AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Jeg har sterk angst, og tar noen dager Sobril. Jeg har 10 mg tabl tilgjengelig. Disse kan jeg ta ved behov, jeg får nøye oppfølging fra fastlegen. Nå leser jeg mye om avhengighet og abstinenser. Jeg tar altså ikke Sobril fast/hver dag, kanskje 1-2 i uken, men kan også gå 2 uker mellom hver tabelett. Jeg tar kun når jeg skal noe, eller må møte opp på noe. Om jeg tar nå i formiddag, siden jeg er veldig urolig i dag, vil jeg da få abstinenser i kveld el i mrg? Jeg har aldri tenkt over dette før, så jeg har ikke lagt merke til hvordan jeg reagerer selv. Er det noen her som kan fortelle om sine erfaringer? Anonymkode: 2eecf...1f7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Avhengig het kommer hvis du bruket de i hver dag i noen uker. Ikke hvis du bruker de en til to dager i uken. Abstinenser er da ikke normalt å få. Selv får jeg litt "hangover" Anonymkode: 4508f...c51 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Det går nok helt bra. Ikke bekymre deg for det. Og få angst for angsten er en ond sirkel. Men det skal uansett godt gjøres å få abstinenser når du tar såpass ekstremt lite medisin, og veldig liten mengde. Så du kan trygt ta, ja. Anonymkode: 3e234...d1c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Jeg tok sobril en liten periode, men bare ved behov. Opplevde aldri noe form for abstinenser selv om jeg bare tok en. Jeg tror du lettere blir avhengig hvis dette er noe man tar flere ganger til dagen, ikke bare et par ganger i uken. Anonymkode: ecc9b...625
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Avhengig het kommer hvis du bruket de i hver dag i noen uker. Ikke hvis du bruker de en til to dager i uken. Abstinenser er da ikke normalt å få. Selv får jeg litt "hangover" Anonymkode: 4508f...c51 Hangover av 10mg sobril? Anonymkode: 3e234...d1c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 Du må bruke medisinen fast hver eneste dag over tid for å bli avhengig forbruket du beskriver tilsier ingen fare for avhengighet/tilvenning. Anonymkode: cf770...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 Det at du blir urolig kan være en form for ubevisste psykiske abstinenser, fordi hodet vet at dersom den får sobril så blir alt bra igjen. Jeg har selv opplevd at kroppen reagerer sterkere på noe som gir meg angst, og dermed gir meg en "unnskyldning" til å ta sobril... Anonymkode: 68dfb...f45 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avhengig het kommer hvis du bruket de i hver dag i noen uker. Ikke hvis du bruker de en til to dager i uken. Abstinenser er da ikke normalt å få. Selv får jeg litt "hangover" Anonymkode: 4508f...c51 Takk for svar🌼 Anonymkode: 2eecf...1f7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går nok helt bra. Ikke bekymre deg for det. Og få angst for angsten er en ond sirkel. Men det skal uansett godt gjøres å få abstinenser når du tar såpass ekstremt lite medisin, og veldig liten mengde. Så du kan trygt ta, ja. Anonymkode: 3e234...d1c Angst for angsten er virkelig noe jeg sliter med... går liksom å venter på neste panikkanfall. Takk for svar🌸 Anonymkode: 2eecf...1f7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hangover av 10mg sobril? Anonymkode: 3e234...d1c jupp, er sliten i hode når virkiningen går over. Absolutt ikke uvanlig, da hode jo får litt ro på medisinen og kjøret begynner igjen blir i såfall jeg ullen Anonymkode: 4508f...c51
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok sobril en liten periode, men bare ved behov. Opplevde aldri noe form for abstinenser selv om jeg bare tok en. Jeg tror du lettere blir avhengig hvis dette er noe man tar flere ganger til dagen, ikke bare et par ganger i uken. Anonymkode: ecc9b...625 Takk for svar 🌹 Anonymkode: 2eecf...1f7
MannOslo1984 Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sterk angst, og tar noen dager Sobril. Jeg har 10 mg tabl tilgjengelig. Disse kan jeg ta ved behov, jeg får nøye oppfølging fra fastlegen. Nå leser jeg mye om avhengighet og abstinenser. Jeg tar altså ikke Sobril fast/hver dag, kanskje 1-2 i uken, men kan også gå 2 uker mellom hver tabelett. Jeg tar kun når jeg skal noe, eller må møte opp på noe. Om jeg tar nå i formiddag, siden jeg er veldig urolig i dag, vil jeg da få abstinenser i kveld el i mrg? Jeg har aldri tenkt over dette før, så jeg har ikke lagt merke til hvordan jeg reagerer selv. Er det noen her som kan fortelle om sine erfaringer? Anonymkode: 2eecf...1f7 Sobril er noe dritt. Man blir avhengig og må ha noe sterkere hele tiden. Tilslutt er man narkoman og må kjøpe illegalt fordi legen ikke vil skrive ut. Slutt med faenskapet. Be legen gi deg noe annet.
DominantHr Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sterk angst, og tar noen dager Sobril. Jeg har 10 mg tabl tilgjengelig. Disse kan jeg ta ved behov, jeg får nøye oppfølging fra fastlegen. Nå leser jeg mye om avhengighet og abstinenser. Jeg tar altså ikke Sobril fast/hver dag, kanskje 1-2 i uken, men kan også gå 2 uker mellom hver tabelett. Jeg tar kun når jeg skal noe, eller må møte opp på noe. Om jeg tar nå i formiddag, siden jeg er veldig urolig i dag, vil jeg da få abstinenser i kveld el i mrg? Jeg har aldri tenkt over dette før, så jeg har ikke lagt merke til hvordan jeg reagerer selv. Er det noen her som kan fortelle om sine erfaringer? Anonymkode: 2eecf...1f7 Du kan slappe helt av. Det konsumet du har kan du opprettholde hele livet uten at du får eller utvikler noen form for avhengighet eller vil oppleve abstinens.
DominantHr Skrevet 9. juli 2018 #14 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, MannOslo1984 skrev: Sobril er noe dritt. Man blir avhengig og må ha noe sterkere hele tiden. Tilslutt er man narkoman og må kjøpe illegalt fordi legen ikke vil skrive ut. Slutt med faenskapet. Be legen gi deg noe annet. Dette er fullstendig inkompetent, og MannOslo1984 har ingen innsikt. Oxazepam (Sobril) er et meget fint hjelpemiddel for mennesker med angst. Som alle medikamenter må det imidlertid brukes med forstand. 2
MannOslo1984 Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 30 minutter siden, DominantHr skrev: Dette er fullstendig inkompetent, og MannOslo1984 har ingen innsikt. Oxazepam (Sobril) er et meget fint hjelpemiddel for mennesker med angst. Som alle medikamenter må det imidlertid brukes med forstand. Haha. Og du er psykiater som skal preike om kompetanse og innsikt? Like fint som de amerikanske legene snakket om Valium da det kom ut? Kom ned fra din høye hest enn å gi råd her. Ikke begi deg som doktor her, det har du ingen rett til på KG. Som ieg skrev bør hun gå til sin lege og få et annet preparat som er mindre vanedannende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå