Gå til innhold

Sunnere i verdens nest tjukkeste land


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

I september flyttet jeg til Edinburgh for å studere. Jeg levde ikke utrolig sunt i Norge, og har slanket meg før, men jeg merket fort hvor mye lettere det er å leve usunt her, hvor mye jeg savner grovhetsskalaen på brødene i Norge, turer rundt Sognsvann, å ikke ha råd til take-away.

Jeg følte meg dårligere. Jeg var hos legen og fant ut at jeg har for lite folinsyre i kroppen, noe jeg aldri har hatt før. De trodde det kunne være en sykdom, testet meg for cøliaki, men det var det ikke, men jeg har en liten anelse om at det har noe med den utrolig usunne maten å gjøre. Jeg har blitt revet med. For mye loff, pizza, McDonalds, deep fried mars bars (ok, ikke så mange av dem). 

Så nå skal jeg bli sunn. Jeg skal ned i vekt, og det er egentlig greit. Jeg har holdt på en liten stund nå og det store problemet er å ikke drikke alkohol når vennegjengen inviterer meg på pub og under fotball-VM. Nå er også kjæresten min musiker, så det blir MYE pub.

Jeg bruker vektklubb.no for å telle kalorier. Er nå rundt 69kg, og vil ned til minst 58. Jeg har gjort det før og da stagnerte det veldig der, så får se hvordan det går denne gangen. Denne gangen vil jeg også bli i mye bedre form. Problemet mitt er at jeg synes at mye trening er helt utrolig kjedelig. Løping og sykling er jeg ikke interessert i. Jeg føler at livsstilsendringer er enklere om man gjør ting man selv liker, istedenfor å presse seg til å gjøre kjedelige ting. Jeg liker å svømme, og det er en svømmehall ikke langt fra der jeg bor, så når jeg får lønn neste uke, skal jeg kjøpe badedrakt og få meg klippekort der. 
Her om dagen så jeg på Tjukken og Lillemor på TV2 og da jeg så dem i klatreveggen kom jeg på hvor lyst jeg hadde til å drive med klatring som liten, men jeg turte aldri, så jeg tenkte "hvorfor ikke?" og googlet "climbing wall Edinburgh" og fant ut at Europas største klatresenter ligger rett utenfor byen. Da har jeg ingen unnskyldninger. Kjæresten og jeg skal på klatretur. 
Jeg er også veldig glad i Geocaching, og klatrer gjerne opp på fjell om det er cacher der. Problemet er bare at jeg har funnet nærmest alle i nærheten, så må jeg planlegge litt lengre turer, men det skal gå an.

Maten er bra. Jeg spiser mye grove kornprodukter, yoghurt, egg, havregryn, nøtter, frø, bær, frukt, grønnsaker, rent kjøtt og fisk. Har laget mye smoothie-bowl i det siste, med spirulina, spinat og chiafrø, så forhåpentligvis slipper jeg folinsyretablettene framover. Jeg elsker å lage mat, så det kommer til å gå greit. Det store problemet blir å unngå alkohol. Med pubkulturen her er det vanskelig, men jeg drikker kun vann eller svak sukkerfri saft hjemme, så det er et langt steg i riktig retning. 

Og altså. Skottland er et helt utrolig usunt land. ALT friteres. Man får ikke tak i kjøtt som ikke er ødelagt av røre og frityrolje, og det er mange som ikke aner hvordan man lager mat. De mener det er dyrt, men det koster mye mer å bestille en pizza enn å kjøpe noen grønnsaker og en laksefilet på butikken.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

I dag spiste jeg:
Frokost: Activia-yoghurt med 25 gram hjemmelaget granola, et kokt egg
Lunsj: bakt potet med bønner, bacon og ost (ikke veldig sunt, men får gå i dag. Holdt meg innenfor på kaloriene)
Mellommåltid: Smoothie bowl med ananas, vannmelon, mandelmelk, spinat, spirulina, granola, chiafrø og friske jordbær.
Middag: Havrepannekaker med friske jordbær (stekt i "slankefett", ingen søtning)
Kvelds: 2 små knekkebrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Veide meg i morges. 68,5. 500 gram til så er jeg normalvektig, men målet er minst 58. Føler det går veldig bra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger og! Interessant å lese om hvor annerledes matkultur de har, og hvilke utfordringer det fører med seg for deg.

Lykke til! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Tusen takk, dere 😀

Maten i dag var:
Frokost: Activia med hjemmelaget granola
Lunsj: hjemmelagde havrepannekaker med én skive bacon og en halv banan. (baconet her har i hvert fall mindre fett)
Mellommåltid: Tesco meal deal, en kyllingsalat uten dressing, eplebiter og vann med kullsyre
Middag: Laks og tomat fylt med spinatblanding - skulle ha courgetti også (squash-spaghetti), men pakka jeg kjøpte på Tesco lukta ikke særlig godt, så måtte droppe det. Veldig praktisk at de selger både courgetti og blomkål- og brokkoliris på butikken her da. Den pleier å være frisk og fin. Mista litt matlysten under middagen, så spiste en cereal bar for å få inn litt mer kalorier.
Mellommåltid: Resten av den halve bananen.

Sitter og lurer på hva jeg skal spise til kveldsmat. Er sulten, men har ikke lyst på noe. 

Gikk også en tur i dag. Var noen nye geocacher nær stasjonen, så bestemte meg for å gå dit. Byen er dessverre litt trist i sommer. Veldig mange alkoholikere ute og de roper og skriker i gatene. Noe har det britiske systemet gjort feil der, men på den annen side er narkotikabruken i Norge verre enn her, så alle land har sine feil. 
Jeg var ute i en time og løp opp hele Scotsman's Steps på vei hjem. Hadde vært et flott sted å trene om det ikke hadde lukta sånn piss der inne 😂 Har funnet en multi-cache som jeg planlegger å finne i morgen.

Venter fortsatt på lønn så jeg får kjøpt badedrakt og dratt på klatrekurs, men den skal komme veldig snart. Er egentlig helt greit at jeg ikke har hatt råd til alkohol og take-away denne helga som kjæresten er bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

I dag våknet jeg sent. Spiste yoghurt med granola og et egg til frokost. Så tok jeg bussen til Currie og gikk en tur i Pentlands Hills for å finne geocacher. Det hadde vært en fin tur, om det ikke hadde vært så helvetes mye klegg! Ble bitt av klegg seks ganger, og de svermet seg rundt meg på slutten, men jeg var ute i to timer, så litt trening ble det. Kom hjem for ikke så lenge siden og spiste to havrepannekaker med blåbærsyltetøy. Dessverre mye sukker i dette syltetøyet da det ikke finnes sukkerfritt blåbærsyltetøy her. Lurer på om jeg skal kjøpe det med meg neste gang jeg er hjemme. Det smaker jo mye bedre også! Men følte absolutt jeg fortjente det etter en såpass lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Så opptatt i det siste! Fikk masse jobb å gjøre, så har ikke hatt tid til å skrive før nå.

På tirsdag spiste jeg yoghurt og granola til frokost. Har laget ny hjemmelaget granola som smaker kjempegodt. Om dere lurer, bruker jeg:
Rundt 200 gram havre (rolled oats, er vel store havreflak, eller noe?)
70 gram nøtter (Jeg bruker pecan, valnøtt, og mandel)
70 gram frø (Jeg bruker solsikkefrø, gresskarfrø, chiafrø og linfrø. Har en pakke med knuste linfrø nå, som jeg bruker)
3 ss honning
litt vaniljeekstrakt
litt kokosfett som jeg spruter over

Blander alt sammen og steker det i rundt 12 minutter på 150 grader. 
Man kan også ha tørkede bær og kokos oppi etterpå, men det bruker jeg ikke (de hadde ikke tranebær på tesco).

Det er så godt! Blander det i Activia til frokost hver dag. Nam nam nam.

Så spiste jeg en banan og dro og så på fotballkampen med noen venninner. Drakk en og en halv cider ute, fordi fotball, og spiste beans on toast da jeg kom hjem. Ikke kjempebra, men kaloriene var innafor.

I går kom kjæresten hjem fra Irland. Spiste det vanlige til frokost og vi så på fotballkampen hjemme. Spiste hjemmelaget tomatsuppe til middag og gulrøtter, kålrot og selleri med hummus som snacks til kampen. 

I dag ble det fisk til middag, hyse, men potetmos og kokte gulrøtter. Har også spill LITT godteri for jeg fikk pakke ra Tokyo Treat som jeg bestilte for lenge siden, men jeg teller kalorier på alt og spiser bare littegrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det stemmer at fedme er et stort problem i Storbritannia. Det er faktisk bare ubetydelige, ikke signifikante, forskjeller i BMI mellom Storbritannia og USA. 

Den gode nyheten er at Storbritannia faktisk produserer masse flotte råvarer. Det gjelder både sjømat, kjøtt, korn og spesielt grønnsaker. Så tilgangen til råvarer er det ingen ting i veien med. Problemet er at mange i Storbritannia ikke kan eller ikke vil kunne lage mat. 

Men den personen trenger ikke du være, for man vasser i masse deilig britisk mat!

Jeg er enig i at pubkulturen er vanskelig. Det er mye, mye mer enn bare å ta seg en øl. Pub er hele nasjonens sosiale lim. Og når kulturen er at alle betaler for en runde rundt bordet hver før man går hjem, ja da blir det mange enheter. I Storbritannia måtte jeg rett og slett slutte å gå på pub, eller komme sent og gå tidlig. Så jeg ville jo ikke være frekk, men det er grenser for hvor mye øl jeg har lyst på, spesielt når det fortrenger all den deilige vinen som jeg mye heller vil smake. Jeg fikk raskt nok en sosial vennekrets som gjerne slang innom hos meg for middag og ett glass vin, enn pubmat og 4 halvlitere.

Det jeg gjorde, er at jeg fylte opp kjøkkenet med masse, masse lokale råvarer og lagde alt selv. Jeg brukte litt penger på å utstyre kjøkkenet med et par solide kjøkkenmaskiner slik at det skulle være gøy. Tenk på absurde ting som brus, jeg startet rett og slett å lage brus selv på kjøkkenbenken. Når jeg ville ha en kake, is eller noe søtt så var regelen at jeg kunne spise det så lenge jeg gadd å lage det. Det fungerte i store trekk veldig bra, helt til en fantastisk amerikansk cupcake-butikk åpnet i nabolaget. 😄Brød lager jeg selv, og det er en vane som jeg kommer til å ha med meg livet ut. Jeg bruker enten egen surdeig eller industrigjær avhengig av hva jeg skal lage. Surdeig fungerer ikke for ALT. Så må jeg kommentere det der om grovhetsskalaen på brød i Norge. Det er et markedsføringsknep. Et brød er ikke automatisk sunnere bare fordi det viser til masse kakestykker på grovhetsskalaen. Hjemmelaget brød er et næringsrikt kjempeprodukt som jeg anbefaler alle å prøve, særlig nå som du vet at du ikke har cøliaki. Noen gode brødoppskrifter erstatter lett butikkbrødet med masse grovhetsindikatorer.

Så som du ser, jeg lærte meg masse, masse matlaging, kjøpte inn lokale råvarer i stor kvanta, lagde masse mat selv og unngikk pub-livet så mye jeg kunne. Da ble livet i Storbritannia rimelig greit.

Flott dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

 

1 hour ago, Overrasket said:

Det stemmer at fedme er et stort problem i Storbritannia. Det er faktisk bare ubetydelige, ikke signifikante, forskjeller i BMI mellom Storbritannia og USA. 

Den gode nyheten er at Storbritannia faktisk produserer masse flotte råvarer. Det gjelder både sjømat, kjøtt, korn og spesielt grønnsaker. Så tilgangen til råvarer er det ingen ting i veien med. Problemet er at mange i Storbritannia ikke kan eller ikke vil kunne lage mat. 

Men den personen trenger ikke du være, for man vasser i masse deilig britisk mat!

Jeg er enig i at pubkulturen er vanskelig. Det er mye, mye mer enn bare å ta seg en øl. Pub er hele nasjonens sosiale lim. Og når kulturen er at alle betaler for en runde rundt bordet hver før man går hjem, ja da blir det mange enheter. I Storbritannia måtte jeg rett og slett slutte å gå på pub, eller komme sent og gå tidlig. Så jeg ville jo ikke være frekk, men det er grenser for hvor mye øl jeg har lyst på, spesielt når det fortrenger all den deilige vinen som jeg mye heller vil smake. Jeg fikk raskt nok en sosial vennekrets som gjerne slang innom hos meg for middag og ett glass vin, enn pubmat og 4 halvlitere.

Det jeg gjorde, er at jeg fylte opp kjøkkenet med masse, masse lokale råvarer og lagde alt selv. Jeg brukte litt penger på å utstyre kjøkkenet med et par solide kjøkkenmaskiner slik at det skulle være gøy. Tenk på absurde ting som brus, jeg startet rett og slett å lage brus selv på kjøkkenbenken. Når jeg ville ha en kake, is eller noe søtt så var regelen at jeg kunne spise det så lenge jeg gadd å lage det. Det fungerte i store trekk veldig bra, helt til en fantastisk amerikansk cupcake-butikk åpnet i nabolaget. 😄Brød lager jeg selv, og det er en vane som jeg kommer til å ha med meg livet ut. Jeg bruker enten egen surdeig eller industrigjær avhengig av hva jeg skal lage. Surdeig fungerer ikke for ALT. Så må jeg kommentere det der om grovhetsskalaen på brød i Norge. Det er et markedsføringsknep. Et brød er ikke automatisk sunnere bare fordi det viser til masse kakestykker på grovhetsskalaen. Hjemmelaget brød er et næringsrikt kjempeprodukt som jeg anbefaler alle å prøve, særlig nå som du vet at du ikke har cøliaki. Noen gode brødoppskrifter erstatter lett butikkbrødet med masse grovhetsindikatorer.

Så som du ser, jeg lærte meg masse, masse matlaging, kjøpte inn lokale råvarer i stor kvanta, lagde masse mat selv og unngikk pub-livet så mye jeg kunne. Da ble livet i Storbritannia rimelig greit.

Flott dagbok!

Ja, det er vel tilgang på en del råvarer her, men det er også stor tilgang på veldig usunn mat. Det praktiske her er jo at nesten alt kan bestilles på nettet også. Jeg bare føler det var vanskelig i begynnelsen, kanskje fordi jeg ikke hadde råd til take-away i Norge, og plutselig kunne jeg endelig kjøpe det, og det ble litt mye. Jeg merker det du sier om at folk ikke gidder å lage mat her. De drar også sjelden ut i naturen på tur. Jeg har laget massevis av suppe fra bunn i det siste, da jeg synes alt av ferdigsuppe her er ekkelt, og det blir så mye bedre!

Jeg elsker å lage mat selv, men har ikke vært flink nok til å bake. Jeg skal se om jeg finner noen gode brødoppskrifter, for jeg er pleier jo å få til det meste av matlaging, og det at man da kan kontrollere hvor grovt det er, er jo fantastisk. Vi har til og med brødformer som kjæresten tok med fra Irland :P

"Heldigvis" har jeg ingen venner som pleier å kjøpe runder på pub. Vi kjøper bare det vi drikker selv, og da er det greit å kontrollere, men så er det også veldig vanskelig å unngå publivet når kjæresten min spiller musikk på pub nesten hver kveld. Jeg har jo lyst til å bli med innimellom. Nå er han på slanker'n også, og jeg kan se for meg at det er vanskelig når man får øl etter øl spandert på seg, og har vel den eneste yrket der det er greit å drikke på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

I kveld har venninnene mine bedt meg ut på byen, så det blir litt alkohol da flere av dem flytter til andre deler av verden om bare noen uker, og jeg gjerne vil finne på noe før de drar.
Hittil har jeg spist:

Activia med granola
2 grove horn med ost og skinke
Linsesuppe
16 gram potetgull - ops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Drakk ikke mer enn tre cider på byen i går, men har kommer LITT ut av kaloritellinga nå. Ble littegrann chips i morges da jeg var fyllesyk, men jeg får bare komme i gang igjen.

I morgen drar vi til Hellas, men vi leier leilighet med kjøkken, så kan fint lage egne matvarer der så det ikke blir for usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Da var jeg tilbake. Vi har vært på ferie i Hellas i noen dager, så jeg trodde jeg ville gå opp en del i vekt, da det har blitt litt alkohol (ikke veldig mye da) og jeg ikke har telt kalorier, men har gått ned 200 gram isteden! Så det lovet jo godt. Spiste til og med på Burger King i går, så er storfornøyd. Er nå 68,3 kilo.

Nå har jeg endelig fått lønn. Kjøpte meg badedrakt i Hellas så når jeg får tid skal jeg begynne å svømme. Nå har jeg MYE jobb å gjøre før vi drar til Norge på tirsdag, så det blir dessverre tide trening, og når jeg kommer hjem, har jeg tre uker igjen på masteroppgaven som jeg nesten ikke har begynt på, men jeg fortsetter å spise sunt, selv om jeg kanskje må konsentrere meg om å skrive en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

I dag er siste dagen i Skottland før vi drar til Norge i morgen. Til frokost spiste vi opp granolaen min, så jeg lagde en ny blanding i dag som vi skal ta med til Norge. Er billigere å bare ordne hjemmelaget her. 

Til middag hadde vi stekt makrell med poteter og gulrøtter. Er utrolig glad i makrell, og selv om den er en fet fisk, synes jeg det er helt innafor å spise innimellom. spiste torsk på restaurant på lørdag (ble også en del øl, da kjæresten og jeg var på konsert som vi har gledet oss til siden november, men det skjer ikke ofte). Var med typen på hans konsert i går også, men drakk bare én vodka cranberry der.

Nå har jeg endelig fått lønn, så har kjøpt badedrakt og en god smoothiemaskin (har brukt stavmikser til smoothie bowl, og det funker ikke så bra). Har også tenkt å kjøpe en fitbit versa veldig snart, og begynne å trene ordentlig. Skal i hvert fall svømme en del, da jeg er veldig glad i å svømme. Klatringa får komme etter hvert den også. Er litt flere utgifter der, og vil ikke bruke alle pengene på én gang, men det som er fint med jobb er at lønna kommer hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt å følge deg å lese om utfordringene med matvarer og kultur i ett annet land :) gleder meg til å følge deg videre! 
Jeg lager også granola med omtrent samme ingredienser som du, kjempe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
On 7/27/2018 at 1:33 PM, fru.Smae said:

Veldig kjekt å følge deg å lese om utfordringene med matvarer og kultur i ett annet land :) gleder meg til å følge deg videre! 
Jeg lager også granola med omtrent samme ingredienser som du, kjempe godt!

Tusen takk! Utrolig hvor godt hjemmelaget granola er, og mye sunnere når man kan kontrollere mengden søtning.

Kom hjem fra Norge på søndag. Ble litt mye grandiosa og alkohol, er jeg redd, men nå er det leeenge til vi drar på ferie, og har begge bestemt oss for å være alkoholfrie i august og være veldig sunne. Jeg må også skrive masteroppgave de neste tre ukene, så det er viktig å fokusere på sunn mat. 

Veide 69kg i morges, er litt opp, men regner med at det går ned igjen ganske fort da det bare var noen få dager med usunnheter. 

Spiste activia med granola til frokost, og en kyllingwrap til lunsj. Til middag blir det salmalaks (hadde sushikveld her i går og ble alt for mye igjen. Hadde kjøpt med fra Norge). 

Festivalen har begynt her nå, så er kaos i gatene. Stress å sitte på uni og lese også. Har utrolig mye som foregår for tida, med jobb og søknader og masteroppgave, og jeg vil så gjerne trene, men jeg har bare ikke tid. Men jeg føler liksom at jeg er unnskyldt de siste ukene før masteroppgaven må inn også. Skal prøve å få inn litt trening da, men må få gjort litt mer på oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Det ble sashimisalat med salmalaks til middag, og spiste nettopp en brødskive med mandelsmør og friske jordbær. 

Kjenner meg litt sulten i dag. Kroppen må venne seg til å spise mindre etter så mye Grandiosa, men jeg er på rett vei! Lurer på om jeg skal spise dagens siste 200 kalorier nå for å få litt energi til å jobbe litt i kveld. Får heller legge meg litt mer sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god smoothiemaskin er gull!
Spinat, grønnkål og blomkål smaker nesten ingenting om det er litt frukt også oppi ;) Masse god næring, og kalorifattig "vomfyll". Lite smak av avokado også, mer kalorier, men blant de sunneste fettkildene vi har. Så bruker jeg mer bær enn frukt som regel, pga smak og antioksidanter, også en neve havregryn eller nøtter.

Mine beste smoothietips! (Eh, selv om du ikke ba om det. 😅 Ble bare så gira på smoothie selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
On 8/4/2018 at 6:35 AM, Monstrum said:

En god smoothiemaskin er gull!
Spinat, grønnkål og blomkål smaker nesten ingenting om det er litt frukt også oppi ;) Masse god næring, og kalorifattig "vomfyll". Lite smak av avokado også, mer kalorier, men blant de sunneste fettkildene vi har. Så bruker jeg mer bær enn frukt som regel, pga smak og antioksidanter, også en neve havregryn eller nøtter.

Mine beste smoothietips! (Eh, selv om du ikke ba om det. 😅 Ble bare så gira på smoothie selv)

Jeg elsker avokado, så når jeg spiser det ,vil jeg ha all smaken. Enig i at det er utrolig greit å ha sunn mat oppi. Jeg har alltid en del spinat i smoothien, og bruker spirulina eller noe lignende også. Har ikke hatt havregryn oppi ennå, men tenker det også er bra. Blir mer mettende da.

Jeg har ikke fått skrevet på en stund fordi jeg holder på med masteroppgave som skal inn om 13 dager. Fortsatt litt tid igjen, men også en del igjen å gjøre, og jeg er så lei! Har uansett spist sunt de fleste dagene denne uka. Treningen må nesten vente, for jeg har ikke tid nå, men vi flytter i begynnelsen av september, og det er svømmehall og treningssenter der, så skal begynne straks! 

I dag ble det litt activia til frokost, men hadde dårlig tid, så det ble en brødskive med egg og én skive bacon etterpå. 
En kyllingwrap til lunsj.
Nå skal jeg spise litt suppe.
Til middag blir det reker med kelpnudler og avokadosaus. Det blir nam.

Jeg blir kjempesunn sånn innimellom, men det er også festival og masteoppgave på gang, så blir innimellom distrahert.

Vekta viste uansett 67,7 sist jeg sjekka, så det går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg elsker avokado, så når jeg spiser det ,vil jeg ha all smaken. Enig i at det er utrolig greit å ha sunn mat oppi. Jeg har alltid en del spinat i smoothien, og bruker spirulina eller noe lignende også. Har ikke hatt havregryn oppi ennå, men tenker det også er bra. Blir mer mettende da.

Jeg har ikke fått skrevet på en stund fordi jeg holder på med masteroppgave som skal inn om 13 dager. Fortsatt litt tid igjen, men også en del igjen å gjøre, og jeg er så lei! Har uansett spist sunt de fleste dagene denne uka. Treningen må nesten vente, for jeg har ikke tid nå, men vi flytter i begynnelsen av september, og det er svømmehall og treningssenter der, så skal begynne straks! 

I dag ble det litt activia til frokost, men hadde dårlig tid, så det ble en brødskive med egg og én skive bacon etterpå. 
En kyllingwrap til lunsj.
Nå skal jeg spise litt suppe.
Til middag blir det reker med kelpnudler og avokadosaus. Det blir nam.

Jeg blir kjempesunn sånn innimellom, men det er også festival og masteoppgave på gang, så blir innimellom distrahert.

Vekta viste uansett 67,7 sist jeg sjekka, så det går nedover.

Lykke til med master!!

Kelpnudler? Som i (remme)tang? Det er såå godt :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...