Anonymkode: 20225...99a 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Sambleren min stoppet meg for å vaske klær siden kl var etter 23. Vaskemaskinen vår er nede i kjelleren og den er da vegg i vegg med hun som bor under. Det er veldig lytt. Får ikke jeg lov til det, går det innunder «husro etter 23 reglen»?🙈 Anonymkode: a4888...235 Vet om en som fikk 3 klager tre ganger på slikt og han fikk trussel om tvangssalg av husstanden. Dog var kravet at klagene måtte dokumenteres. Fotografier var uaktuelt men lydopptak ble vedlagt saken. Anonymkode: d3d43...961 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #11 Skrevet 11. juli 2018 På 10.07.2018 den 1.54, AnonymBruker skrev: Maskiner skal uansett ikke benyttes på natten. Anonymkode: 20225...99a Hvorfor ikke? Er de mer brannfarlig på natten en om dagen? Får jeg ikke sove, så hender det at jeg setter på en maskin med klær eller oppvaskemaskinen, dersom den ikke ble satt på om kvelden. Glad jeg bor i enebolig, og kan gjøre hva jeg vil. Musikk spiller jeg og. Soverommene er et stykke fra vaskerommet. Anonymkode: afd6c...b89 1
Minnie23 Skrevet 11. juli 2018 #12 Skrevet 11. juli 2018 Ikke vask klær etter 23. Det er jævla irriterende å høre på når man vil sove 🙄 Du har hele dagen til å vaske klær 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #13 Skrevet 11. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Er de mer brannfarlig på natten en om dagen? Får jeg ikke sove, så hender det at jeg setter på en maskin med klær eller oppvaskemaskinen, dersom den ikke ble satt på om kvelden. Glad jeg bor i enebolig, og kan gjøre hva jeg vil. Musikk spiller jeg og. Soverommene er et stykke fra vaskerommet. Anonymkode: afd6c...b89 Det kan være farlig hvis man ikke er i huset/våken. Det er flere tilfeller av brann som har startet på grunn av vaskemaskiner. Mange kunne vært unngått om folk passet på Anonymkode: ae4a6...398 1
applestories Skrevet 11. juli 2018 #14 Skrevet 11. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Er de mer brannfarlig på natten en om dagen? Får jeg ikke sove, så hender det at jeg setter på en maskin med klær eller oppvaskemaskinen, dersom den ikke ble satt på om kvelden. Glad jeg bor i enebolig, og kan gjøre hva jeg vil. Musikk spiller jeg og. Soverommene er et stykke fra vaskerommet. Anonymkode: afd6c...b89 Det er vel mer sannsynlig at man sovner fra en vaskemaskin om natten, enn om dagen. Vaskemaskiner flest tar ikke fyr, hverken om dagen eller natten. Komfyrer, biler, støvsugere, mobilladere tar heller vanligvis ikke fyr. Men det er en fordel å være våken om det en dag skulle skje. - Er forøvrig enig med resten av befolkningen; vaskemaskinen kan kjøres på andre tider av døgnet.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #15 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være farlig hvis man ikke er i huset/våken. Det er flere tilfeller av brann som har startet på grunn av vaskemaskiner. Mange kunne vært unngått om folk passet på Anonymkode: ae4a6...398 Skrev jeg noe om at jeg ikke var i huset eller våken. Har ALDRI gått fra en maskin som er på. Heller aldri i sengen. Får jeg IKKE sove så kan jeg sette på en maskin med klær. Sliter med søvn og da kan det være greit å ha noe å gjøre om natten. Men nå skal jeg henge ut klærne som jeg har vasket Anonymkode: afd6c...b89 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #16 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skrev jeg noe om at jeg ikke var i huset eller våken. Har ALDRI gått fra en maskin som er på. Heller aldri i sengen. Får jeg IKKE sove så kan jeg sette på en maskin med klær. Sliter med søvn og da kan det være greit å ha noe å gjøre om natten. Men nå skal jeg henge ut klærne som jeg har vasket Anonymkode: afd6c...b89 Chill Anonymkode: ae4a6...398 5
Minnie23 Skrevet 12. juli 2018 #17 Skrevet 12. juli 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Skrev jeg noe om at jeg ikke var i huset eller våken. Har ALDRI gått fra en maskin som er på. Heller aldri i sengen. Får jeg IKKE sove så kan jeg sette på en maskin med klær. Sliter med søvn og da kan det være greit å ha noe å gjøre om natten. Men nå skal jeg henge ut klærne som jeg har vasket Anonymkode: afd6c...b89 Det er da 100 andre ting du kan gjøre hvus du ikke får sove. Virker som du egentlig bare gir faen. Naboen får finne seg i at jeg setter på en btåkete vaskemaskin på natten liksom. Hadde du vært min nabo, så hadde jeg klaget helt du sluttet og du får høre på samboeren din. Du får vaske klær på dagen 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #18 Skrevet 12. juli 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Skrev jeg noe om at jeg ikke var i huset eller våken. Har ALDRI gått fra en maskin som er på. Heller aldri i sengen. Får jeg IKKE sove så kan jeg sette på en maskin med klær. Sliter med søvn og da kan det være greit å ha noe å gjøre om natten. Men nå skal jeg henge ut klærne som jeg har vasket Anonymkode: afd6c...b89 Du har ikke på vaskemaskinen etter 23! Anonymkode: ce680...1a8 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #19 Skrevet 12. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke på vaskemaskinen etter 23! Anonymkode: ce680...1a8 Hvem bestemmer det? Anonymkode: afd6c...b89
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #20 Skrevet 12. juli 2018 10 timer siden, Minnie23 skrev: Det er da 100 andre ting du kan gjøre hvus du ikke får sove. Virker som du egentlig bare gir faen. Naboen får finne seg i at jeg setter på en btåkete vaskemaskin på natten liksom. Hadde du vært min nabo, så hadde jeg klaget helt du sluttet og du får høre på samboeren din. Du får vaske klær på dagen Nå er vi så heldig å ikke ha naboer rett ved oss. Hører knapt noen rundt oss. Fordel med å bo på landet Hvem bestemmer når jeg skal vaske klær? Er ikke så ofte jeg gjør det nå, da jeg har fått en maskin som tar masse klær. Men da jeg hadde en som tok bare 5 kg, og tre barn og mann som trente flere ganger i uken, så måtte jeg ta en maskin som ble ferdig om natten. Fikk gjort andre ting når jeg ventet på at den skulle bli ferdig. Anonymkode: afd6c...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå