Gå til innhold

Tusenfryd alene med to barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi har begynt ferien,og siden vi ikke har så lang vei til fornøyelsesparken. Tusenfryd (ligge ute for Oslo et sted),vurderer jeg å ta med min datter (som fyller 6år i oktober) dit i dag. Jeg har en niese på 10 år som min datter leker mye med. Vurderer å ta med henne også,men er usikker på om det blir for mye med to barn alene på Tusenfryd.Jeg har aldri vært der før. Kan noen som vet noe om dette svare meg? Jeg er lite karusellsterk utover det min datter kan kjøre,og er redd for at 10-åringen vil kjøre karusell som min datter er for liten til..kan jeg da la niese kjøre alene?

Anonymkode: cce0f...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Les om attraksjonene på Tusenfryd.no, der står det hvor høy du må være for å ta de ulike. Så ser du om du tror det vil være vanskelig å gjøre det hyggelig og spennende for begge to.

Jeg ville ikke sendt et barn som jeg hadde ansvar for i en fornøyelsespark, alene i attraksjonene. Så jeg ville tatt med kusinen kvis hun er fornuftig nok til å forstå at hun er med på minstemanns premisser, og st hun ikke må mase om å gjøre ting minstemann ikke kan gjøre. Hvis du ikke tror hun forstår dette, ville jeg første gang dratt alene bare du og datteren din.

Anonymkode: dbb47...bb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusenfryd er greit og oversiktlig, så det tror jeg ikke er noe problem. I tillegg er jo jentene store, hadde vært verre med to smårollinger som løper i hver sin retning ;) Det er høydekrav på karusellene, så det er bare å følge dem. 

Anonymkode: 280bd...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem å være alene med to barn på Tusenfryd. Tiåringen er jo ganske stor og burde skjønne at hun ikke kan løpe rundt eller stikke av. Så vidt jeg vet har Tusenfryd høydegrense og ikke aldersgrense, så du kan kjøre alene hvis du er over 1.20 på en del karuseller. Om det er greit at hun kjører alene må du nesten spørre henne og foreldrene om

Anonymkode: b19ba...414

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt ann på ungene og hvilken type de er og høyden på de to (karusell styres jo gjerne av hvor høy man er). På hjemmesiden ser du jo hva som er aktuelt å kjøre for de.

Men min erfaring er at det kan fungere, men at det er greit og avklare litt på forhånd. Fortell 10 åringen at det er ting hun ikke får kjørt og ting hun må kjøre alene. Foreldrene har kanskje også en mening om å la henne kjøre alene?

Har man avklart litt forventninger går det sikkert greit, eneste er at det kan bli venting på dere hvis hun må stå i kø for å kjøre ting alene.

Men er begge to veldig aktive unger som har problemer med å ta beskjeder (har selv ei som kan være slik) ville nok jeg tatt med kun en av de... 😊

Anonymkode: e81b0...482

AnonymBruker
Skrevet

Hør med foreldrene om hun kan kjøre alene. Da kan hun ta noen større attraksjoner innimellom, og så holder dere dere til karuseller/attraksjoner dom passer begge mesteparten av tiden. Min erfaring er at Tusenfryd har et ganske bra utvalg av "mellomstore" attraksjoner, så de bør ha nok å finne på sammen også.

Kos dere! :)

Anonymkode: bfa8a...bf4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe problem å være alene med to barn på Tusenfryd. Tiåringen er jo ganske stor og burde skjønne at hun ikke kan løpe rundt eller stikke av. Så vidt jeg vet har Tusenfryd høydegrense og ikke aldersgrense, så du kan kjøre alene hvis du er over 1.20 på en del karuseller. Om det er greit at hun kjører alene må du nesten spørre henne og foreldrene om

Anonymkode: b19ba...414

Helt enig i det du skriver. Jeg var ofte alene med tre barn bl.a. på Tusenfryd.  Jeg skrev alltid telefon-nummeret mitt på armen deres, og sa de måtte få noen som jobbet der til å ringe meg hvis vi ble borte fra hverandre (nå i dag har vel alle unger egen telefon da, ha,ha)

