Gå til innhold

Vanskelig å forelske seg på nytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hey! Litt langt innlegg men jaja. Håper noen ta seg litt tid til dette 😁

Jeg er altså et lite spørsmål.. Trenger litt synspunkter fra andre random folk.. Eller noe. 

Jeg har nå vært singel i snart ett år, etter et ustabilt forhold som varte i ca 9,5 år. Har ett barn med eksen. Eksen og jeg har fortsatt et godt forhold til hverandre, som venner og foreldre. Men jeg vil aldri tilbake til det forholdet igjen. Han er ikke bra for meg. Har heller ingen følelser for han lenger, på den romantiske måten. Men jeg kjenner at jeg fortsatt er veldig glad i han og bryr meg mye. Han har litt problemer for tida, noe som sikkert er derfor jeg ofte syns synd på han og at jeg håper han snart kan bli bra igjen og finne seg en bra dame osv. For det unner jeg han virkelig! 

Så til meg. Jeg har ikke datet noen eller vært noe særlig aktiv på den fronten. Først og fremst fordi jeg er aleneforsørger 80% av tida men også fordi jeg har følt at jeg har villet være singel litt og... Ja. Bare være meg. Jeg har jo tross alt ikke vært singel nesten noe siden jeg var 15 år. Er nå 25.

Men denne uka som var nå var jeg på tre dater med samme fyr. Han sov over fra i går til i dag. Og vi har det hyggelig sammen, han virker superårleit og kjempesnill. Og vi ler sammen og sånt. Han kysser helt greit, men har vært innom bedre 😅🙈 men ja.. Men det er et eller annet som holder meg igjen kjenner jeg. Jeg blir ikke glad når jeg får snap av han. Ei heller litt sånn "åh du igjen" og jeg skjønner ikke hvorfor... Jeg liker han men samtidig tenker jeg at.. Kanskje han ikke er helt fyren for meg. At jeg gjerne vil møte andre også. Men det virker som han er veldig interessert da og at han ikke ville likt det hvis jeg treffer andre.. Kan jdg gjøre det uten å si noe til han liksom? Jeg er så uerfaren på dette. Men for noen år siden når eksen og jeg hadde pause i ca tre mnd (dette var før vi fikk barn) så gikk jeg på date med en fyr som jeg umiddelbart følte noe for. Jeg falt pladask fra første stund. Fikk den følelsen "han vil jeg ha." liksom.. Ikke bare pga utseendet men også personlighet.. Stemning og så viste det seg etter hvert at han var en fantastisk kysser osv. Sånn umiddelbar gnist/følelser etc opplevde jeg også med eksen første gang jeg så han. 

 

Så det er som om jeg bare... Trenger den derre "love at first sight" følelsen hvis jeg i det hele tatt skal føle noe for en 😅

Vil noen hjelpe meg? Er dette normalt,hva er problemet, hva er ikke problemet.. ? 🤪 

Anonymkode: ad7b9...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo bare vært singel et år? Det er helt normalt. 

Anonymkode: a263f...62e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var der du er nå i 4 år etter et forhold som varte i 5 år, det som fikk meg til å snu var å møte en person som var bedre og mer spennende enn eksen. Det var veldig stor forskjell fra alle andre dater jeg hadde hatt som var ganske like som du beskriver, jeg ble skikkelig forelsket med sommerfugler i magen. Etter denne opplevelsen var det lettere å date fordi det gikk opp for meg at det er mange jeg har datet som er veldig flotte mennesker men ingen magi eller gnist med meg. Merker det med en gang om det er en gnist.

Anonymkode: e9aba...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger ikke den kjærlighet-ved-første-blikk-følelsen, men det høres ikke liv laga ut når du tenker "ånei, ikke han igjen" når du får melding. Han er nok ikke den rette for deg da. NOE kjemi må det jo være der, NOE du syns er fint eller bra.

Du har jo hatt en umiddelbar falle-pladask-følelse, så du vet at det er mulig. 

Jeg tror det bare er denne mannen som ikke er den rette for deg og at du finner ut av det etterhvert. 

Anonymkode: 8fd6c...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo bare vært singel et år? Det er helt normalt. 

Anonymkode: a263f...62e

Hehe.. Er ikke det lenge nok? 😅 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg var der du er nå i 4 år etter et forhold som varte i 5 år, det som fikk meg til å snu var å møte en person som var bedre og mer spennende enn eksen. Det var veldig stor forskjell fra alle andre dater jeg hadde hatt som var ganske like som du beskriver, jeg ble skikkelig forelsket med sommerfugler i magen. Etter denne opplevelsen var det lettere å date fordi det gikk opp for meg at det er mange jeg har datet som er veldig flotte mennesker men ingen magi eller gnist med meg. Merker det med en gang om det er en gnist.

Anonymkode: e9aba...b8e

Tusen takk for svar! Ja ikke sant.. Er nok det jeg trenger for å skjønne at jeg kan forelske meg i noen igjen. Noen som bare.. Fanger meg. Eller noe. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, trenger ikke den kjærlighet-ved-første-blikk-følelsen, men det høres ikke liv laga ut når du tenker "ånei, ikke han igjen" når du får melding. Han er nok ikke den rette for deg da. NOE kjemi må det jo være der, NOE du syns er fint eller bra.

Du har jo hatt en umiddelbar falle-pladask-følelse, så du vet at det er mulig. 

Jeg tror det bare er denne mannen som ikke er den rette for deg og at du finner ut av det etterhvert. 

Anonymkode: 8fd6c...549

Setter pris på svar! Du har nok helt rett :)

 

Men.. Hva sier man til sånt da? Til fyren... At jeg ikke er interessert eller noe.. Jeg har alt svart at jeg koste meg osv. Han sender snap så fort han har dratt og sender egentlig snap titt og ofte gjennom. Hele dagen.. 🙈 Føler meg så fæl som kanskje ikke føler det samme. Hater å såre folk 

Anonymkode: ad7b9...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...