Gå til innhold

Andre med psykiske problemer? Hvilke diagnose'r har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg det ligger annet under. At man ikke ser verden slik verden er både i maniske tilstander å depresjoner er en ting. Psykoser er noe helt annet.

Anonymkode: ae55a...057

"Bipolar lidelse, moderne betegnelse for manisk-depressiv psykose og ikke-psykotiske psykiske lidelser som nevrobiologisk og klinisk er beslektet med manisk-depressiv psykose."

https://sml.snl.no/bipolar_lidelse

Dvs. psykose er en del av bipolar 1.

Anonymkode: 82ac1...f57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Aspergers, som innebærer blant annet depresjon, OCD, ADD, sosiale vansker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTSD, dissosiativ lidelse og bulimi. Tidligere slitt med angst og depresjon. Går veldig bra med meg nå faktisk. Har lært meg hvordan jeg skal håndtere det i hverdagen. 

Anonymkode: bb46d...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Cotard syndrom

Anonymkode: cdb9c...9ed

Oi! Hvordan arter dette seg hos deg? Har du hatt diagnosen lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Kompleks PTSD og separasjonsangst 

Har tidligere hatt tilpasningsforstyrrelse, Asperger syndrom og depresjon

Aspergers er kronisk, skjønner ikke helt hva du mener med at du hadde det tidligere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 10.7.2018 den 2.18, Tockit skrev:

Aspergers er kronisk, skjønner ikke helt hva du mener med at du hadde det tidligere?

jeg oppfylte ikke lenger kriteriene

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakevendene depresjon, lengre og kortere perioder. Slitt med angst, men kontroll på det nå. Går på medisiner og gjort det i noen år. Vært litt hos psykriatisk sykepleiere og psykolog. Fått noe hjelp, men er jo ikke kvitt tilbakefallene. Jeg fungerer i hverdagen. Men når jeg har dårlige perioder sliter jeg selvsagt. Da er det et ork å stå opp, og gå ut å være sosial gjør meg da bare trist. Men det gjør meg godt ellers når jeg ikke har det altfor ille. Jeg sliter med å føle samme lykke som før, og jeg vet ennå ikke om det er Medisinene, eller "bare" Sånn det er blitt. Har jo hørt medisiner kan gjøre en litt "flat" i humøret. 

Anonymkode: 422f6...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakvende depresjon, alvorlig uspesifisert spiseforstyrrelse, emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og PTSD

Anonymkode: 24b1c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolar 1 og ptsd her også. Hadde tidligere diagnosen schizoaffektiv lidelse, men den falt bort etter grundig utredning og bipolar 1 ble satt i stedet. 

Anonymkode: 3ac9b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uspesifikk spiseforstyrrelse, uspesifikksert angst og ptsd. 

Anonymkode: 52a59...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Da har man en annen psykdom. Bipolar er depresjon og mani.

Anonymkode: ae55a...057

Bipolar lidelse kan gi psykoser både ved alvorlige depresjoner og særlig ved manier 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.7.2018 den 22.51, AnonymBruker skrev:

"Bipolar lidelse, moderne betegnelse for manisk-depressiv psykose og ikke-psykotiske psykiske lidelser som nevrobiologisk og klinisk er beslektet med manisk-depressiv psykose."

https://sml.snl.no/bipolar_lidelse

Dvs. psykose er en del av bipolar 1.

Anonymkode: 82ac1...f57

Kan man trygt si. Manisk psykose er den mest intense, gjennomgripende opplevelse i mitt liv. Noe jeg aldri kan glemme. Selv om jeg mistet 1 måned av hukommelsen min...

Endret av aiba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse, bulimi og kompleks PTSD. Fungerer dårlig og gleder meg til evig ro og hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompleks dissosiativ lidelse og kompleks PTSD. Så jeg strever med både (mye) angst, depresjon, selvskading, spiseproblematikk og tvangstanker. Har heldigvis en behandler som er veldig tilstede for meg. Får høre at det vil ta tid i terapi, men jobber (nesten) hver dag for å bli bedre. 

Anonymkode: b6a70...ad1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Consider me.. said:

Jeg har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse, bulimi og kompleks PTSD. Fungerer dårlig og gleder meg til evig ro og hvile.

Liket innlegget ditt fordi jeg kjenner meg igjen. Det er hardt. Ser frem til fred og ro selv om det er litt trist også. Det var dette det kom til liksom.

Anonymkode: 3cc91...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...