Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jente på 22 år her. Jeg har angst. Jeg er redd for å dø. Den har begynt å plage meg fysisk. Jeg blir kvalm, får vondt i magen og får en fysisk ubeskrivelig følelse. 

Jeg sliter så med katastrofetanker. 

Jeg klarer ikke snakke med noen om det. Er redd de skal tro jeg er gal. 

Har noen andre hatt noe lignende angst før? Hva gjorde dere?

Hvordan kan jeg snakke med noen om det?

Anonymkode: 91dfc...bab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skriv ned alt dette og ta det med til legen. Be om henvisning til psykolog. Du fortjener all hjelp, men du må vite at det krever mye motivasjon og egeninnsats for å få det bedre. Med en god behandler, så vil du kunne få strategier som gir kontroll på angsten og tankene dine💗

Anonymkode: e0d96...f5b

Skrevet

Har slitt med helseangst, og litt med dødsangst. Jeg har fremdeles helseangst, men nå bruker jeg ikke mangfoldige timer på å sjekke hele kroppen, google symptomer osv lenger. Hos meg var det slik at bare f.eks et blåmerke pleide å gjøre meg overbevist om at jeg hadde fått leukemi. Det som hjelp/hjelper for meg er å lage et skjema over hva som helt konkret er tilfellet, hva jeg tror det betyr, og hvilke bevis jeg har for at det jeg tror stemmer, samt hvilke bevis jeg har for at det ikke stemmer. Da kommer jeg omtrent alltid fram til at jeg har flest bevis for at det jeg tror ikke stemmer. Pusteøvelser og/eller rolig musikk hjelper for min del mot angstfølelsen. Det som likevel hjalp/hjelper meg mest mot helseangst var/er å snakke med fastlegen min om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...