Gå til innhold

Trenger råd ift maling i kjellerstue.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt sånn bakgrunnsinfo først:

Da vi skal totalrestaurere stue og kjøkken stresser vi veldig med å få ferdig kjellerstuen til entreprenørene kommer. Dette for at vi skal ha et oppholdsrom mens de arbeider i 2 mnd.

Pga litt fuktutslag må vi ha panelvegg på den ene veggen (fordi det er pustende). Resten av rommet legger vi «walls to paint». Hater i utgangspunktet panel, derfor trenger jeg tips. Mannen har selvfølgelig lagt stenderverket slik at vi må ha liggende panel (enda verre estetisk spør du meg, men...) Vi har også valgt å ha betongtak (grått industrielt preg). Vi skal ha lysegrått laminatgulv.. Lite dagslys i rommet.

Spørsmålene blir følgende:

- Jeg tenker fagen softmint på veggene bortsett fra panelveggen. På panelveggen tenker jeg kanskje å beise i grått, slik at trestrukturen kommer litt frem. Tenker kanskje å kjøpe en taklampe ala Kartell fly i samme fargenyanse som softmint.

Tror dere det blir finest med beiset panel eller bør jeg male alt i samme farge, altså softmint? Redd det blir sånn 90-talls look på det dersom jeg maler alt, særlig når det er liggende panel.

Blir veldig takknemlig for innspill

Anonymkode: e24ad...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Litt sånn bakgrunnsinfo først:

Da vi skal totalrestaurere stue og kjøkken stresser vi veldig med å få ferdig kjellerstuen til entreprenørene kommer. Dette for at vi skal ha et oppholdsrom mens de arbeider i 2 mnd.

Pga litt fuktutslag må vi ha panelvegg på den ene veggen (fordi det er pustende). Resten av rommet legger vi «walls to paint». Hater i utgangspunktet panel, derfor trenger jeg tips. Mannen har selvfølgelig lagt stenderverket slik at vi må ha liggende panel (enda verre estetisk spør du meg, men...) Vi har også valgt å ha betongtak (grått industrielt preg). Vi skal ha lysegrått laminatgulv.. Lite dagslys i rommet.

Spørsmålene blir følgende:

- Jeg tenker fagen softmint på veggene bortsett fra panelveggen. På panelveggen tenker jeg kanskje å beise i grått, slik at trestrukturen kommer litt frem. Tenker kanskje å kjøpe en taklampe ala Kartell fly i samme fargenyanse som softmint.

Tror dere det blir finest med beiset panel eller bør jeg male alt i samme farge, altså softmint? Redd det blir sånn 90-talls look på det dersom jeg maler alt, særlig når det er liggende panel.

Blir veldig takknemlig for innspill

Anonymkode: e24ad...762

Tenker beiset panel kan være fint som du beskriver :)  Selv har jeg en kombinasjon av panel og gipsvegger og synes faktisk at panelet gir litt liv til rommet, var veldig skeptisk i starten... Har malt alle veggene i samme farge.

Men, gå for stående? Men er ikke dette i kjellerstua? Er vel ikke såå ofte der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! TS her. Stående panel er dessverre utelukket da vi har knapp med tid for å gjøre om, og stenderverket er allerede lagt slik. Men sant som du sier (og glad du minnet meg på det). Er jo ikke så ofte vi bruker kjellerstua heller😊

Det jeg er bittelitt skeptisk til er panel mot betongtak. Om det blir too much

Anonymkode: e24ad...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...