Gå til innhold

Tunge øyelokk.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske tunge øyelokk, nesten sånn at øyelokket ligger dobbelt. Kjenner at jeg noen ganger svetter i "folden", og jeg synes at jeg ser dårligere til tross for at jeg har briller tilpasset synstestene. 

Vet at man kan få operert tunge øyelokk, og lurer på om noen her har erfaring. Får man gjort det på offentlig sykehus, eller er det bare privatklinikker som utfører øyelokksoperasjoner? 

Hva er kriteriene for å ev. få øyelokkeoperasjon fra det offentlige? 

Anonymkode: 1b280...1d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hemmer synet kan du få det dekket. Tror du bare må høre med fastlegen din. 

Jeg har operert privat, hovedsakelig av kosmetiske grunner. Men merker stor forskjell også fysisk. 

Anonymkode: aef62...fcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil også bare si at jeg har hørt at det offentlige ikke er så opptatt av det estetiske. Jeg gjorde også grundig research før jeg valgte kirurg privat. 

Anonymkode: aef62...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dekket det. Jeg fikk henvisning til en privat klinikk av fastlegen og det var legen på klinikken som tok avgjørelsen om jeg skulle få det dekket eller ikke.

Anonymkode: ee8fe...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Får ta det opp med fastlegen neste gang jeg er der.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få det dekket.  Bare pass på at det er hos øyelege som er spesialist på slike operasjoner. 

Anonymkode: 05732...11a

AnonymBruker
Skrevet

Er det av kosmetiske grunner at du vil ha dette, ts? Svetting i folder gjør en på hele kroppen og det er ingen feil med det. 

Anonymkode: 9b7d7...302

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det av kosmetiske grunner at du vil ha dette, ts? Svetting i folder gjør en på hele kroppen og det er ingen feil med det. 

Anonymkode: 9b7d7...302

Ja, vi svetter på hele kroppen, men jeg er redd for at det skal bli sopp og eller sår i hudfolder. 

Jeg er ikke sikker på om det er øyelokkene mine som er årsak til at jeg ser dårligere til tross for nye briller. Får forhøre meg med hva legen sier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...