Gå til innhold

Sitte komfor i bil

lemoncake

Anbefalte innlegg

Skal snart på bilferie. Men jeg for vondt i rygg og i halebein når jeg sitter lenge i bilen. 

Så derfor lurer jeg på om noen har tips om noe jeg kan kjøpe som faktisk hjelper? 

Noe de selger i Norge eller evt Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
52 minutter siden, Jolen77 skrev:

Skal snart på bilferie. Men jeg for vondt i rygg og i halebein når jeg sitter lenge i bilen. 

Så derfor lurer jeg på om noen har tips om noe jeg kan kjøpe som faktisk hjelper? 

Flybilletter!

Anonymkode: ae3dc...483

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Det er en ny bil, men det er jeg som sliter med korsrygg. Har hatt dette problem i mange år når jeg sitter lenge i ro. Bilen har og skinnseter noe jeg tror bidrar til at jeg sklir litt lenger ned etterhvert og kanskje ikke sitter like godt pga mitt ryggproblem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jolen77 skrev:

Haha!

Det er en ny bil, men det er jeg som sliter med korsrygg. Har hatt dette problem i mange år når jeg sitter lenge i ro. Bilen har og skinnseter noe jeg tror bidrar til at jeg sklir litt lenger ned etterhvert og kanskje ikke sitter like godt pga mitt ryggproblem. 

Under graviditet har jeg hatt vondt i korsryggen under lengre bilturer, og da har det hjulpet med en lang tynn pute i ryggen. Jeg har brukt en avlang sofapute. 

Biltema har setebeskyttere du kan prøve hvis du tror det er skinnet i setene som gjør at du ikke sitter godt. Jeg har ikke erfaring med de selv, men de vil kanskje hjelpe deg så du ikke sklir i setet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ett merke som virkelig er i særklasse når det gjelder sittekomfort: Volvo. Glem alle andre. Det er vanskelig å gjøre noe med eksisterende seter. Det erfarer jeg jevnlig med min Honda - en ellers fantastisk bil, som bare ikke har seter tilrettelagt for høye og smale skandinaviere.

Anonymkode: af63d...6a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 8.7.2018 den 20.57, Jolen77 skrev:

Haha!

Nye biler (og noen ikke helt nye biler) har justerbare korsryggstøtter inkludert.

Mange er kanskje ikke klar over at bilen deres har det, men mange har. Jeg kjører Volvo, og jeg justerer korsryggstøtten i alle retninger inntil den er som støpt til min rygg. 

Ta en sjekk på om bilen du skal kjøre har den typen korsryggstøtte :)

Anonymkode: 869e7...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 19.41, Jolen77 skrev:

Har du et ryggproblem? Diagnose på dette?

Å sitte for lenge er uansett ikke noe godt for hofter og rygg. Så vil råde deg til å stoppe minst 1 gang i timen for å strekke på beina.

Uansett så høres det ut som kroppen din hadde trengt litt styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med over, vår Toyota har korsryggstøtte som kan justeres. Nesten som en ballong inne i setet som blåser seg opp og ned.

Anonymkode: e984a...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 14.41, Nyttig skrev:

Har du et ryggproblem? Diagnose på dette?

Å sitte for lenge er uansett ikke noe godt for hofter og rygg. Så vil råde deg til å stoppe minst 1 gang i timen for å strekke på beina.

Uansett så høres det ut som kroppen din hadde trengt litt styrketrening.

Jeg har hatt et problem med rygg siden ungdomstiden som begynner å bli rundt 25 år siden. Hvorfor vites ikke. At jeg kunne hatt behov for styrketrening i dag er nok rett, men det var ikke slik før. Uansett, så er det råd om hva jeg kunne kjøpt for gjøre sittekomfort bedre jeg er på jakt etter. Biltema har en sak, med magnet. Billig. Kan teste den ut. 

Det er flere justeringsmuligheter på førersetet, men ikke like mye på passasjersetet... Vi bytter på hvem som kjører. Vi stopper ofte vi, men likevel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 18.00, Jolen77 skrev:

Jeg har hatt et problem med rygg siden ungdomstiden som begynner å bli rundt 25 år siden. Hvorfor vites ikke. At jeg kunne hatt behov for styrketrening i dag er nok rett, men det var ikke slik før. Uansett, så er det råd om hva jeg kunne kjøpt for gjøre sittekomfort bedre jeg er på jakt etter. Biltema har en sak, med magnet. Billig. Kan teste den ut. 

Det er flere justeringsmuligheter på førersetet, men ikke like mye på passasjersetet... Vi bytter på hvem som kjører. Vi stopper ofte vi, men likevel... 

🙂 Tror ikke det vil hjelpe så mye uansett sete da.

Men håper du kommer i gang med en form for styrketrening. Det er aldri for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du ikke kjører så legg sete helt ned og ha med pute. Vi bytter på å kjøre, men vi bytter også på det å sitte foran og bak da vi er 2 voksne og en tenåring. Legge ned setet helt er noe jeg må gjøre formå få strekt ut.

Anonymkode: a1826...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...