AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Tips til hva man burde oppleve i Edinburgh? Er 30 år. Kulturinteressert, men med måte. Shoppingtips? Noen spesielle puber eller restauranter man burde besøke? Anonymkode: 228e1...71d
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 https://no.tripadvisor.com/Attractions-g186525-Activities-Edinburgh_Scotland.html
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 6 minutter siden, McFlurry skrev: https://no.tripadvisor.com/Attractions-g186525-Activities-Edinburgh_Scotland.html Takk:) tenkte om noen har personlige erfaringer. Anonymkode: 228e1...71d
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk:) tenkte om noen har personlige erfaringer. Anonymkode: 228e1...71d Oi, glemte å nevne at jeg har vært på Edinburgh Castle, og dette var en stor opplevelse! Var også på grottevandring, men dette er kanskje ikke så aktuelt om dagen
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, McFlurry skrev: Oi, glemte å nevne at jeg har vært på Edinburgh Castle, og dette var en stor opplevelse! Var også på grottevandring, men dette er kanskje ikke så aktuelt om dagen Haha. Spørs nok om det må bli et besøk til Edinburgh castle. Kult med grottevandring, skal undersøke. Takk for tips!😊 Anonymkode: 228e1...71d
Gjest Linaria Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 Jeg bor i Edinburgh. Spørs jo veldig hva du liker. Captain's Bar i Old Town har sessions nesten hver kveld (folkemusikk), eller en musiker som spiller. Det er musikk på nesten alle barer. Nå på sommeren er Festival Village på Waverley Mall populært. Der er det musikk fra 12 til 10 hver dag. Så er det også The Royal Oak hvor det er folkemusikk, men det er som sagt mye musikk overalt. Kjæresten min jobber som musiker her. Om du vil oppleve ceilidh (skotsk folkedans), kan du enten dra på Ceilidh Club på Summerhall, som jeg tror er på tirsdager, eller dra til Ghillie Dhu på fredag, tror jeg. Ring og spør, for jeg husker ikke helt og de reklamerer ikke for det på nettet. For shopping er Princes Street hovedgata, og George's Street har litt dyrere og mer fancy butikker. Shopper ikke selv, så usikker, men finnes Primark på Princes Street i hvert fall, og suvenirbutikker som selger alt mulig av skotsrutete greier finnes det overalt. Arthur's Seat er en liten ås hvor man får god utsikt til byen, men selv foretrekker jeg å gå på tur i Pentlands, gjerne fra Hillend-busstoppet. Kjempegod utsikt fra toppen der også, men det blir en litt lengre tur så passer ikke om man bare har et par dager. Holyrood Park hvor Arthur's Seat er, er generelt en veldig vin park å spankulere i. Når på året kommer du? Alltid massevis som skjer ulike tider på året.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 6 minutter siden, Linaria skrev: Jeg bor i Edinburgh. Spørs jo veldig hva du liker. Captain's Bar i Old Town har sessions nesten hver kveld (folkemusikk), eller en musiker som spiller. Det er musikk på nesten alle barer. Nå på sommeren er Festival Village på Waverley Mall populært. Der er det musikk fra 12 til 10 hver dag. Så er det også The Royal Oak hvor det er folkemusikk, men det er som sagt mye musikk overalt. Kjæresten min jobber som musiker her. Om du vil oppleve ceilidh (skotsk folkedans), kan du enten dra på Ceilidh Club på Summerhall, som jeg tror er på tirsdager, eller dra til Ghillie Dhu på fredag, tror jeg. Ring og spør, for jeg husker ikke helt og de reklamerer ikke for det på nettet. For shopping er Princes Street hovedgata, og George's Street har litt dyrere og mer fancy butikker. Shopper ikke selv, så usikker, men finnes Primark på Princes Street i hvert fall, og suvenirbutikker som selger alt mulig av skotsrutete greier finnes det overalt. Arthur's Seat er en liten ås hvor man får god utsikt til byen, men selv foretrekker jeg å gå på tur i Pentlands, gjerne fra Hillend-busstoppet. Kjempegod utsikt fra toppen der også, men det blir en litt lengre tur så passer ikke om man bare har et par dager. Holyrood Park hvor Arthur's Seat er, er generelt en veldig vin park å spankulere i. Når på året kommer du? Alltid massevis som skjer ulike tider på året. Tusen takk for kjempegode tips:) reiser nå i sommer. Hvordan er det med kollektivtrafikk, hvordan kjøper man billetter til buss? Anonymkode: 228e1...71d
Gjest Linaria Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for kjempegode tips:) reiser nå i sommer. Hvordan er det med kollektivtrafikk, hvordan kjøper man billetter til buss? Anonymkode: 228e1...71d Bussen koster 1 pund og 70 pence. Man må ha det nøyaktig i kontanter da bussjåførene ikke har vekslepenger. Man legger myntene i boksen foran sjåføren og sier "one single, please". Det finnes ikke overgang, så man må kjøpe ny billett hver gang man tar ny buss eller kjøpe dagskort som koster 4 pund. Dette kjøper man også fra sjåføren med kontanter. Transport for Edinburgh er en grei app som viser bussruter og tider, men det er mye veiarbeid og alternative stopp og sånn nå på sommeren, og det har ikke appen fått med seg. Buss er eneste måten å reise kollektivt i Edinburgh. Trikken går til veldig få steder, og buss funker fint til og fra flyplassen også. Da koster det 7,50 for returbillett. Sjekk bussrutene på lothianbuses.com Endret 9. juli 2018 av Linaria
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 24 minutter siden, Linaria skrev: Bussen koster 1 pund og 70 pence. Man må ha det nøyaktig i kontanter da bussjåførene ikke har vekslepenger. Man legger myntene i boksen foran sjåføren og sier "one single, please". Det finnes ikke overgang, så man må kjøpe ny billett hver gang man tar ny buss eller kjøpe dagskort som koster 4 pund. Dette kjøper man også fra sjåføren med kontanter. Transport for Edinburgh er en grei app som viser bussruter og tider, men det er mye veiarbeid og alternative stopp og sånn nå på sommeren, og det har ikke appen fått med seg. Buss er eneste måten å reise kollektivt i Edinburgh. Trikken går til veldig få steder, og buss funker fint til og fra flyplassen også. Da koster det 7,50 for returbillett. Sjekk bussrutene på lothianbuses.com Topp 🙂👍🏼 Anonymkode: 228e1...71d
Gjest Overrasket Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 For mat og drikke liker jeg Innis & Gunn Beer Kitchen, Brewdog-pubene (jeg tror det er to), Forage & Chatter og The Witchery (dit går jeg kun for lunsj). Innis & Gunn og Brewdog er to meget gode og veldig forskjellige skotske bryggerier, så de er verdt å få med seg.
Gjest Linaria Skrevet 10. juli 2018 #11 Skrevet 10. juli 2018 6 hours ago, Overrasket said: For mat og drikke liker jeg Innis & Gunn Beer Kitchen, Brewdog-pubene (jeg tror det er to), Forage & Chatter og The Witchery (dit går jeg kun for lunsj). Innis & Gunn og Brewdog er to meget gode og veldig forskjellige skotske bryggerier, så de er verdt å få med seg. Aldri vært på noen av disse, unntatt Brewdog på Cowgate. Om du er glad i øl, TS, er også St Andrews Brewing Company en fin pub med mye craft beer. Er ganske dyrt, men det er alle de som nevnes her også.
Gjest Overrasket Skrevet 10. juli 2018 #12 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 26 minutter siden, Linaria said: Aldri vært på noen av disse, unntatt Brewdog på Cowgate. Om du er glad i øl, TS, er også St Andrews Brewing Company en fin pub med mye craft beer. Er ganske dyrt, men det er alle de som nevnes her også. Jeg synes vel egentlig ikke Innis & Gunn er så dyrt, det er helt standardprisnivå? Og det egenproduserte ølet deres må oppleves, men bevares, de selger det jo på butikken for et par pund. Forage & Chatter er nok i det aller øverste prissjiktet for hva jeg vanligvis betaler for et restaurantmåltid i Storbritannia, men det er så verdt det, og Edinburgh er jo tross alt en av landets absolutt dyreste byer. The Witchery ville jeg som sagt kun besøkt for lunsj, og lunsjtilbudene er helt greit priset for opplevelsen man får. Endret 10. juli 2018 av Overrasket
Gjest Linaria Skrevet 10. juli 2018 #13 Skrevet 10. juli 2018 Just now, Overrasket said: Jeg synes vel egentlig ikke Innis & Gunn er så dyrt, det er helt standardprisnivå? Og det egenproduserte ølet deres må oppleves, men bevares, de selger det jo på butikken for et par pund. Forage & Chatter er nok i øverste prissjiktet for hva jeg vanligvis betaler for et restaurantmåltid i Storbritannia, men det er så verdt det, og Edinburgh er jo tross alt en av landets absolutt dyreste byer. The Witchery ville jeg som sagt kun besøkt for lunsj, og lunsjtilbudene er helt greit priset for opplevelsen man får. Innis & Gunn-ølen er vel ikke så dyr, nei. Har ikke vært på puben deres. Brygges den i Edinburgh eller Glasgow *ja, jeg vet jeg bare kan google* Ja, det er dyrt nok her. De fleste jeg kjenner klager over prisene, mens jeg som kom rett fra Norge synes det er helt greit. Men sjekka menyene på disse spisestedene, og det er vel overkommelig om man vil spise ute. Jeg har bare reist mye på ekstreme budsjetter
Gjest Overrasket Skrevet 10. juli 2018 #14 Skrevet 10. juli 2018 6 minutter siden, Linaria said: Innis & Gunn-ølen er vel ikke så dyr, nei. Har ikke vært på puben deres. Brygges den i Edinburgh eller Glasgow *ja, jeg vet jeg bare kan google* Ja, det er dyrt nok her. De fleste jeg kjenner klager over prisene, mens jeg som kom rett fra Norge synes det er helt greit. Men sjekka menyene på disse spisestedene, og det er vel overkommelig om man vil spise ute. Jeg har bare reist mye på ekstreme budsjetter Innis & Gunns' hjemby er nettopp Edinburgh. Brewdog er vel basert nord for Aberdeen, men det fortsatt i det minste skotsk. Neida, jeg pleier ikke akkurat å vasse i luksus jeg heller, men jeg har ikke mange lavbudsjettsanbefalinger i Edinburgh for jeg har ikke vært der lenge nok i strekk til å bli kjent med byen på den måten. Men jeg husker en "middag" fra første gangen jeg var der, som besto av kaker fra Mimi's bakehouse. Veeeeldig sunt, det var i hvert fall et lett måltid for lommeboken.
Gjest Linaria Skrevet 10. juli 2018 #15 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 5 minutter siden, Overrasket said: Innis & Gunns' hjemby er nettopp Edinburgh. Brewdog er vel basert nord for Aberdeen, men det fortsatt i det minste skotsk. Neida, jeg pleier ikke akkurat å vasse i luksus jeg heller, men jeg har ikke mange lavbudsjettsanbefalinger i Edinburgh for jeg har ikke vært der lenge nok i strekk til å bli kjent med byen på den måten. Men jeg husker en "middag" fra første gangen jeg var der, som besto av kaker fra Mimi's bakehouse. Veeeeldig sunt, det var i hvert fall et lett måltid for lommeboken. Ja, var på en pubquiz med masse spørsmål om bryggerier i Skottland forrige uke. Må huske disse her Har egentlig ikke skikkelig lavbudsjettsanbefalinger her, jeg heller. Unntatt Tesco meal deal og chippys, men maten på chippys her smaker så forferdelig - som papp stekt i frityrolje. Jo, TS, jeg anbefaler Kim's Mini Meals. Koreans restaurant. De har stått i Michelin-guiden tre år på rad eller noe. Knøttlite sted og er alltid kø der, men om dere møter opp rundt ti minutter før de åpner, får dere bord fort. Man kan ha med egen alkohol dit (men må betale for å få drikke den, interessant konsept). Edit: Ser nå at Innis & Gunns bryggeri ligger i Perthshire, men ølen er vel fra Edinburgh, da. Eneste bryggerier jeg vet ligger i Edinburgh er McEwans. Noen ganger lukter hele byen av ølbrygging herfra. Endret 10. juli 2018 av Linaria
Gjest Overrasket Skrevet 10. juli 2018 #16 Skrevet 10. juli 2018 5 minutter siden, Linaria said: Ja, var på en pubquiz med masse spørsmål om bryggerier i Skottland forrige uke. Må huske disse her Har egentlig ikke skikkelig lavbudsjettsanbefalinger her, jeg heller. Unntatt Tesco meal deal og chippys, men maten på chippys her smaker så forferdelig - som papp stekt i frityrolje. Jo, TS, jeg anbefaler Kim's Mini Meals. Koreans restaurant. De har stått i Michelin-guiden tre år på rad eller noe. Knøttlite sted og er alltid kø der, men om dere møter opp rundt ti minutter før de åpner, får dere bord fort. Man kan ha med egen alkohol dit (men må betale for å få drikke den, interessant konsept). Jeg lurer også på om jeg besøkte en nepalsk restaurant en gang ... Er det et rimelig sentralt sted som heter Ghurka eller noe?
Gjest Linaria Skrevet 10. juli 2018 #17 Skrevet 10. juli 2018 14 minutter siden, Overrasket said: Jeg lurer også på om jeg besøkte en nepalsk restaurant en gang ... Er det et rimelig sentralt sted som heter Ghurka eller noe? Det vet jeg dessverre ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #18 Skrevet 10. juli 2018 Jeg liker å tusle rundt på National museum of Scotland. Anonymkode: 68571...b82
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå