Gå til innhold

Trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en vennine jeg har kjent en stund nå. Vi har egentlig veldig god kjemi ilag, finner på noe av og til og snakker en del sammen om hverdagslige ting og problemer vi møter i hverdagen / privatlivet som vi ikke har lyst til å dele med alle. 

Nå i det siste har jeg merket at jeg begynner å bli mer interessert i henne, men har ikke sagt eller gjort noe for å få det frem. Hun sier hun liker singellivet og har det egentlig veldig bra sånn. Jeg har prøvd å ha litt mindre kontakt med henne for å se om hun har «savnet» meg, føler jeg må ta initiativ hele tiden for å finne på noe sammen, og når vi finner på noe så har vi det utrolig arti. 

Jeg vil ikke virke for pågående, masete og alt det der, samtidig vil jeg følge hun opp med å vere en god venn, samtalepartner og en hun kan betro seg til i alle situasjoner. Har blant annet lyst til å ta henne med ut å spise, men virker som hun viker litt unna da hun virker redd for å gå inn i noe mer serriøst. 

Noen råd om hvordan jeg kan gå frem? Vere direkte eller gå litt rundt grøten for å se hva hun innerst inne vil?

 

Anonymkode: 01ad2...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres dessverre ut som du har gått i vennefella her, og der risikerer du å være lenge. Har du noen som helst informasjon om hun dater noen overhodet? Hvis så har du i hvertfall svaret ditt, da er du bare en venn for henne. Uansett så bør ta opp følelsene dine med henne og få en ærlig tilbakemelding. Best case er hun interessert og da går det antageligvis fort framover. Men det høres ikke slik ut i forhold til hva du skriver.

Dessverre vil jo et vanlig vennskap antageligvis bli vanskelig for dere begge etter du er ærlig om dette, men jeg anbefaler likevel at du finner ut av det. Livet er for kort til å "vente" på at jenter som ikke er interesserte skal bli det. Hun kommer til å finne seg kjærester, ONS, elskere, og som venn forventes du å stille opp når ting er litt kjipt. Det ender ofte med bitterhet over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kreator skrev:

Høres dessverre ut som du har gått i vennefella her, og der risikerer du å være lenge. Har du noen som helst informasjon om hun dater noen overhodet? Hvis så har du i hvertfall svaret ditt, da er du bare en venn for henne. Uansett så bør ta opp følelsene dine med henne og få en ærlig tilbakemelding. Best case er hun interessert og da går det antageligvis fort framover. Men det høres ikke slik ut i forhold til hva du skriver.

Dessverre vil jo et vanlig vennskap antageligvis bli vanskelig for dere begge etter du er ærlig om dette, men jeg anbefaler likevel at du finner ut av det. Livet er for kort til å "vente" på at jenter som ikke er interesserte skal bli det. Hun kommer til å finne seg kjærester, ONS, elskere, og som venn forventes du å stille opp når ting er litt kjipt. Det ender ofte med bitterhet over tid.

Takk for svar 🙂

Anonymkode: 01ad2...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste riktige og beste å gjøre er å fortelle hun at du er interessert i hun på den måten. Det kan hun jo ikke gjette. Jenter trives med å ha guttevenner og tolker ikke vennskapelige ting som flørt bare fordi det kommer fra motsatt kjønn. 

Om du vil fortsette å omgås henne må du si det som det er ; "Du.. Jeg syntes du er en skikkelig søt og sjarmerende jente, jeg har begynt å like deg etter vi har hengt en del sammen. Kanskje det er helt skivebom å spørre, men kunne du tenkt deg å bli med på en ordentlig date en dag for å bli kjent på den måten?" 

Sier hun ja er det jackpot for deg.

Sier hun nei har du fortsatt fått noe positivt ut av å være åpen for da vet du at hun ikke ser på deg på den måten og slipper å lure, og du kan kutte følelsene og forhåpningene dine for henne som kan bli smertefullt i lengden når hun begynner å behandle deg som en venninde å snakke om andre menn hun liker og har pult, eller får kjæreste og du fortsatt egentlig trodde du kunne få henne om du bare var venn med hun lenge nok. 

Hvis du ikke sier det til henne, og fortsetter å henge med hun så setter du dermed deg selv i en veldig dårlig posisjon, og også henne, fordi det blir et falskt vennskap der hun betror seg til deg som venn mens du egentlig bare håper på noe mer med hun. Dette er slik noen festvoldtekter skjer, jenta stoler på sin kompis til å passe på henne men kompisen tror at hun vil noe mer siden han har mistolket signalene hennes til å være flørt når vennskapet er så nært, mens hun bare ser det vennskapelig, men allikevel begynner gutten å klå og kysse på henne når hun har sovnet på sofaen hans. Ja nå dro jeg det litt ut da, men jeg har selv blitt skikkelig skuffa og følt meg lurt av gutter jeg trodde var kompiser når de først etter flere år sa at de egentlig likte meg. Da har det ødelagt vennskapet siden de har utnytta meg så lenge. Om man faktisk er åpen med en gang man merker man blir interessert på den måten så vet begge hvor den andre står og ingen føler seg utnytta og lurt, og da kan faktisk vennskapet reddes selvom hun sier nei til en date og at hun ikke liker deg på den måten. 

 

 

Anonymkode: 5c0c2...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...