AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Hei! Vi skal ut og reise (syden) med sønnen vår på 17 mnd for første gang og trenger litt tips. - Noen som har aktiviteter å anbefale til flyturen? - Hva trengs fra apoteket og trenger han annen vaksine enn det han allerede har fått? Skal sjekke med helsesøster på mandag. - Tips til hva vi burde pakke til turen. - Kan han få nødpass selvom han ikke har vanlig pass? Får ikke ringt passkontoret før på mandag og planen er å reise mot slutten av neste uke. Anonymkode: 3f40f...fd3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #2 Skrevet 7. juli 2018 Jeg er normalt sett ikke så fan av nettbrett på ferie, men det er jo genialt til flytur. Hvis du har Netflix kan mye innhold lastes ned så du kan se det offline. Ta med vanlige ting som plaster, smertestillende osv hjemmefra. Husk at de har apotek der nede også, så det er ikke noe problem å få tak i ting. Det med vaksiner vet jeg rett og slett ikke. Husk å pakke med nok solkrem og evt. UV-klær hvis dere bruker det. Solhatt og solbriller er også smart. Ellers er det sommerklær som gjelder. Og badebleier. Jeg vet ikke hvordan det er i år, men jeg har hørt før at nødpasskontoret på Gardermoen er stengt om sommeren. Husk i såfall at dere må ha med passbilde selv Anonymkode: 78d64...372
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Har en på 1 1/2 år og skal reise til Bulgaria snart. Ble anbefalt hepatitt A vaksine av helsesøster. Så vi har tatt den. Ble anbefalt til alle barn over 1 år som spiser vanlig mat uansett reise i Europa. Smitter via mat/drikke/væske. Anonymkode: 940c2...511
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Blir så provosert over folk som misbruker nødpassordningen! Den er ikke til for folk som bestemmer seg i siste liten om at de vil til syden! Skett ikke sikker på om du får nødpass til babyen din for denne grunnen. Anonymkode: c3852...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir så provosert over folk som misbruker nødpassordningen! Den er ikke til for folk som bestemmer seg i siste liten om at de vil til syden! Skett ikke sikker på om du får nødpass til babyen din for denne grunnen. Anonymkode: c3852...2f0 Hvis denne er ment til meg, så trenger du ikke å la deg provosere 😅 For det første så var spørsmålet om han kan få nødpass om han ikke har hatt vanlig pass tidligere, og for det andre så jeg ikke nødvendigheten i å skrive et langt brev med alle mulige detaljer om hvorfor vi ikke har søkt vanlig pass og hvorfor vi «reiser i siste liten». Men for å ikke ødelegge dagen din, så kan jeg fortelle deg det at denne turen er en gave vi fikk til bryllulet som var kvelden før jeg postet dette innlegget. De har kjøpt billett til meg og mannen, men ikke til gutten vår. Vi vil veldig gjerne ha han med. Nå får det være opp til deg om du vil provoseres enda mer:) Anonymkode: 3f40f...fd3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 Jeg må bare advare at politiet IKKE er forpliktet til å skive ut nødpass. Ring passkontoret der dere bor først! Kom tidlig til flyplassen, da mener jeg ikke 2 timer før, men 4 timer før. Ha alt av legitimasjon klart, flybilletter utskrevet, foreldres gyldige pass, fødselsattest ( usikker på den...). Alt dere kan tenke på, når flybilletten ble bestilt ( her kan politiet nekte hvis det ble bestilt rett før avgang). Det er ikke umulig å få nødpass, men ikke ta det for en selvfølgelig. Anonymkode: 640a0...121 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis denne er ment til meg, så trenger du ikke å la deg provosere 😅 For det første så var spørsmålet om han kan få nødpass om han ikke har hatt vanlig pass tidligere, og for det andre så jeg ikke nødvendigheten i å skrive et langt brev med alle mulige detaljer om hvorfor vi ikke har søkt vanlig pass og hvorfor vi «reiser i siste liten». Men for å ikke ødelegge dagen din, så kan jeg fortelle deg det at denne turen er en gave vi fikk til bryllulet som var kvelden før jeg postet dette innlegget. De har kjøpt billett til meg og mannen, men ikke til gutten vår. Vi vil veldig gjerne ha han med. Nå får det være opp til deg om du vil provoseres enda mer:) Anonymkode: 3f40f...fd3 Eh... står ved det jeg skrev. Latterlig om politiet godtar å bruke nødpassordningen til dette formålet. En skam. Anonymkode: c3852...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvis denne er ment til meg, så trenger du ikke å la deg provosere 😅 For det første så var spørsmålet om han kan få nødpass om han ikke har hatt vanlig pass tidligere, og for det andre så jeg ikke nødvendigheten i å skrive et langt brev med alle mulige detaljer om hvorfor vi ikke har søkt vanlig pass og hvorfor vi «reiser i siste liten». Men for å ikke ødelegge dagen din, så kan jeg fortelle deg det at denne turen er en gave vi fikk til bryllulet som var kvelden før jeg postet dette innlegget. De har kjøpt billett til meg og mannen, men ikke til gutten vår. Vi vil veldig gjerne ha han med. Nå får det være opp til deg om du vil provoseres enda mer:) Anonymkode: 3f40f...fd3 Har noen virkelig gitt en tur i gave uten unger til et par med en unge på 17 mnd uten å sjekke med foreldrenen om det er greit? Og rett før barnehagestart? Anonymkode: d3455...b39 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har noen virkelig gitt en tur i gave uten unger til et par med en unge på 17 mnd uten å sjekke med foreldrenen om det er greit? Og rett før barnehagestart? Anonymkode: d3455...b39 Enig. Veldig spesielt. Anonymkode: c3852...2f0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 Termometer, febernedsettende, plaster, sårvaskservietter, sårsalve, noe til insektstikk, solkrem og solhatt/uv-klær. På flyet har jeg tatt med favorittbamse/koseklut/smokk, noe rosiner/kjeks/drikke og en ny leke. Anonymkode: 2550a...3f4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har noen virkelig gitt en tur i gave uten unger til et par med en unge på 17 mnd uten å sjekke med foreldrenen om det er greit? Og rett før barnehagestart? Anonymkode: d3455...b39 Dessverre helt riktig. Derfor ser vi på nødpass som siste utvei, så får håpe det går greit, hvis ikke dropper vi hele turen. Anonymkode: 3f40f...fd3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå