AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Noen utgir seg for å være min mor på Facebook. Venner av mamma har sagt ifra om at de har fått venneforespørsel av en med hennes navn, uten profilbilde (dette er altså ikke et "vanlig" navn). Problemet er at vi ikke vet hvilken bruker det er, siden det er to kontoer med dette navnet uten profilbilde og begge er altså helt uten noen informasjon. Jeg tenkte jeg kunne rapportere begge til Facebook og forklare situasjonen, men da jeg skulle gjøre det, ble kontoen bare rapportert uten at jeg fikk mulighet til å forklare at det er en av disse to og om de kan sjekke hvilken det er. Vi har bedt om å få tilsendt link til kontoen dersom flere skulle få venneforespørsel av denne. Det hele oppleves imidlertid som veldig ubehagelig, grunnet min mors tidligere jobb i barnevernet. Vi har opplevd å bli etterfulgt og også opplevd at samme bil kjører sakte forbi huset nærmest daglig, samt en rekke andre ting. Det har vært stille de siste årene etter at mamma byttet jobb, men nå har altså denne Facebook-kontoen blitt opprettet i min mors navn. Går det an å sende mail til Facebook angående dette? Eller på andre måter kontakte Facebook? Vi ønsker at kontoen tas ned snarest mulig, før personen rekker å gjøre noe. Anonymkode: cfaab...590
Swift Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Prøv å få tatt registreringsnummeret til bilen og bruk NAF sin SMS-tjeneste for å finne ut hvem som er eieren. Det kan kanskje gi dere et tips i saken. (Selv om det ikke er gitt at denne sjåføren står som eier).
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Rapporter den kontoen til facebook Anonymkode: f3428...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå