Diana Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Mine barn har en greie der de ikke gidder å svare. Jeg vet de hører meg, de står ofte rett ved siden av meg. Jeg blir så utrolig provisert og frustrert. Det er alt i fra "hei" "hvordan har dagen din vært" "kan du være snill å hjelpe meg med......" De bare gidder ikke å svare.....🙄 Hvis jeg prøver samme teknikk tilbake blir de sure fordi " svar meg da mamma. Jeg snakker til deg" Noen andre som har barn som ikke svarer? Noen tips til hvordan jeg kan gå frem her? 1
Raven.Writingdesk Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Ta dem i armen se dem i øynene og si bestemt «du svarer når noen snakker til deg»! Forklar at det er stygt å ikke svare når man blir snakket til, på lik linje med å være stygg på andre måter. Om du lar de gjøre dette er det en «teknikk» de lett kan bruke på andre barn også, og da er det rett og slett usynliggjøring/ekskludering de driver med. Ikke greit. 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Da får du bli strengere. Ta fra dem goder feks. Frekkhet får de lære seg at ikke er greit. Anonymkode: ed5af...86b 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Stonewalling? Ikke greit. Vanvittig provoserende. Gi beskjed om att man svarer når noen snakker til dem. Vet du om barna hører deg, selv om de står i nærheten? Forsøk å si navn og få blikkontakt om mulig først. Eldste min kan bli veldig fokusert og dermed faser ut resten av verden. Må ofte få kontakt før jeg snakker med henne. Jeg gjør det samme når jeg leser. Da kan du stå ved siden av meg og prate og jeg enser det overhodet ikke. Enser heller ikke tiden hvis det er veldig spennende 😝 Anonymkode: 07101...77a
Gent82 Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Sett hardt mot hardt. Sånne typer gir seg ikke før du gir faen
Gjest Mass Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 Altså, hva med å sette seg ned på bølgelengde med barnet, se dem i øynene og så stille spørsmålet? Det hadde nok jeg prøvd først og fremst.
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 Har du barn i trassalder? Uansett ville jeg (som du har prøvd) å gjøre samme greia tilbake, slik at de forstår hvordan det føler å bli ignorert.. Virker som det er tak i deg, så ungene kommer seg nok om ikke lenge skal du se
Diana Skrevet 9. juli 2018 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2018 Jeg har prøvd å sette meg på huk, få øyekontakt (de snur bort hode) , tatt fra dem goder, sagt at man svarer når man blir snakket til og andre ting. De er liksom bare ikke intr i å svare. De er 6 og 8 år gamle
Raven.Writingdesk Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 8 minutter siden, Diana skrev: Jeg har prøvd å sette meg på huk, få øyekontakt (de snur bort hode) , tatt fra dem goder, sagt at man svarer når man blir snakket til og andre ting. De er liksom bare ikke intr i å svare. De er 6 og 8 år gamle Er det generelt mye «mas» i hjemmet da? Hva driver de med når de ikke er interessert i å svare? En iPad?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 Vanvittig provoserende! Kjenner det igjen! Her tror jeg gutten kan ha en diagnose. Han skjønner ikke vitsen med å svare, men skal ha umiddelbart svar tilbake og er generelt veldig hensynsløs. 6år. Sier ikke hei. Fått tilbakemelding på skolen at de har lagt merke til dette. De i skolegården reagerer så klart på dette. Gjerne rope fra et annet rom å forlange vi skal komme til han. Å forklare gutten virker ikke. Han forstår ikke. Virker som han i blant ikke får med seg beskjeder i det hele tatt selv om vi har øyekontakt og alt og hvis det er forstyrrende elementer som tv eller iPad skur jeg av i påvente av et svar. Anonymkode: a4ad0...ff1
Gjest BearMama Skrevet 10. juli 2018 #11 Skrevet 10. juli 2018 Når min ikke reagerer så er det fordi han er veldig opptatt med noe og forsvinner litt inn i sin egen boble. Da går jeg bort til han og leder han bort fra det han driver med og krever kontakt. Nå er han bare 3 år, men jeg ser sto det hjelper. Jeg er veldig rolig og verken blir irritert eller lager noe styr ut av det. Blir det til en negativ greie der ungen merker at en blirirritert og lager en maktkamp ut av det så vil mange barn se på det som en forsterker og utfordre og ignorer mer på ren trass.
Diana Skrevet 10. juli 2018 Forfatter #12 Skrevet 10. juli 2018 Nei de velger bevist å ikke svare. Etter en liten stund spør jeg "hørte du at jeg snakket til deg i stad" får da "ja, jeg ville bare ikke svare" i retur. Har hatt samtalen om at det er uhøflig å ikke svare utalig mange ganger. Har også tatt fra de goder ect, men de bryr seg fint lite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå