Gå til innhold

Fjerne plastikkbeholderen rundt planter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er totalt nybegynner på planter og har nylig kjøpt meg et par tomatplanter til å ha i vinduskarmen. Hjemmefra er jeg vant til at "ho mor" bare har plantene i plastikkpotta oppi potter, så jeg har gjort dette i en uke nå før jeg i det hele tatt tenkte tanken at kanskje planten ikke skal være i plastikkbeholderen? 

Så spørsmålet er; skal jeg fjerne plastikken rundt planten og sette planten direkte i potta? 🌻

Anonymkode: 413f2...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville jeg ikke gjort siden faren for å drukne planten er mindre sannsynlig når den får drenert seg skikkelig. Du kan ta av innerpotta hvis pyntepotten har hull i bunnen, men jeg pleier ikke å gjøre det innendørs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomstplantene dine trenger mer jord. La de ikke stå med føttene sine i for trange sko.. Jeg ville pottet dem om i mye større potter. Da går ikke jorda så fort tørr heller. 

Anonymkode: c9fe6...eda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, gohege skrev:

Det ville jeg ikke gjort siden faren for å drukne planten er mindre sannsynlig når den får drenert seg skikkelig. Du kan ta av innerpotta hvis pyntepotten har hull i bunnen, men jeg pleier ikke å gjøre det innendørs. 

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tomstplantene dine trenger mer jord. La de ikke stå med føttene sine i for trange sko.. Jeg ville pottet dem om i mye større potter. Da går ikke jorda så fort tørr heller. 

Anonymkode: c9fe6...eda

Takk for svar! Plantene står i potte med skål slik at det går greit å få vanna nok, men jeg må kanskje tenke på å flytte over i enda større potter 

Anonymkode: 413f2...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...