Gå til innhold

Har noen her opplevd


MammaMums

Anbefalte innlegg

å få en hevelse ved ankel-knokkelen ifb med en løpetur? 

Jeg jogget på lørdag- og søndag ettermiddag begynte jeg å få en «flytende følelse» i foten - rundt ved ankel-knokkelen og utover fotbladet. Dette har vedvart til nå, og nå er det en hevelse der- den kjennes ut som den er væskefylt, på en måte .. 

var hos legen, men hun visste ikke hva hun skulle tro- så jeg ble sendt hjem igjen.. Med beskjed å se an.. Så da gjør jeg det da😐 Hun sjekket ikke for hevelse - den oppdaget en venninne av meg som jeg stakk innom på jobben til etter legebesøket.. 

Hva ville dere gjort/tenkt ? 

Ville dere dropper løpetur i dag?

Har noen av dere hatt noe sånn her, og vet litt mer enn meg? 🤔 Setter stor pris på svar eller erfaringer 🧡🧡🧡🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det ikke er noe farlig, men jeg ville absolutt droppe å løpe på foten til hevelsen er gått ned. Hender seg at jeg får hevelse i kneet, og dette er heller ikke noe verken lege eller fysioterapeut finner ut hva er, så om du finner en løsning så gjerne kom med en oppdatering!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en betennelse eller væskeansamling. 

Jeg ville forsøkt å smøre på voltarol forte gel. Og venta med løpinga til det går ned.

Anonymkode: b57d4...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så masse til svarene deres🧡 Det var litt godt å lese det er flere som har erfaring med det- ble litt stressa faktisk😕 Sånn ekkel følelse inni foten 😟 

Skal gi oppdatering hvis legen finner ut noe, skal ta blodprøver i morra tidlig og ny legetime fredag morgen. 

Jeg ligger med foten høyt, innbiller meg det avhjelper litt? 

Sånn voltarol gel har jeg ikke i dag, men skal kjøpe i morra. Jeg løp ikke i dag da- turte ikke😳 Men, dro og kjøpte firbit alta - så nå kribler det i hele meg for å få beveget meg så jeg kan se dataene på tlf 😃😃 

Da blir det litt surt å vente helt til hebelsen har gått ned, men skal det. Var et lurt tips! Da jeg løp på lørdag- kjente jeg at kroppen ikke svarte omtrent i det hele tatt.. Var tungt å gjennomføre- og med et sånt resultat også da... Grrrrr!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltarol gel gjør ikke mye altså... mest placebo, og dumt å bruke nå om sommeren som huden eksponeres for sol! 

Kanskje ta et røntgen på legevakta? Kan jo være et lite tretthetsbrudd eller overtråkk du ikke merket der og da.

Anonymkode: 3c476...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen - og det han kom frem til var at det drev og rant sene-væske ut fra en sene - og det samlet seg i denne posen ved ankel-leddet.. 

Jeg fikk beskjed om å teipe denne kulen inn med sportsteip - slik at kroppen tar swg av væsken inni der- noe den ikke transporterer når det samles i en pose utenpå huden.. 

Så da teiper jeg da... 

Takk for svar alle sammen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...