Gå til innhold
MammaMums

Har noen her opplevd

Anbefalte innlegg

MammaMums

å få en hevelse ved ankel-knokkelen ifb med en løpetur? 

Jeg jogget på lørdag- og søndag ettermiddag begynte jeg å få en «flytende følelse» i foten - rundt ved ankel-knokkelen og utover fotbladet. Dette har vedvart til nå, og nå er det en hevelse der- den kjennes ut som den er væskefylt, på en måte .. 

var hos legen, men hun visste ikke hva hun skulle tro- så jeg ble sendt hjem igjen.. Med beskjed å se an.. Så da gjør jeg det da😐 Hun sjekket ikke for hevelse - den oppdaget en venninne av meg som jeg stakk innom på jobben til etter legebesøket.. 

Hva ville dere gjort/tenkt ? 

Ville dere dropper løpetur i dag?

Har noen av dere hatt noe sånn her, og vet litt mer enn meg? 🤔 Setter stor pris på svar eller erfaringer 🧡🧡🧡🧡

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

McFlurry

Jeg vil tro det ikke er noe farlig, men jeg ville absolutt droppe å løpe på foten til hevelsen er gått ned. Hender seg at jeg får hevelse i kneet, og dette er heller ikke noe verken lege eller fysioterapeut finner ut hva er, så om du finner en løsning så gjerne kom med en oppdatering!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Høres ut som en betennelse eller væskeansamling. 

Jeg ville forsøkt å smøre på voltarol forte gel. Og venta med løpinga til det går ned.

Anonymkode: b57d4...d27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MammaMums

Takk så masse til svarene deres🧡 Det var litt godt å lese det er flere som har erfaring med det- ble litt stressa faktisk😕 Sånn ekkel følelse inni foten 😟 

Skal gi oppdatering hvis legen finner ut noe, skal ta blodprøver i morra tidlig og ny legetime fredag morgen. 

Jeg ligger med foten høyt, innbiller meg det avhjelper litt? 

Sånn voltarol gel har jeg ikke i dag, men skal kjøpe i morra. Jeg løp ikke i dag da- turte ikke😳 Men, dro og kjøpte firbit alta - så nå kribler det i hele meg for å få beveget meg så jeg kan se dataene på tlf 😃😃 

Da blir det litt surt å vente helt til hebelsen har gått ned, men skal det. Var et lurt tips! Da jeg løp på lørdag- kjente jeg at kroppen ikke svarte omtrent i det hele tatt.. Var tungt å gjennomføre- og med et sånt resultat også da... Grrrrr!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Voltarol gel gjør ikke mye altså... mest placebo, og dumt å bruke nå om sommeren som huden eksponeres for sol! 

Kanskje ta et røntgen på legevakta? Kan jo være et lite tretthetsbrudd eller overtråkk du ikke merket der og da.

Anonymkode: 3c476...fcd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MammaMums

Jeg var hos legen - og det han kom frem til var at det drev og rant sene-væske ut fra en sene - og det samlet seg i denne posen ved ankel-leddet.. 

Jeg fikk beskjed om å teipe denne kulen inn med sportsteip - slik at kroppen tar swg av væsken inni der- noe den ikke transporterer når det samles i en pose utenpå huden.. 

Så da teiper jeg da... 

Takk for svar alle sammen😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her