Gå til innhold

Sjekketips og -triks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Singel etter et 7 år langt forhold, og har egentlig aldri datet eller sjekket opp noen. 

Er det noen som har tips til hvordan man kan innlede en samtale med fremmede når man er ute på byen?

Andre gode sjekketips?

Hva fanger menns oppmerksomhet, hva synes dere gjør en jente interessant?

Anonymkode: 57d7f...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste en gang en bok der jeg lærte at det er lurt å ha på seg noe uvanlig som noen kan kommentere når man går på byen, det gir dem en anledning til å starte en samtale. Eneste jeg har fått med meg.

Anonymkode: e3b8a...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en gang en bok der jeg lærte at det er lurt å ha på seg noe uvanlig som noen kan kommentere når man går på byen, det gir dem en anledning til å starte en samtale. Eneste jeg har fått med meg.

Anonymkode: e3b8a...fc7

De fleste tenker bare at der er en raring/særing, da, og ikke noe mere. Så ikke akuratt at "oi det var et spennende klesplagg/hatt/pin/t skjorte med skrift, den personen skal jeg komme i prat med!"

Men det er jo typiske raringer og særinger som tror at sånne "the game" tips funker også da. 

Anonymkode: d27bc...fee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste tenker bare at der er en raring/særing, da, og ikke noe mere. Så ikke akuratt at "oi det var et spennende klesplagg/hatt/pin/t skjorte med skrift, den personen skal jeg komme i prat med!"

Men det er jo typiske raringer og særinger som tror at sånne "the game" tips funker også da. 

Anonymkode: d27bc...fee

Vel, jeg så en mann med skjørt på et utested for noen år siden og tok kontakte med han pga det, så det funket for han. Hadde aldri tørt å snakke med han om han ikke hadde det klesplagget. Men jeg har ikke prøvd det selv.

Anonymkode: e3b8a...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg så en mann med skjørt på et utested for noen år siden og tok kontakte med han pga det, så det funket for han. Hadde aldri tørt å snakke med han om han ikke hadde det klesplagget. Men jeg har ikke prøvd det selv.

Anonymkode: e3b8a...fc7

Kontakt som en lættis venn å prate fylletull med da? Tror ikke mange får romantisk eller seksuell interesse for noen med sære klesvalg de åpenbart har tatt på seg for å få oppmerksomhet 

Anonymkode: d27bc...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du identifisere sjekkeareaner som fins. 

Byen:

+ Det er forventet med sjekking fra begge parter. Du har ''Lov'' til å være ''på''.

- Konkurranse fra andre gutter, og jenter som ofte blir sjekket opp, så du må skille deg ut.

Nettdating:

+ Har du bra profil: gull!

- Har du dårlig profil: vent til du har bra profil.

Dagtid:

+ Det er romantisk: det er mer romantisk for en jente å bare ''treffe på mr. right tilfeldigvis på bokhandelen, vs. at deres første møte var kl. 03:00 på fylla''. Det er modig = positivt. Det er ingen konkurranse fra andre gutter, og du kan få til instantdate hvis dere begge har en et par minutter til overs.

Her pleier jeg å åpne indirekte, for så å gå mer ærlig inn på intensjonen min. Jeg pleier ofte å åpne jenter som går sakte, eller sitter åpenbart alene. Jenter som sitter utenfor Nationaltheatret (som er definisjonen på møteplass for dates) går jeg ikke bort til, men jenter som handler alene, går alene, sitter alene, de kan jeg gå bort til.

- Det er sosialt rart. Gjør du det ''feil'' blir du creep. Hun har mindre lov til å bli sjekket opp på dagtid, da det er utenfor samfunnets forventninger (spesielt i Norge). Folk har ofte ærend. Jenter går ut for å treffe venninner, familie eller kjæresten sin. Ingen jenter går ut og tenker: nå skal jeg gå opp og ned Karl Johan og vente på å bli daygamet.

Hvis ikke har du den klassiske varianten der du er offer for tilfeldigheter, og finner bare en via venner/interesser.

Jeg personlig går ut på byen hver fredag og lørdag. Når jeg studerer går jeg ut studenttorsdager også, og hvis en fra gjengen min skal ut på søndag, går vi ut da, men det skjer ikke altfor ofte.

Utenom det går jeg ikke aktivt ut for å dagtidssjekke, men jeg gjør det mellom ærend. Hvis jeg skal ha noe på storsenteret, så går jeg heller til senteret og prater med folk på veien, fremfor å gå ut KUN med intensjon om dagtid.

Foruten at studier og trening tar tid i livet mitt, fokuserer jeg også mye på å legge nettdates til tider som passer MEG best. På den måten får du fylt livet ditt med ganske mange gjøremål relatert til å lære seg å bli bedre sosialt. Og det å jobbe for å bli bedre sosialt er det ikke mange som prøver på; de er ''fornøyd'' på status-quo, så bra du prøver!

Anonymkode: 74d51...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som fanger menns oppmerksomhet på byen er et tiltrekkende utseende. 

Dra helst ut med to andre jenter. Er dere to, må en som evt. sjekker deg opp underholde begge to, eller ha en kamerat som også er interessert i din venninne. Er dere en veldig stor gjeng er det vanskelig å bryte inn.

Det krever litt å gå bort til en jente, så det hjelper med åpent kroppsspråk, et smil om munnen osv.

Anonymkode: dc800...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...