Gå til innhold

Dere som sliter med angst, depresjon, utmattelse osv...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... har dere gått på mye antibiotika opp igjennom årene?.

Har googlet litt om dette. 

Sliter selv med utmattelse, angst, depresjon, vekt oppgang osv. Har også vært en del syk opp igjennom årene og gått på MYE antibiotika kurer (Alt for mange). Slitt mye med hovne mandler Og UVI. 

Antibiotika tar jo knekken på de gode bakteriene og. Det sies at magen er linket til hjernen. Tenkte nå å supplere med de gode bakteriene ( probiotika ). Det er flere probiotika så jeg har bestilt litt forskjellige typer og tenkte å ta en litt høyere dose for 3 mnd for å se om jeg merker bedring, samt prøve ut fermetering av mat. 

Noen som har prøvd dette og merket bedring? 

Anonymkode: 49a05...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt annet, men min samboer har fått merke veldig på kroppen at hva man putter i seg har mye å si for depresjon og angst. Når han har hatt perioder der han spiste dårlig er han dårligere også, mens nå nå vi spiser vegansk er han som en helt annen fyr. Jeg har kun sett han ordentlig deppa en gang siden vi skiftet kost (3 uker siden) og det var når katten vår døde. Dette er til tross for at han har ødelagt ryggen og ikke kan trene eller bevege seg så mye (tidligere har det gjort at jeg omtrent ikke kan snakke med han i perioder).

Så jeg er bombesikker på at det ligger noe i det man får i seg. Nå mener jeg ikke du skal skifte til vegansk om du ikke vil, men tenk på hva du putter i kroppen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Inwe skrev:

Litt annet, men min samboer har fått merke veldig på kroppen at hva man putter i seg har mye å si for depresjon og angst. Når han har hatt perioder der han spiste dårlig er han dårligere også, mens nå nå vi spiser vegansk er han som en helt annen fyr. Jeg har kun sett han ordentlig deppa en gang siden vi skiftet kost (3 uker siden) og det var når katten vår døde. Dette er til tross for at han har ødelagt ryggen og ikke kan trene eller bevege seg så mye (tidligere har det gjort at jeg omtrent ikke kan snakke med han i perioder).

Så jeg er bombesikker på at det ligger noe i det man får i seg. Nå mener jeg ikke du skal skifte til vegansk om du ikke vil, men tenk på hva du putter i kroppen.

Så bra å høre at det går bedre med mannen din. Jeg tar all sånn nyttig info med meg 😊

Skrevet

Jeg har hatt både depresjoner og angst, og vært utmattet som følge av sterke påkjenninger. Men jeg har ikke gått noe særlig på antibiotika opp gjennom livet. 

Jeg setter det hele i sammenheng med alt som har skjedd og reaksjoner på det. Ble helt bra igjen uten medisinering. 

AnonymBruker
Skrevet

Forskning tyder stadig mer på at inflammasjon i kroppen og/ eller mageproblemer kan føre til depresjon og angst. Derfor er det urovekkende at stadig flere får antidep, for om du er syk i kroppen kan ikke antidep kurere deg, det kan i verste fall gjøre deg sykere. Men dette er fortsatt er relativt nytt område, og det vil ta tid før det blir allmennkunnskap hos leger. 

Siden vegansk ble nevnt, det er ihvertfall en enkel måte å kutte ut mange av de produktene som er dårlig for oss, som pølser, kjøttdeig, posemat, mye godterier osv. Man spiser også mer av de gode mattypene som grønnsaker, bær (mye antioksidanter), linser og bønner. 

om dere er interessert i å lære mer om det, kan dere søke på neuroimmunology som er et fagfelt der de forsøker finne ut mer av denne koblingen. 

Anonymkode: 9de5c...fe6

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskning tyder stadig mer på at inflammasjon i kroppen og/ eller mageproblemer kan føre til depresjon og angst. Derfor er det urovekkende at stadig flere får antidep, for om du er syk i kroppen kan ikke antidep kurere deg, det kan i verste fall gjøre deg sykere. Men dette er fortsatt er relativt nytt område, og det vil ta tid før det blir allmennkunnskap hos leger. 

Siden vegansk ble nevnt, det er ihvertfall en enkel måte å kutte ut mange av de produktene som er dårlig for oss, som pølser, kjøttdeig, posemat, mye godterier osv. Man spiser også mer av de gode mattypene som grønnsaker, bær (mye antioksidanter), linser og bønner. 

om dere er interessert i å lære mer om det, kan dere søke på neuroimmunology som er et fagfelt der de forsøker finne ut mer av denne koblingen. 

Anonymkode: 9de5c...fe6

Takk for god informasjon og tips 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...