Gå til innhold

Står frem som Pedofili

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/jeg-er-pedofil-1.12361773

Leste denne saken. Hva er deres syn på det Han sier? Jeg personlig syntes det er rart at han står frem som pedofil. Hva vil han egentlig oppnå? Jeg ser ikke helt grunnen til at pedofile i det hele tatt skal leve når de står å glaner på småbarn og aldri kommer til å kjenne en tiltrekning til noe annet. Hvordan lever man med en sånn tankegang som en pedofil har? Lysten må vell bli for stor engang slik at du kommer til å gjøre ett eller annet seksuelt mot et barn? Lås alle sammen inn!

Anonymkode: 57583...b33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle har livets rett. Uansett. Ønsker du dødsstraff, anbefaler jeg deg å flytte til et land der de utfører dette.

Hilsen en som ble mishandlet av en pedofil, men har kommet videre i livet og ser at det er flere farger en sort-hvitt

Anonymkode: e522c...c5f

• Liker 7
Skrevet

Artikkelen er full av feilinformasjon. Det er en person som er syk som glorifiserer og snakker «på vegne» av en massiv lidelse som ødelegger mange liv. Å si at ingen pedofile vil noen barn noe vondt er bare svada, flere pedofile er faktisk sadister og har ingen problemer med å skade barn. Vedkommende sier også at hen «vokser fra sine hjertevenner» enda faktum er at det er motsatt; det er «hjertevennene» til den pedofile som vokser fra den pedofile. Pedofile har en seksuell stagnering, der hvor andre tiltrekkes av jevnaldrende (som er normen og det naturlige) er det et psykososialt og seksuelt avvik hos den pedofile, som ikke henger med på denne utviklinga. Barn er seksuelle vesen, og kan tiltrekkes og ha nyskjerrighet mot andre barn. Men jo eldre de blir tiltrekkes de av sine «peers», likesinnede. Det er den pedofiles utvikling som er skadet, så å si at det er den pedofime som «vokser ifra» de andre er fullstendig vranglære og direkte provoserende da det bikker imot å glorifiserer noe sykt.

Slike innlegg er på ingen som helst måte bra, det er en syk person med en lidelse som kan skade de svakeste, som snakker på vegne av en hel flokk andre syke mennesker, ilegger dem alle bare godhjertede egenskaper og normaliserer noe unormalt. 

Nei takk. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Det finnes flere land som nok kan finne på å straffe noen for mistenkt «tankekriminalitet», men det gjør vi altså ikke i Norge. Som med så mye annet er det åpenhet og i forlengelsen av det et bedre støtteapparat for dem som sliter med tanker som plasserer dem helt i utkanten av samfunnet som er veien å gå.

Endret av Støvkost
  • Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste denne saken. Hva er deres syn på det Han sier? Jeg personlig syntes det er rart at han står frem som pedofil. Hva vil han egentlig oppnå? Jeg ser ikke helt grunnen til at pedofile i det hele tatt skal leve når de står å glaner på småbarn og aldri kommer til å kjenne en tiltrekning til noe annet. Hvordan lever man med en sånn tankegang som en pedofil har? Lysten må vell bli for stor engang slik at du kommer til å gjøre ett eller annet seksuelt mot et barn? Lås alle sammen inn!

Selv om man er pedofil betyr ikke det at man lever ut lystene til å utføre seksuelle handlinger på barn. De kan ikke for legningen sin, men de kan noe for om de lever ut lysten. Dersom de ikke rører barn og er bevisste på å aldri gjøre et barn fortred, så er det jo greit at de er ærlige om legningen sin.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånne uttalelser som dette som gjør meg litt skremt, er ikke første gangen jeg har lest at en pedofil har samme mening:

"Det er ikke alltid barn begrenser sin utforskertrang og seksualitet til andre barn, det kan også være de føler det samme med voksne de er glad i. Og jeg er positiv til at slike erfaringer ikke er skadelig for barna, men at det derimot er stigmatiseringen av barns seksualitet som kan virke inn på barnet i ettertid."

Barn og voksne skal ikke utforske seksualiteten sammen, det skal gjøres hver for seg. Når en pedofil innbiller seg at et barn vil ha nærhet/sex blir jeg redd. 

AnonymBruker
Skrevet

Fyttifaen.. 

Dette mennesket sier at det respekterer "norsk lov", men hva med barnet da? Det sier også at det er åpen for at barna skal gå utforske sin seksualitet med en voksen og ikke et barn. Det sier også at "alle" har hørt om barn på 10 år eller yngre som har hatt eller prøvd å ha samleie fordi de vil det. Hvor sykt er ikke det??

Og det er langt ifra alle mennesker, pedo eller ikke, som gjør noe av å skade barn.

Pedofile er mennesker som de fleste andre. Men å ha slike tanker, og å oppmuntre og bli oppmuntret av likesinnede til det samme, er bare skittent, forkastelig og ekkelt. 

Anonymkode: e1521...2fc

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Det er sånne uttalelser som dette som gjør meg litt skremt, er ikke første gangen jeg har lest at en pedofil har samme mening:

"Det er ikke alltid barn begrenser sin utforskertrang og seksualitet til andre barn, det kan også være de føler det samme med voksne de er glad i. Og jeg er positiv til at slike erfaringer ikke er skadelig for barna, men at det derimot er stigmatiseringen av barns seksualitet som kan virke inn på barnet i ettertid."

Barn og voksne skal ikke utforske seksualiteten sammen, det skal gjøres hver for seg. Når en pedofil innbiller seg at et barn vil ha nærhet/sex blir jeg redd. 

Jeg reagerte også på den uttalelsen som jeg har uthevet i innlegget ditt. Slik jeg tolker uttalesen vil det si at han ikke kommer til å takke nei dersom han innbiller seg at et barn vil utforske seksualiteten sin sammen med han. Voksne skal ikke utforske seksualitet sammen med barn! Han snakker i tillegg på vegne av alle pedofile da han tydeligvis har opphøyet seg selv som et talerør for mennesker som hav ikke kjenner. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Nettopp.

Men denne typen utsagn er ikke særlig ny. Dessverre. Også Tjomlid har skrevet en artikkel der hvor han trekker frem at det er ikke nødvengvis selve overgrepet mot barn som er skadelig, men reaksjonen barnet får av resten av samfunnet når dette blir kjent.

Også er på KG er det brukere som har foreslått seksuell omgang mellom voksne og barn under seksuell lavalder om dette var i barnets interesse.

Det mange med denne type tankesett ikke ser ut til å forstå er at barn ikke evner å sette grenser for segselv og det er den voksne sitt ansvar i å gjøre dette for barnet. Er barn kan også ha lyst til å hoppe i fallskjerm eller sette seg i en gummibåt for å seile jorda rundt. Problemet er at barnet har ikke overblikk nok til å forutse eller forstå den totale rekkevidden av handlingene sine.

Tilbake til Tjomlid sitt argument så finnes det også barn som har blitt slått og utsatt for vold i hjemmet. Dette har barna normalisert og antatt at var greit. Fordi sånn er barn; de er tilpasningsdyktige. Men når disse barna møter andre barn som lever i vold-løse hjem blir det et realitetssjokk fordi det finnes da en «alternativ virkelighet» utenfor deres verden, som åpenlyst (for de fleste) - er langt bedre enn den verden de selv operer i, med trusler, frykt og vold. Dermed blir nok byrden tyngre å bære, når man innser hva man egentlig har blitt utsatt for. 

Sånn kan det også være for barn utsatt for incest og overgrep; realiseringen over hvor avvikende og unormal deres barndom har vært, vil såklart forsterke skammen og ubehaget med det de har opplevd. Det betyr dog ikke at overgrepet var greit frem til barnet ble tatt ut av uvitenheten og opplyst.

Og for ordens skyld; barn er Intelektuelle små fantastiske vesener. De vet ofte langt bedre enn hva man tror. Men når det gjelder seksualitet er det ikke noe voksne skal føre an for et barn, eller motivere et barn til å gjøre sammen med den voksne. Da er det den voksne som må veilede barnet i grensesetting, og intimetssoner. 

Anonymkode: 4b694...885

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp.

Men denne typen utsagn er ikke særlig ny. Dessverre. Også Tjomlid har skrevet en artikkel der hvor han trekker frem at det er ikke nødvengvis selve overgrepet mot barn som er skadelig, men reaksjonen barnet får av resten av samfunnet når dette blir kjent.

Også er på KG er det brukere som har foreslått seksuell omgang mellom voksne og barn under seksuell lavalder om dette var i barnets interesse.

Det mange med denne type tankesett ikke ser ut til å forstå er at barn ikke evner å sette grenser for segselv og det er den voksne sitt ansvar i å gjøre dette for barnet. Er barn kan også ha lyst til å hoppe i fallskjerm eller sette seg i en gummibåt for å seile jorda rundt. Problemet er at barnet har ikke overblikk nok til å forutse eller forstå den totale rekkevidden av handlingene sine.

Tilbake til Tjomlid sitt argument så finnes det også barn som har blitt slått og utsatt for vold i hjemmet. Dette har barna normalisert og antatt at var greit. Fordi sånn er barn; de er tilpasningsdyktige. Men når disse barna møter andre barn som lever i vold-løse hjem blir det et realitetssjokk fordi det finnes da en «alternativ virkelighet» utenfor deres verden, som åpenlyst (for de fleste) - er langt bedre enn den verden de selv operer i, med trusler, frykt og vold. Dermed blir nok byrden tyngre å bære, når man innser hva man egentlig har blitt utsatt for. 

Sånn kan det også være for barn utsatt for incest og overgrep; realiseringen over hvor avvikende og unormal deres barndom har vært, vil såklart forsterke skammen og ubehaget med det de har opplevd. Det betyr dog ikke at overgrepet var greit frem til barnet ble tatt ut av uvitenheten og opplyst.

Og for ordens skyld; barn er Intelektuelle små fantastiske vesener. De vet ofte langt bedre enn hva man tror. Men når det gjelder seksualitet er det ikke noe voksne skal føre an for et barn, eller motivere et barn til å gjøre sammen med den voksne. Da er det den voksne som må veilede barnet i grensesetting, og intimetssoner. 

Anonymkode: 4b694...885

Ups, kom borti anonymknappen, beklager. Dette er altså mitt innlegg :) 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 minutter siden, veggteppe skrev:

Ups, kom borti anonymknappen, beklager. Dette er altså mitt innlegg :) 

Da svarer jeg deg :) 

Er enig i det du skriver. Den siste setningen din, "da er det den voksne som må veilede barnet i grensesetting, og intimetssoner", det er dette som er essensielt viktig når det kommer til mye her i livet.

Men så jævlig trist når den voksne ikke har antenner som sier stopp i tide! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...