Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk for en tid tilbake en selger på døra som skulle selge Telenor produkter. Jeg sa ja takk til noe og krysset av på det jeg skulle ha.
Jeg oppdaget ikke problemet til å begynne med, men etter noen regninger oppdaget jeg at jeg betalte noen hundrelapper for mye. Jeg tok det opp med Telenor men de påstod at de jg fikk det jeg hadde bestilt. Det kunne de se på min bestilling sa de. Pga et annet problem har jeg begynt å ta vare på slike dørsalg dokumenter og jeg fant frem kopi av bestillingen og sendte den til Telenor. Jeg fulgte opp med en telefon til Telenor. De påstod de ikke kunne forstå at mitt dokument var riktig. Jeg fikk aldri en unskyldning men prisen ble rettet ved neste regning.

Nå har jeg oppdaget at jeg har en skyhøy internett regning (25% - 30% høyere enn ALLE andre jeg sjekket).
Da jeg ringte Telenor sa de at de ikke kunne konkurrere. Mitt spørsval ble da hvordan andre som benyttet Telenors sine linjer faktisk hadde bedre pris, men det kunne de ikke svare på.

Jeg ser at NextGenTel er et Telenor firma og jeg vil derfor ikke benytte dem med den erfaringen jeg har med Telenor konsernet. Hos oss benyttes GET som TV leverandør og de kan jeg bruke uten at Telenor får mer penger.
Finnes det andre alternativer for å unngå Telenor ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes som om jeg tok feil mht eier av NextGenTel. Dette er et firma eid av Telio og ikke et Telenor firma og derfor HELT andre priser og ikke minst en helt annen måte å behandle eksisterende kunder på.
Om det er korrekt at de ikke er eid av Telenor blir det ny Internet leverandør. Jeg gleder meg som et barn :bolledeig:
Nå er det bare å få informert alle bekjente om nye mail adresse så er det klart for å kutte ut Telenor for alltid !!!

AnonymBruker
Skrevet

Syntes Telenor er helt ålreit med tanke på priser og kundeservice, selv om de riktignok som regel ikke kan tilby de beste prisene. Sikker på at det ikke har vært en tredjeparts leverandør som selger produkter/tjenester inn i Telenors nett/portefølge? Vi har det f. eks. på jobben, og det er egentlig bare mer styr og litt høyere priser med en mellommann mellom oss som kunde og Telenor som faktisk utøfrer tjenestene vi har bestilt på jobb. 

Anonymkode: aa72d...c81

Skrevet
8 timer siden, Far til 2 skrev:

Det synes som om jeg tok feil mht eier av NextGenTel. Dette er et firma eid av Telio og ikke et Telenor firma og derfor HELT andre priser og ikke minst en helt annen måte å behandle eksisterende kunder på.
Om det er korrekt at de ikke er eid av Telenor blir det ny Internet leverandør. Jeg gleder meg som et barn :bolledeig:
Nå er det bare å få informert alle bekjente om nye mail adresse så er det klart for å kutte ut Telenor for alltid !!!

Ikke rop for høyt av glede over muligheten for Nextgentel 😛 Jeg hadde heller tatt Get med glede, enn å måtte ha NGT en gang til 😛 Det er en grunn til at de i mange år er kjent for å ha dårlig kundeservice, for å si det sånn 😛 Fungerer det, er det knall - men min erfaring er at dukker det opp trøbbel, så er det ikke slutt på å måtte ta kontakt med kundeservice

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Far til 2 said:

Bytt heller til Gmail el., så slipper du å bytte epostadresse hver gang du bytter internettleverandør.

Anonymkode: 58ad1...884

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt heller til Gmail el., så slipper du å bytte epostadresse hver gang du bytter internettleverandør.

Anonymkode: 58ad1...884

Er ikke sikkert TS trenger å bytte e-post adresse selv om hun bytter levrandør. Jeg bor i borettslag og for noen få år siden gikk vik (styrets beslutning) vekk fra Canal digital som er telenoreid og over til altibox. Både på TV og internett. Fikk alikevel beholde min online adresse.

Skrevet

a) Svindel i forhold til bestilling.
Problemet som Telenor har laget er i utgangspunktet basert på deres påstand om at jeg hadde bestilt noe jeg ikke hadde bestilt og hardnakket påstod at de hadde dokumentasjon på det. Da jeg oversendte dokumentasjon på at jeg faktisk ikke hadde bestilt det fikk jeg ikke en unskyldning engang. Men jeg fikk lavere pris i 1/2 år og dermed fikk jeg tilbake 20% av det jeg hadde betalt for mye, men de satt likevel igjen med mange tusen kroner som de aldri betalte tilbake.

b) Høyere priser enn alle andre norske leverandører til privatmarkedet.
Dette har naturligvis skapt en kritisk holdning. Når jeg tok en titt på regningen synes jeg den var høy og oppdaget med et raskt søk på nettet at de er 25%-30% dyrere enn alle de andre jeg sjekket. De er med andre ord det som sannsynligvis er Norges dyreste ISP samtidig som de overfakturerer ved å påstå at jeg bestilte mer enn jeg gjorde.

c) Svindel mhp redusert avgift etter at nettet kollapset lokalt.
I tillegg til dette ser jeg nå at de har en klausul på sin nettside som sier at en skal få 50% redusert avgift den måneden det har vært problemer. De 6 siste månedene har de hatt 2 feil som har gjort at jeg måtte til Telia for å kjøpe SIM kort med flere GB fordi de brukte flere døgn på den første reparasjonen og ca 1 døgn på den andre.
Men jeg fikk ingen prisreduksjon slik de påstår jeg skulle fått.

Ingen tvil om at jeg bytter, og forstår hvorfor andre i området også har kuttet Telenor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...