Gå til innhold

Tror kollega liker meg -- hvordan "stanse det"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror en på jobben liker meg. Han har ikke direkte sagt det, men han har gjentatte ganger spurt om jeg har kjæreste og sirkulerer mye rundt meg på jobb og kontakter meg til stadighet for småtteri på melding utenom arbeidstid.

Jeg er ikke interessert i ham tilbake og vil aller helst unngå å blande kjærlighetsliv inn i jobben. Jeg ønsker derfor ikke å gå ut med ham hvis han en dag skal spørre, og samtidig gruer jeg for at det kan bli pinlig å omgås ham i etterkant hvis han spør og jeg avviser.

Derfor lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem for å vise at jeg ikke er interessert i ham tilbake. Aller helst ønsker jeg at dette kan komme så tydelig fram at han aldri kommer til det punktet der han eventuelt ber meg ut (hvis jeg har rett i mine antakelser om at han er interessert i meg). Jeg har frem til nå latet som ingenting og bevisst ikke "fanget opp" og reagert på tonen hans.

Anonymkode: d2701...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær helt nøytral til ham. Profesjonelt hyggelig, men ikke smil eller tull med ham. Hvis han begynner å ta på deg, f.eks legge hånden på skulderen eller ryggen (prøver å krympe intimitetsavstanden) så trekk deg unna, kan også si Ikke gjør sånn. Da opprettholder du profesjonell distanse. Om han likevel skulle spørre, så takker du bare nei uten noe mer. Du kan eventuelt legge til at du ikke ønsker å involvere deg med noen på jobben.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke svar på henvendelser utenom arbeidstid, om du ikke har en type jobb der du må være tilgjengelig på fritida.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror en på jobben liker meg. Han har ikke direkte sagt det, men han har gjentatte ganger spurt om jeg har kjæreste og sirkulerer mye rundt meg på jobb og kontakter meg til stadighet for småtteri på melding utenom arbeidstid.

Si at du dater noen da, om du ikke vil være brutalt ærlig.

Anonymkode: bee18...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt: si at du dater noen. Ta det tilfeldig opp ved første anledning. 

Anonymkode: 8b375...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sørg for å nevne i "tilfeldige" sammenhenger at du har kjæreste eller skal på date. 

F.eks noen spør deg hva du gjorde i helga, du svarer så han hører at du var på date med en fyr du liker skikkelig godt/slappet av med kjæresten din. 

Eller du nevner til han midt i en annen setning når arbeidsdagen er over og du pakker tingene dine at "jeg har litt dårlig tid i dag/er i godt humør i dag for skal treffe en fyr jeg liker/skal møte kjæresten min på flytoget klokka xx" 

Spør han deg om f eks tanker eller preferanser, f eks hvordan mat som er godt å spise eller at han har vært å handla seg nye klær så trekk frem "jeg og kjøresten min pleier å spise thaimat, det er godt"/"åja det jeg og typen var også ute å shoppa her om dagen".

Bare putt inn en annen mann i masse setninger som fremstår tilfeldig. Ikke i hver setning såklart men med jevne mellomrom der du fortsetter setningen som normalt så han får inntrykk av at det er helt naturlig for deg å nevne og at du dermed ergo ikke er interessert i han eller tilgjengelig for han. 

Du kan også si ting som "du er en kul venn, litt som en bror" eller "du burde finne deg en dame på treningen din da :)" eller lignende så han skjønner at han ikke er aktuell for deg på den måten. 

Anonymkode: f037b...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, godfisk skrev:

Og ikke svar på henvendelser utenom arbeidstid, om du ikke har en type jobb der du må være tilgjengelig på fritida.

Og dette ja. Fas ut kontakt på fritida. Slett fra snap og nevn at du ikke gidder å være på snapchat lenger og slutt å fôr på samtalene han prøver å innlede på facebook. Det er lov å ignorere

Anonymkode: f037b...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...