Anonymkode: 288dc...764

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene der med to 4-åringer, og det gikk fint, så vil tro en 6-åring og en 10-åring går fint også. ;) Det eneste som var litt problematisk var at jeg måtte ta dem med meg på do, turte ikke å la dem stå igjen utenfor alene. Men en 6-åring og en 10-åring kan jo fint gjøre det. :)

Og ja, en 10-åring kan kjøre alene, veldig mange som gjør det. En del på den alderen går alene rundt i parken uten voksne også, men det ville nok jeg personlig ha droppet.

Anonymkode: 7eb5b...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene med 4 barn på tusenfryd, men da har  av de vært i den alderen, at de kan gå alene i parken, så har jeg gått rundt med de 2 andre. Er en veldig grei og oversiktlig park å gå rundt i.

Anonymkode: e0445...3a3

Skrevet

En 10 åring kan fint kjøre attraksjoner alene hvis hun har lyst til det. Helt uproblematisk å være på Tusenfryd alene med to såpass store barn.  

AnonymBruker
Skrevet

Å være der alene med to barn er ikke noe problem. Men hvor stor lyst har 10 åringen å kjøre karuseller alene? Det er ofte køer og ting tar tid på Tusenfryd. Når man er over 1.40 så kan man kjøre alt, bortsett fra de tingen som er for de minste barna. Over 1.20 så er det en god del man kan kjøre. Er man under 1.20 så er det bare karusellene for de minste man kan kjøre. 

Så det kommer an på høyden deres. Sjekk ut nettsidene deres der står det mye om attraksjonene, høyde krav ol. 

Anonymkode: 05963...2f5

Skrevet

Hvor høy er 5-åringen? Min var under 120 i den alderen og jeg tror det hadde vært ganske kjedelig for en 10-åring å være med. Alt må jo gjøres alene og barn i den alderen er jo supersosiale. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SesameStreet skrev:

Hvor høy er 5-åringen? Min var under 120 i den alderen og jeg tror det hadde vært ganske kjedelig for en 10-åring å være med. Alt må jo gjøres alene og barn i den alderen er jo supersosiale. 

Hun er 125 cm😉 fikk med meg en voksen til og det var bra .Eldste fikk kjøre sine karuseller med en av oss,den andre fulgte den yngste til sitt området. Møttes for felles spising. Helt til slutt turte den yngste å prøve ragnarok og Sverre,da ble det selvsagt for få turer på de før hjemreise 😉

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er 125 cm😉 fikk med meg en voksen til og det var bra .Eldste fikk kjøre sine karuseller med en av oss,den andre fulgte den yngste til sitt området. Møttes for felles spising. Helt til slutt turte den yngste å prøve ragnarok og Sverre,da ble det selvsagt for få turer på de før hjemreise 😉

Var det veldig mye kø? Lurte på å ta en tur selv en dag, men har fått det for meg at det er litt uutholdelig i juli. 😛

Skrevet

[Litt på siden av det TS spør om, men sikkert relevant for noen]

Her i huset fyller yngstemann straks 10 år, og han strekker seg før øvrig akkurat over de magiske 140 cm som er begrensningen for de "største" atraksjonene. Nå har han sant nok vært der mye gjennom oppveksten (og har årskort), men han går nå alene på Tusenfryd med kompiser - noen foreldre kjører ut og andre henter.

Støresøster på 12 har kommet dit at hun og venninnene tar Tusenfryd-bussen ut selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det veldig mye kø? Lurte på å ta en tur selv en dag, men har fått det for meg at det er litt uutholdelig i juli. 😛

Vi har aldri vært der før,så jeg opplevde det litt stressende å ikke finne karusellene med en gang. Så skilter,men navnet sa meg ingenting....lite kø på de karusellene som var bak western opplegget. Vi var mest der....mye folk i parken,men om det vanlig i juli vet jeg ikke... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...