AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Del Skrevet 8. juli 2018 Hei! Litt sånn bakgrunnsinfo først: Da vi skal totalrestaurere stue og kjøkken stresser vi veldig med å få ferdig kjellerstuen til entreprenørene kommer. Dette for at vi skal ha et oppholdsrom mens de arbeider i 2 mnd. Pga litt fuktutslag må vi ha panelvegg på den ene veggen (fordi det er pustende). Resten av rommet legger vi «walls to paint». Hater i utgangspunktet panel, derfor trenger jeg tips. Mannen har selvfølgelig lagt stenderverket slik at vi må ha liggende panel (enda verre estetisk spør du meg, men...) Vi har også valgt å ha betongtak (grått industrielt preg). Vi skal ha lysegrått laminatgulv.. Lite dagslys i rommet. Spørsmålene blir følgende: - Jeg tenker fagen softmint på veggene bortsett fra panelveggen. På panelveggen tenker jeg kanskje å beise i grått, slik at trestrukturen kommer litt frem. Tenker kanskje å kjøpe en taklampe ala Kartell fly i samme fargenyanse som softmint. Tror dere det blir finest med beiset panel eller bør jeg male alt i samme farge, altså softmint? Redd det blir sånn 90-talls look på det dersom jeg maler alt, særlig når det er liggende panel. Blir veldig takknemlig for innspill Anonymkode: e24ad...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 9. juli 2018 #2 Del Skrevet 9. juli 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Litt sånn bakgrunnsinfo først: Da vi skal totalrestaurere stue og kjøkken stresser vi veldig med å få ferdig kjellerstuen til entreprenørene kommer. Dette for at vi skal ha et oppholdsrom mens de arbeider i 2 mnd. Pga litt fuktutslag må vi ha panelvegg på den ene veggen (fordi det er pustende). Resten av rommet legger vi «walls to paint». Hater i utgangspunktet panel, derfor trenger jeg tips. Mannen har selvfølgelig lagt stenderverket slik at vi må ha liggende panel (enda verre estetisk spør du meg, men...) Vi har også valgt å ha betongtak (grått industrielt preg). Vi skal ha lysegrått laminatgulv.. Lite dagslys i rommet. Spørsmålene blir følgende: - Jeg tenker fagen softmint på veggene bortsett fra panelveggen. På panelveggen tenker jeg kanskje å beise i grått, slik at trestrukturen kommer litt frem. Tenker kanskje å kjøpe en taklampe ala Kartell fly i samme fargenyanse som softmint. Tror dere det blir finest med beiset panel eller bør jeg male alt i samme farge, altså softmint? Redd det blir sånn 90-talls look på det dersom jeg maler alt, særlig når det er liggende panel. Blir veldig takknemlig for innspill Anonymkode: e24ad...762 Tenker beiset panel kan være fint som du beskriver Selv har jeg en kombinasjon av panel og gipsvegger og synes faktisk at panelet gir litt liv til rommet, var veldig skeptisk i starten... Har malt alle veggene i samme farge. Men, gå for stående? Men er ikke dette i kjellerstua? Er vel ikke såå ofte der kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Del Skrevet 9. juli 2018 Hei! TS her. Stående panel er dessverre utelukket da vi har knapp med tid for å gjøre om, og stenderverket er allerede lagt slik. Men sant som du sier (og glad du minnet meg på det). Er jo ikke så ofte vi bruker kjellerstua heller😊 Det jeg er bittelitt skeptisk til er panel mot betongtak. Om det blir too much Anonymkode: e24ad...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå