Englepus Skrevet 5. mars 2005 #1 Skrevet 5. mars 2005 Ser de selger det på Meny, men er det noen som spiser det? Kjøper hjerte til en av fiskene mine, men ser liksom ikke helt for meg at jeg skulle spist det selv.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #2 Skrevet 5. mars 2005 Nei, jeg spiser aldri slikt. Det eneste jeg spiser av slike "spesialiteter" er griseblod.
Gjest Melk Skrevet 5. mars 2005 #3 Skrevet 5. mars 2005 Mamma lagde nyrestuing når jeg var liten. En slags gryterett. Blæh!
Gjest manic Skrevet 5. mars 2005 #4 Skrevet 5. mars 2005 Kalvehjerter er noe av det beste jeg får servert!
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #5 Skrevet 5. mars 2005 Jeg spiste visstnok masser av blodpudding når jeg var liten 8) Føler meg tøff ennå :-)
Gjest Melk Skrevet 5. mars 2005 #7 Skrevet 5. mars 2005 Jeg spiste visstnok masser av blodpudding når jeg var liten 8) Føler meg tøff ennå :-) Tanten min lagde blodklubb selv, noe av det beste mine fettere visste. Det var så jævlig kvalmt å se på når de satt på benken og stakk hele hånda ned i blodet som stod for å koagulere, og slikket den ren. Blir kvalm i dag, over 15 år etter!!
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #8 Skrevet 6. mars 2005 Tanten min lagde blodklubb selv, noe av det beste mine fettere visste. Det var så jævlig kvalmt å se på når de satt på benken og stakk hele hånda ned i blodet som stod for å koagulere, og slikket den ren. Blir kvalm i dag, over 15 år etter!! Jeg var så liten da. Husker godt hvordan den så ut, og mener fremdeles at det ikke smaker noe spesiellt vondt (?) Jeg hadde nok ikke spist det i dag om jeg fikk muligheten igjen. Fikk det hjemme hos min farmor og farfar, og der var det vanlig middag i deres øyne tror jeg nok :-) Hva man spiser har mye med kultur og arv å gjøre tror jeg. I kina spiser de hund. Det er nok mange ting vi ser på som vanlig å spise her i norge, som ville være gjenstand for brekkninger hos andre igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #9 Skrevet 6. mars 2005 Jeg var så liten da. Husker godt hvordan den så ut, og mener fremdeles at det ikke smaker noe spesiellt vondt (?) Jeg hadde nok ikke spist det i dag om jeg fikk muligheten igjen. Fikk det hjemme hos min farmor og farfar, og der var det vanlig middag i deres øyne tror jeg nok :-) Hva man spiser har mye med kultur og arv å gjøre tror jeg. I kina spiser de hund. Det er nok mange ting vi ser på som vanlig å spise her i norge, som ville være gjenstand for brekkninger hos andre igjen. Meg over.
Englepus Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2005 Blodpudding og lever hadde vi ofte i barndommen. Pleide å ha sirup på blodpuddingen. Men så utrolig godt var det vel egentlig ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #11 Skrevet 6. mars 2005 Blodpudding og lever hadde vi ofte i barndommen. Pleide å ha sirup på blodpuddingen. Men så utrolig godt var det vel egentlig ikke. det er jo helt sykt å tenke på nå! Sirup i blodpuddingen!! :o jeg ser ikke bort ifra at min farmor pleide å ha i sirup i hennes heller! Trøste og bære :o
Gjest Melk Skrevet 6. mars 2005 #12 Skrevet 6. mars 2005 Min familie hadde blodpudding (fra butikken) med sukker på. Ganske vanlig tror jeg. Jeg slapp heldigvis.
LilleBille Skrevet 6. mars 2005 #13 Skrevet 6. mars 2005 Spiste både blodpudding, leverpostei og lungemos da jeg var liten. I dag kunne det ikke falle meg inn. Får fortsatt brekninger bare jeg tenker på nyrestuing.. og kommer heller aldri til å glemme hvordan vi lærte å lage blodklubb og blodpannekaker på husmorskolen.. - hvordan blodet så ut da vi blandet i melet (sånn blopp blopp...) ... Den eneste innmaten jeg i det heletatt kan tenke meg å spise .. om jeg måtte velge en sort er faktisk hjerte - som jo er en muskel - med helt annen konsistens enn de andre innmat"sortene".
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2005 #14 Skrevet 6. mars 2005 Nyrer kunne jeg aldri tenke meg å spise i noen slags rett. Hjerte derimot, det er jo en muskel (ergo kjøtt, hvis noen husker den hysterisk morsomme diskusjonen om kyllingsmuskler ) Har fått serverte hjerte på en gourmet-restaurant i frankrike engang. Var veldig godt. Lever kan være så sunt som bare det, DET spiser jeg ikke til middag. Det eneste med lever som går an, er baconpostei.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #15 Skrevet 6. mars 2005 susanne, Det eneste med lever som går an, er baconpostei. Der sier du noe :o Jeg husker som om det var i går første gangen jeg fikk vite at 'sort-pølse' som jeg spise og koste meg med, var Hest. Verden ble aldri det samme etter det :o
Arkana Skrevet 6. mars 2005 #16 Skrevet 6. mars 2005 I England er det jo helt vanlig å ha lever i gryteretter og alle har vel hørt om steak and kidney pie. Men selv synes jeg ikke dette er spesielt godt.
Gjest Moonshadow Skrevet 6. mars 2005 #17 Skrevet 6. mars 2005 Hadde aldri klart å spist noe sånt uten å
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #19 Skrevet 6. mars 2005 Spiste både blodpudding, leverpostei og lungemos da jeg var liten. I dag kunne det ikke falle meg inn. Får fortsatt brekninger bare jeg tenker på nyrestuing.. og kommer heller aldri til å glemme hvordan vi lærte å lage blodklubb og blodpannekaker på husmorskolen.. - hvordan blodet så ut da vi blandet i melet (sånn blopp blopp...) ... Den eneste innmaten jeg i det heletatt kan tenke meg å spise .. om jeg måtte velge en sort er faktisk hjerte - som jo er en muskel - med helt annen konsistens enn de andre innmat"sortene". STOOOOOOOPP!!!!! :o Jøje meg! Det hender da at jeg spiser leverpostei nå også faktisk!! :o Og når du sier det... Jeg pleide jo å DYTTE I MEG LUNGEMOS OGSÅ NÅR JEG VAR LITEN!!! Har bare fortrengt det tror jeg :o Hadde helt glemt det! Wrææææææææææææl!!!! Dette MÅ det bli slutt på! :o Nei dette går det ikke ann å tenke på
Brunhilde Skrevet 6. mars 2005 #20 Skrevet 6. mars 2005 Jeg har faktisk aldri smakt nyre eller hjerte, men blodpudding, lever og lungemos er OK mat. Leverpostei også. Hjerne derimot er - i mine øyne - totalt uspiselig, og ja, jeg har prøvd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå