AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Skrevet 7. juli 2018 Jeg bytter truse på 4-åringen hver dag, selv om den ikke er synlig skitten. Når han kommer hjem fra halv uke hos faren er det som regel i samme truse som jeg leverte i. Den er da som regel rimelig mørk bak... Er det for mye forlangt å bytte truse på ungen hver dag? Kan jo legge til at det første jeg må gjøre når jeg får ungen hjem igjen er å bade ham, da han stinker, håret er fett og klissete og neglene nesten svarte. Jeg får ham igjen på mandag etter bhg, det er ingen måte å bli så skitten på etter én dag i bhg. Negler blir heller aldri klippet hos faren, hvis jeg ikke klipper dem ned før jeg leverer blir de så lange at de knekker og gjør vondt. Om han pusser tennene på ungen aner jeg ikke, jeg får jo mine tvil når øvrig hygiene er såpass lite vedlikeholdt. Før 2 ukers sommerferie hos faren nå blir jeg nødt til å skrive en liste over personlig hygiene. Herregud så unødvendig. 😖 Anonymkode: 2c238...e5a
Unika Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 For en ubrukelig pappa (på det området!). Sorry ass, men han må klare å holde ungen i hygenisk tilstand. Trist, men du får bare drive opplæring. 13
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Skrevet 7. juli 2018 Klart man skifter truse hver dag! Det er jo også for at barnet skal få en god rutine på hygiene og lære å gjøre det selv når han blir større. Ville tatt en prat med far og tatt opp dette. En halv uke uten å vaskes og dårlig tannstell er for ille med en fireåring som sikkert er lik barn flest, elsker å leke ute i sand og skitt. Tannhygiene er jo superviktig enda det ‘bare’ er melketennene. Skadene kan likevel sette seg i de underliggende tennene, og det kan bli svært så smertefullt. Anonymkode: 3afda...bc4 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #4 Skrevet 7. juli 2018 Normalt og nødvendig å bytte truse hver dag for alle. Sløv pappa sønnen din har. Det er ikke ulikt slik det er her. Kun jeg som passer på hygiene her og må stadig minne pappaen på alt fra tannpuss til neglklipping. Anonymkode: 98cc6...9f3 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Skrevet 7. juli 2018 Selvfølgelig bytter man truse hver dag. Den gamle tas av og legges i skittentøys-kurven på kvelden, også tar man en ny på neste morgen. Har du prøvd å si noe til han? Er han like ekkel selv? Anonymkode: 69f0d...ff6 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Skrevet 7. juli 2018 unormalt og ikke bytte undertøy hver dag.. de søler jo rundt med sitt eget tiss eller avføring... Anonymkode: 9e80b...dd0 2
Gjest Stella Rose Skrevet 7. juli 2018 #7 Skrevet 7. juli 2018 Han trenger tydeligvis et kurs i normal hygiene.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #8 Skrevet 7. juli 2018 Lurer på hvordan hygienen til faren er. Tipper både han og huset stinker. Grisen må nok oppdras ja. Anonymkode: bb7dd...36c 2
Lycka Skrevet 7. juli 2018 #9 Skrevet 7. juli 2018 Dette var ille 😕 På en fireåring er det vel normalt å bytte det meste av klær hver dag, ikke bare undertøy. Husker hvor skitne mine var på den alderen etter en dag i barnehagen. Rett i badekaret om kvelden og på med rent klesskift dagen etter. Du må nok bare skrive den lista til far selv om det burde vært unødvendig, så din sønn slipper å gå skitten og illeluktende i to uker i strekk. Huff, får helt vondt i mammahjerte av å tenke på det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #10 Skrevet 7. juli 2018 Jeg syns ikke alltid det er nødvendig å bytte truse på en 4-åring hver dag, men det er jo like greit å ha det som rutine. Alt blir jo som regel sølt på uansett Anonymkode: a0211...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #11 Skrevet 7. juli 2018 Her bytter vi undertøy hver dag, både barn og voksne. Kan du snakke med barnet selv om hvor viktig det er å vaske seg, pusse tenner, skifte truse og sokker? Ikke at jeg mener en fireåring skal ha ansvaret for det, men om han er litt oppmerksom selv så kanskje det ikke blir såå ille. Om faren bevisst nedprioriterer personlig hygiene vil det til slutt kunne dras så langt som å kalle det omsorgssvikt. Personlig hygiene og tannhelse er ekstremt viktig, faren må få høre at han må gjøre en bedre jobb! Be om samtale med fvk om nødvendig. Jeg ville i hvert fall revurdert nåværende samværsordning dersom barnet alltid kommer hjem uflidd. Anonymkode: e0e65...333 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #12 Skrevet 7. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig bytter man truse hver dag. Den gamle tas av og legges i skittentøys-kurven på kvelden, også tar man en ny på neste morgen. Har du prøvd å si noe til han? Er han like ekkel selv? Anonymkode: 69f0d...ff6 Sover dere uten truse? Anonymkode: 96e8c...c17
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #13 Skrevet 7. juli 2018 Faren til mitt barn er også sånn, barnet kommer tilbake etter en helg i samme trusa. Hadde det vært slik i begge hjem ville nok barnehagen reagert etterhvert. Det er bekymringsfullt for det sier noe om hvilken oppfølging eller mangel på sådan som foregår i det hjemmet. Anonymkode: ce43f...afe
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #14 Skrevet 7. juli 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sover dere uten truse? Anonymkode: 96e8c...c17 Selvsagt. Sover du med?? Anonymkode: 65ec7...7b2 3
Unika Skrevet 7. juli 2018 #15 Skrevet 7. juli 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren til mitt barn er også sånn, barnet kommer tilbake etter en helg i samme trusa. Hadde det vært slik i begge hjem ville nok barnehagen reagert etterhvert. Det er bekymringsfullt for det sier noe om hvilken oppfølging eller mangel på sådan som foregår i det hjemmet. Anonymkode: ce43f...afe Absolutt.. Det er ille. Godt du er fornuftig da. Hva gjør at faren er slik? Er han psykisk syk/evneveik?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #16 Skrevet 7. juli 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Sover dere uten truse? Anonymkode: 96e8c...c17 Ja? Anonymkode: 4c557...869 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #17 Skrevet 7. juli 2018 Ganske normale, både du og han. Mannen min gjør mer enn meg hjemme, med vask, rydding, matlaging, planlegging. Men personlig hygiene hos barna, det stor jeg for. Tror aldri han har klippet negler noensinne, eller vasket/badet barna uten at jeg spesifikt har bedt ham om det. Ikke gres det hår heller, og hvis han har dem med på hyttetur, kommer de hjem i samme undertøyet, ja. Så du får bare minne faren på det, og gutten selv: bade om kvelden, i hvertfall søndag kveld. Ny underbukse hver dag. Negleklipp får du stå for selv. Rene klær i barnehagen. Vaske hender hele tiden. Anonymkode: c3de0...906
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #18 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sover dere uten truse? Anonymkode: 96e8c...c17 Ja, det gjør vi. Anonymkode: 69f0d...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #19 Skrevet 7. juli 2018 Er det virkelig vanlig at ungene deres går skitne rundt når de er hos far? Dette må jo regnes som omsorgssvikt? Og reagerer ikke personalet i barnehagen? Lurer på om hygienen også er et problem hos far og merket dere i så fall ikke dette før dere ble foreldre? Anonymkode: 46933...3e0 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #20 Skrevet 7. juli 2018 2 timer siden, Unika skrev: Absolutt.. Det er ille. Godt du er fornuftig da. Hva gjør at faren er slik? Er han psykisk syk/evneveik? Jeg vet ikke hvorfor, hans personlige hygiene er normal. Han tar vel lett på det med omsorg for barn, mest opptatt av seg selv. Han mangler også noe på den emosjonelle omsorgen. Anonymkode: ce43f...afe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå