AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Helt ærlig, hva tenker du om foreldre på ferietur med barna som snapper ALT de gjør? Har et vennepar med små barn i alderen 1-5 år som konstant sender snapper av hva de gjør på. Ofte ser jeg jeg at barna må stå helt stiller å "posere" foran ett basseng eller på stranda. Jeg vet hva jeg tenker, men hav tenker du om det? Bare jeg som synes litt synd på barna? Forelde som er bak en skjermail omtrent hele tiden... for en tid vi lever i.... Anonymkode: 81c5d...d29 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Da jeg var barn på 90 tallet måtte jeg posere foran alt mulig, så foreldrene mine kunne ta et fotografi. Du vet, for å forevige gjøre reisen. Anonymkode: d39b3...dcf 34
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 De dagene jeg snapper er de dagene det skjer minst 😂 folk tror sikkert vi gjør minimalt gøy siden det en sjelden gang kommer snapper når det skjer noe ekstra 😅 Anonymkode: 689cb...975
Gjest studentmammaen Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Jeg tror ikke folk tenker over det og har behov for at det påpekes. Om dette er en god vennine synes jeg du skal påpeke det..
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 Jeg husker også godt at jeg måtte posere foran kamera på nittitallet, men det var litt annerledes. Den gangen var det "knips" og så ferdig. Nå er det om å gjøre å få det beste bildet, så nå for jo barna beskjed om å ta bilde på nytt og på nytt.. for også lasagne videosnutter der foreldrene spør de forskjelligesom og jeg merker at de blir lei. Typ " ååå lager du sandslott vennen, koser du deg? Har du sett noe krabber da? Skal vi kjøpe is etterpå?" Alt dokumenteres å sendes rundt.. Jeg har små barn selv, men ikke Sørensen om jeg har tid eller gidder alt det tullet der. Vil heller oppriktig være tilstede.. -Ts Anonymkode: 81c5d...d29 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 Det var annerledes før da man tok bilder for å se på selv. Snap tar man jo bilder for å vise andre Anonymkode: b12a9...2cd 4
Mammabamma Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 Dokumentasjonshysteriet har vi i barnehagen også. Foreldrene forventer daglige bilder av sine håpefulle. Jeg liker å være i øyeblikket og ikke hele tiden huske å knipse hvert enkelt barn et par ganger daglig. Heldigvis er det andre ansatte som gladelig løper rundt og knipser. Jeg er så sløv med å ta bilder at jeg kan komme hjem etter 14 dager i Syden og ha tatt 3-4 bilder av ungene og null oppdateringer på SoMe. Heldigvis er mannen litt flinkere til å ta bilder så vi får snekret sammen noen fotobøker i løpet av året. Han legger sjeldent ut bilder og snapper. 5
Leifern Skrevet 6. juli 2018 #8 Skrevet 6. juli 2018 (endret) Vennepar? Er du venninne med henne (høres ikke slik ut) eller er han venn med fyren? Endret 6. juli 2018 av Leifern
Tibbie Skrevet 6. juli 2018 #9 Skrevet 6. juli 2018 Nei, jeg synes virkelig ikke synd i barna De er heldige som får utenlandsreise, og at foreldrene vil ta mange bilder av dem er jo bare et kjærlighetstegn. Herregud, så dokumentert jeg ble som barn, og det har aldri vært synd i meg. Det er greit å snappe på ferie! Snappe kan man gjøre mye av, men å poste mange innlegg på Facebook og Instagram blir fort spam. 4
Tibbie Skrevet 6. juli 2018 #10 Skrevet 6. juli 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker også godt at jeg måtte posere foran kamera på nittitallet, men det var litt annerledes. Den gangen var det "knips" og så ferdig. Nå er det om å gjøre å få det beste bildet, så nå for jo barna beskjed om å ta bilde på nytt og på nytt.. for også lasagne videosnutter der foreldrene spør de forskjelligesom og jeg merker at de blir lei. Typ " ååå lager du sandslott vennen, koser du deg? Har du sett noe krabber da? Skal vi kjøpe is etterpå?" Alt dokumenteres å sendes rundt.. Jeg har små barn selv, men ikke Sørensen om jeg har tid eller gidder alt det tullet der. Vil heller oppriktig være tilstede.. -Ts Anonymkode: 81c5d...d29 Jeg tror at du må korrekturlese innleggene dine før du poster 😅 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #11 Skrevet 6. juli 2018 Tror nok barna koser seg, selv om foreldrene snapper litt mer enn normalt. Her så lever jeg veldig i nuet, på våres reiser, så jeg tar dessverre alt for lite bilder. Mobilen ligger ofte på hotell rommet. Men det er veldig deilig å være på ferie, og ikke bry seg om Facebook, snap osv. Anonymkode: 9d5b6...de1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #12 Skrevet 6. juli 2018 Jeg skulle seriøst ønske det ble forbudt å poste bilder av barn på sosiale medier. Ikke bare fordi det er irriterende (noe det i høyeste grad er), men fordi barna ikke kan samtykke. Gud, så glad jeg er at for at sosiale medier ikke fantes da jeg vokste opp. Anonymkode: eb51f...a61 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #13 Skrevet 6. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker også godt at jeg måtte posere foran kamera på nittitallet, men det var litt annerledes. Den gangen var det "knips" og så ferdig. Nå er det om å gjøre å få det beste bildet, så nå for jo barna beskjed om å ta bilde på nytt og på nytt.. for også lasagne videosnutter der foreldrene spør de forskjelligesom og jeg merker at de blir lei. Typ " ååå lager du sandslott vennen, koser du deg? Har du sett noe krabber da? Skal vi kjøpe is etterpå?" Alt dokumenteres å sendes rundt.. Jeg har små barn selv, men ikke Sørensen om jeg har tid eller gidder alt det tullet der. Vil heller oppriktig være tilstede.. -Ts Anonymkode: 81c5d...d29 Anonymkode: 5218f...2eb
Drakan Skrevet 6. juli 2018 #14 Skrevet 6. juli 2018 Synes heler folk kan spare bildene og vise dem en gang etter reisen. Kanskje lege ut noen få mesterverk, men av alt og ingenting blir litt drøyt. Er bare å si at du heler vil se alt og høre det når de kommer hjem , en mild måte å si at man ikke vil se alt til enhver tid... 2
Gjest JeSuisLouise Skrevet 6. juli 2018 #15 Skrevet 6. juli 2018 (endret) Kjenner noen sånne jeg også. Der får jeg snapper fra min venninne, mannen hennes OG sønnen. Daglig. De er nå på rundreise i Asia og jeg føler jeg nesten er med på turen, siden de dokumenterer alt de gjør. Jeg ville ikke gjort det samme, men tenker at folk er forskjellige. Hvordan er disse folka ellers? Stiller de opp for barna og virker som gode foreldre? For det er vel det viktigste tenker jeg. Endret 6. juli 2018 av JeSuisLouise Skrivefeil
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 6. juli 2018 #16 Skrevet 6. juli 2018 Foreldrene og besteforeldrene mine har en haug med bilder av meg fra da jeg var liten, tenkte aldri noe over det som mindre, men synes det er kjempe koselig å se på nå som jeg er voksen. Hadde faktisk vært litt lei meg om vi nesten ikke hadde bilder av meg som liten. Foreldrene til disse barna lagrer kanskje bildene fra Snapchat (vet om mange som gjør det fremfor å bruke kameraet av en eller annen grunn), og tenker vel de kan sende bildet i samme slengen? Du MÅ jo ikke åpne hver gang du får en snap heller?😋 Jeg har en venninne som sender så utrolig mange snapper hver eneste helg, jeg vet hva slags snapper det er så jeg «sparer» dem og blar fort forbi når jeg gidder🙊
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #17 Skrevet 6. juli 2018 Enig med TS. Barna idag vokser opp med foreldre som konstant går med tryne ned i telefonskjermen. Alt skal tas bilde av, hver minste ting, også må det deles med Gud og hvermann. Før tok man ett bilde av hyggelige happenings. Feks barna på tur i Legoland foran inngangen, å så ble det med det bilde eller maks 3 til i løpet av dagen. Det var knips så legge kamera vekk. Nå skal det knipses uansett hva de gjør. Spiser de en is må mamma eller pappa ta bilde, dette er viktig å dele med alle! Barna idag vokser opp med foreldre som dokumenterer alt de gjør hele tiden. Hvor bra er egentlig det? Apropo det at å ta ett bilde idag er mer tidkrevende enn før da man brukte fotoapparat for nå må det jo ut på ulike sosiale plattformer. Instagram, Snapchat også med passende tekst og ett drøss av hash tags så det når ut til flest mulig. All den tiden foreldre bruket på dette, for ikke stadig inn å se om det har kommet noen likes eller kommentarer på poden som sitter der på benken og koser seg med en is. Galskap er det. Det er ganske klart for de av oss som ikke henger oss på den nedadgående spiralen der. Anonymkode: 4c783...4dd 9
EvaLena Skrevet 6. juli 2018 #18 Skrevet 6. juli 2018 Jeg hadde ikke giddi og åpnet det hele tiden. Hvis du er helt uten interesse for de bildene, så kan du åpne og lukket med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #19 Skrevet 6. juli 2018 Om du ikke har annet å gjøre er det ve deg det er noe galt med. Hvorfor lete etter ting å irritere seg over? Verpesjuk 42-åring eller? Anonymkode: 9b655...29e
Monky Skrevet 6. juli 2018 #20 Skrevet 6. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med TS. Barna idag vokser opp med foreldre som konstant går med tryne ned i telefonskjermen. Alt skal tas bilde av, hver minste ting, også må det deles med Gud og hvermann. Før tok man ett bilde av hyggelige happenings. Feks barna på tur i Legoland foran inngangen, å så ble det med det bilde eller maks 3 til i løpet av dagen. Det var knips så legge kamera vekk. Nå skal det knipses uansett hva de gjør. Spiser de en is må mamma eller pappa ta bilde, dette er viktig å dele med alle! Barna idag vokser opp med foreldre som dokumenterer alt de gjør hele tiden. Hvor bra er egentlig det? Apropo det at å ta ett bilde idag er mer tidkrevende enn før da man brukte fotoapparat for nå må det jo ut på ulike sosiale plattformer. Instagram, Snapchat også med passende tekst og ett drøss av hash tags så det når ut til flest mulig. All den tiden foreldre bruket på dette, for ikke stadig inn å se om det har kommet noen likes eller kommentarer på poden som sitter der på benken og koser seg med en is. Galskap er det. Det er ganske klart for de av oss som ikke henger oss på den nedadgående spiralen der. Anonymkode: 4c783...4dd 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå