AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Jeg har siden jeg fikk mensen slitt utrolig mye med sterke mensensmerter, så sterke at jeg kaster opp, kaldsvetter og blir svimmel. Det har også hendt at jeg har besvimt. Jeg har også en kronisk smerte i underlivet som kjennes som urinveisinfeksjon. Disse smertene kommer når jeg tisser og forverres ved menstruasjon. Jeg er også utrolig sliten og slapp i tiden før og under menstruasjon. Jeg har vært hos legen ved flere anledninger, men får bare til svar at noen kvinner får sterkere smerter enn andre og at noen har lavere smerteterskel enn andre. Har derfor bare blitt sendt hjem med resept på noe smertestillende som heter cataflam. Det kan godt være at jeg bare har ekstremt lav smerteterskel, men jeg ønsker likevel å bli sjekket ordentlig for endometriose fordi smertene går utover hverdagen min. Er det noen med endometriose her som kan gi meg noen råd? Må jeg ha henvisning for å få time hos en spesialist eller er det noe jeg kan ordne selv? Anonymkode: 4b646...bd7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Du kan enten be legen om henvisning til gynekolog eller gå til gynekolog privat som koster litt mer. At legen sier at noen har lavere smerteterskel uten noen form for utredning viser at legen er farlig inkompetent og ikke har respekt for kvinnehelse. Bytt ut. Anonymkode: a362b...728
Ariana807 Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Har ikke noen spesielle råd angående endometriose, men definetivt noe vedt å sjekke! Men har du noen gang hørt om IC (interatitial Cystitis), og sjekket opp hva det er og innebærer? På grunn av andre problemer hos meg har jeg vert gjennom de fleste undersøkelser opp, ned, ut og inn. Og lest meg grønn på alt mulig som kan skje der nede. (Legene konkluderer med at jeg er 100% eller: di finner ikke noe som er galt, prøvde alt av alt av tester, så må bare leve med det). Men det er noe helt annet enn hva du beskriver da, men jeg var innom og prøvde (for meg selv) IC dietten for å se om mine greier kunne bli bedre (ble desverre ikke det da). Men det var min første tanke når du nevnte kronisk smerter i underlivet. Dette trenger ikke være tingen, men verdt å sjekke kanskje Fant denne artikkelen bare i farten: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/16217302/ Og finnes mye info om IC på internett om du vil ta deg et søk selv Endret 7. juli 2018 av Ariana807
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå